Gjest reiselysten jente Skrevet 30. mai 2005 #21 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei gjesti! Stedet er ikke et partysted for ungdommer og det egner seg heller ikke så godt for barnefamilier. Det er i det heletatt ikke et stort turist-sted. Da jeg var der, så jeg mange par i 25-35årsalderen der. Og endel eldre folk. Nesten ingen på min alder, bortsett fra endel av de lokale.. Jeg er veldig sta. Siden de som reiste dit med meg ikke vil dit igjen, så har jeg kommet i en slags trass-alder og SKAL tilbake. Koste hva det koste vil, på en måte. Jeg trivdes godt i Tyrkia og trenger å ta en tur tilbake dit. Ble ikke "ferdig" sist jeg var der. Rakk ikke over alt jeg ville få med meg. Jeg har jo blitt ganske oppspilt på å reise tilbake. Det kan hende at kun èn tur til er det som skal til.. Kanskje jeg ikke vil dit mer etter den ene turen. De viktigste grunnene til at jeg vil tilbake er ganske "personlige", og jeg vil holde dem for meg selv. Men noen grunner har jeg jo nevnt tidligere... Og ja, jeg har holdt kontakten med to av de jeg møtte der. Den ene snakket jeg endel med på telefonen i noen uker etter at jeg kom hjem fra ferien, deretter sendte vi meldinger, men nå er det vel et halvt år siden sist vi hadde kontakt. Den andre (han som jeg ble best kjent med) har jeg kontakt med av og til, mest gjennom meldinger. Alle jeg møtte der (unntatt andre ferierende) jobbet, men man har jo endel fritid selv om man jobber.. Jeg kommer ikke til å reise dit for å tilbringe all ferietiden med de jeg møtte sist jeg var der. Hadde vært veldig koslig å se dem igjen, men det er ikke noe jeg forventer å gjøre. (Tror jeg skrev det tidligere også, noen av dem bor ikke fast på et sted hele tiden, men flytter og jobber på forskjellige steder rundt omkring.) Det er mange ganger slik at man har det gøy og får kontakt med folk overfladisk, altså uten å bli særlig kjent med dem og komme innpå dem. Man flørter og har det kult, for så å reise hjem igjen uten å tenke mer over det. Og mennene man har vært med, er opptatt med andre jenter allerede før man har rukket å sette seg på flyet som skal hjem til Norge igjen. Og det er greit. Men folk har følelser (også de som er oppvokst på feriesteder og ofte møter nye mennesker, faktisk ).. Det kan oppstå ekte vennskap og man kan knytte seg til noen på ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt erfaring Skrevet 31. mai 2005 #22 Del Skrevet 31. mai 2005 jeg ville vært forsiktig med og reise til e land som tyrkia alene... Har den erfaringen selv..hadde møtt masse folk som jeg ble "gode" vener med..som regel bytter di arbeidsplass fra år til år og det var ikke mange jeg traff igjen...dessuten møter di MASSE jenter i løpe av en sesong, så det er ikke sikkert det er deg di vil være ilag med nå! Tyrkiske menn er veldig innpåslitne og tar ikke alltid et nei for et nei!!! Å gå alene på kvelden/natta er ikke like trygt..har ei venninne som nesten ble voldtatt av en gjeng! fikk meg en tyrkisk kjæreste for noen år siden...jobba på en hot uteplass, og unge domme meg dro hjem,forelsket og skulle tilbake....HALLO!!! hvor dum kan man bli? en slik kar har mer en een jente på en sommer!!! jeg ville IKKE reist alene til Tyrkia.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aerlig Skrevet 31. mai 2005 #23 Del Skrevet 31. mai 2005 Med den personligheten som jeg kan ane såvidt bak det "reiselysten jente" skriver, så skal man ikke se bort fra at det reisefølge hun ønsket, ikke ville reise med henne noe sted, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest2 Skrevet 31. mai 2005 #24 Del Skrevet 31. mai 2005 De viktigste grunnene til at jeg vil tilbake er ganske "personlige", og jeg vil holde dem for meg selv. Men noen grunner har jeg jo nevnt tidligere... Synes det høres ut som jeg hadde rett likevel jeg....Ikke reis ned dit bare fordi du fantaserer om å møte gutten igjen! (eller en annen.....) Man er ganske sårbar som 19- åring, ikke la menn utnytte deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 2. juni 2005 #25 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg syns du skal reise dit jeg! og med de forventningene og drømmene du har lagt deg opp på forhånd..... du kommer til å få årets nedtur! MEN det er noe du må erfare og lære selv! Lurer på hvor mange ganger selv jeg har drømt meg tilbake