Gå til innhold

DIPS - noen med erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål angående DIPS. Ønsker å være anonym i denne tråden. Sender DM til dere som gir meg et lite vink nedenfor ☺️

Anonymkode: 8cd71...57e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen kollegaer eller avdelingsleder du kan spørre? Er vel en mye enklere løsning?

Anonymkode: e055c...771

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ingen kollegaer eller avdelingsleder du kan spørre? Er vel en mye enklere løsning?

Jeg er ikke helsepersonell. Har vært pasient. Hadde jeg hatt noen å spørre, så hadde jeg gjort det.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helsepersonell. Har vært pasient. Hadde jeg hatt noen å spørre, så hadde jeg gjort det.

Men hva er da grunnen til at du ikke bare kontakter sykehuset du har vært pasient ved? Da er du helt sikker på at du får korrekt informasjon, noe du ikke kan være i forhold til svarene du vil få her.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er da grunnen til at du ikke bare kontakter sykehuset du har vært pasient ved? Da er du helt sikker på at du får korrekt informasjon, noe du ikke kan være i forhold til svarene du vil få her.

Jeg ønsker kommentarer fra de som er villig til å svare på de spørsmålene jeg har.  

Skrevet

Jeg kan gjerne svare på spørsmål om DIPS, men jeg er ikke interessert i å koble brukeren min mot at jeg er helsepersonell. Så hvis du stiller spørsmålene her skal jeg svare etter beste evne :)

Anonymkode: e2d92...ded

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan gjerne svare på spørsmål om DIPS, men jeg er ikke interessert i å koble brukeren min mot at jeg er helsepersonell. Så hvis du stiller spørsmålene her skal jeg svare etter beste evne :)

Jeg bruker også dips i jobbsammenheng, og er enig med denne brukeren. Kan svare på helt generelle spørsmål, så kommer helt an på hva du lurer på. Selv om det er "anonymt" på forum kan man jo ikke si hva som helst. Og vil ikke svare på dm, kan svare offentlig slik jeg kunne gjort om jeg satt på en offentlig kafé. 

Anonymkode: c2cc3...354

Skrevet

Jeg kan også DIPS. 

Anonymkode: 0baf8...6ed

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også dips i jobbsammenheng, og er enig med denne brukeren. Kan svare på helt generelle spørsmål, så kommer helt an på hva du lurer på. Selv om det er "anonymt" på forum kan man jo ikke si hva som helst. Og vil ikke svare på dm, kan svare offentlig slik jeg kunne gjort om jeg satt på en offentlig kafé. 

Anonymkode: c2cc3...354

Slenger meg på dette! 

Anonymkode: 39979...7b3

Skrevet

Hva er dips? 

Anonymkode: f1ebf...1ce

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dips? 

Anonymkode: f1ebf...1ce

Pasientjournal.

Skrevet

Enig!

Man kan selvsagt svare på helt generelle spørsmål om journalsystemet, men noe sier meg at ts ønsker svar på noe som angår egen behandling, og det er kg helt feil sted for. Det er dessuten uheldig for ts også, da man lett kan komme til å trekke feilslutninger gjennom en slik "filtrert" informasjonsutveksling som skjer anonymt, og det kan skape vanskeligheter både for pasient og behandlere i videre forløp.

Ts - det er best om du snakker med de som har behandlet deg. For helt generelle spørsmål, kan du kanskje henvende deg til de som drifter DIPS, som i OUS' tilfelle er sykehuspartner:

https://sykehuspartner.no/kontakt-oss

Dersom informasjonen du etterspør er pasientspesifikk, vil du ikke få svar du kan bruke til noe uten at den du spør har innsyn i pasientjournalen din.

Anonymkode: 434b1...d3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...