til feriesteder hvor jeg har hatt det så gøy, men vet at det blir ikke det samme! De folkene jeg traff er ikke der, de som jobbet i barene er ikke der, utestedene har forandret seg, "morroa" jeg hadde var en setting som ikke kan komme tilbake uansett hvor mye jeg ønsker! Lykke til hilsen en som bare reiser 1 gang til hvert sted! fordi jeg vil få med meg verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. april 2006 #26 Del Skrevet 23. april 2006 ha ha, jeg har gjort omtrent det samme, bare fyren jeg møtte kom fra en annen plass i syden. Møtte han første gang jeg var der, men holdt kontakten etter, og dro ned igjen senere, alene. Det var veldig kjekt, fikk ingen dårliger erfaringer, er 20år. Eneste var litt kjedelig når jeg måtte være alene når han jobbet om dage. Har fortsatt kontakt da, så jeg skal ned å møte ham igjen en gang snart. Men han er ikke en sånn type som har ei ny jente rett etter at jeg var på flyet. Nei nei. Vi er nå passe forelsket da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia10 Skrevet 24. april 2006 #27 Del Skrevet 24. april 2006 Pga mine studier,så har jeg vært mye i Tyrkia og skal snart ha et opphold der på 5 mndr.Til trådstarter:Hadde du vært min datter,så hadde ikke jeg sovet godt før du var kommet hjem igjen Mener ikke å skremme deg,men Tyrkia er ikke et land som 18-19 år gamle jenter bør reise til alene.Jeg vet om jenter som har blitt utsatt for diverse,og det de andre her skriver om guttene der nede er helt riktig.Jeg ser de samme guttene med forskjellige jenter hele tiden. Om du bestemmer deg for å dra,og du treffer en du liker godt.Husk kondom,det er utrolig hvor lettvindt syn de har på dette med sykdommer...Mange skjønner seg ikke på det,og tror f.eks at de ikke får det om de har sex med en jente kun en gang. Anbefaler deg til å lese denne artikkelen,den er veldig beskrivende: http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/...,813215,00.html Om du drar,vær forsiktig.Ikke gå alene der det er mørkt,tro ikke på alt de sier og gjør ingenting du vil angre på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #28 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg har en venninne som var på sydentur (Tyrkia) og møtte en kelner på et av serveringsstedene. Hun reiste tilbake alene, for å møte ham (men de holdt altså kontakten, og avtalte at hun skulle komme nedover), og i dag er de gift, han har kommet til Norge.l Så det finnes solskinnshistorier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #29 Del Skrevet 25. april 2006 Synes tyrkia er et ok land jeg og grekerne der er så søte... Grekere bor altså i Tyrkia??? Grekere og tyrkere. Samma det vel. Samma pakket hele gjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #30 Del Skrevet 25. april 2006 Stoooor forskjell på tyrkera og grekera spørr du meg.. Grekera er myyykje hyggeligare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Doriz* Skrevet 25. april 2006 #31 Del Skrevet 25. april 2006 Stoooor forskjell på tyrkera og grekera spørr du meg.. Grekera er myyykje hyggeligare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 26. april 2006 #32 Del Skrevet 26. april 2006 jeg reiste alene til zakynthos da jeg var 20. lå på stranda hele dagen, gikk litt rundt i byen og leste på rommet på kvelden. den absolutt mest avslappende ferien jeg noen gang har vært på! kjæresten kunne ikke ta ferie da, og hadde heller ingen andre som kunne reise da, men jeg MÅTTE ha sol og ferie, så da reiste jeg alene. var litt rart til å begynne med, spes på flyet hvor ekteparet ved siden av meg spurte hvor VI skulle, jeg sa ingenting om at jeg var alene, turte ikke det, hehehe. jeg er ikke sånn som går på restaurant alene eller er ivrig på å bli kjent med andre på ferie, så jeg var helt for meg selv! ringte noen ganger til mamma og kjæresten da :kgblunk: jeg reiste i begynnelsen av juni, og det var kjempegreit, var ikke så mye turister der. så jeg sier -selvfølgelig- reis! (men regn med at du får noen rare reaksjoner fra andre, at du er gæærn og sånn, hehehe. jeg følte at folk tenkte "stakkars jente, har hun ikke noen venner eller noe å reise sammen med hun da?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlmaCity Skrevet 21. mai 2006 #33 Del Skrevet 21. mai 2006 Åssen gikk det egentlig??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå