AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1 Skrevet 18. oktober 2019 Hei. Vil ha svar fra dere onde stemødre som ikke takler barna til mannen dere frivillig gikk inn i et forhold med. Hvorfor vil dere ødelegge en familie? Jeg har selv vokst opp med en ond stemor og blitt totalt ødelagt.. har i dag ørten diagnoser pga det, bla BPD. Min stemor nektet meg adgang hjemme hos dem og har blitt utestengt fra alt i denne familien pga hun.. Vil gjerne ha ærlige svar på hvorfor dere velger å gjøre sånt mot et barn? Hvorfor ikke bare finne en mann uten barn om dere ikke takler tanken på at han har reprodusert med en annen før deg.. Anonymkode: 78e26...d64 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #2 Skrevet 18. oktober 2019 Det var dine foreldre som ødela familien din. IKKE stemor. Det var faren (også litt mor), som sviktet deg med å la henne ødelegge deg. IKKE stemor. Dette er primært dine foreldre sitt ansvar. Jeg hadde ALDRI stått å sett på at noen var så jævlige mot mitt barn at de fikk ørten PSYK diagnoser. Da hadde jeg vært enda mer ansvarlig, for da hadde jeg som den eneste du hadde, sviktet deg. Før du innser fakta og plasserer ansvaret på riktig sted, kommer du deg aldri visere! Lykke til 😘 Anonymkode: 1a8bf...2ff 24
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #3 Skrevet 18. oktober 2019 Det er som regel ikke kun stemor som har skyld i ødelagte familieforhold! Anonymkode: 98a9f...e9f 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #4 Skrevet 18. oktober 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vil ha svar fra dere onde stemødre som ikke takler barna til mannen dere frivillig gikk inn i et forhold med. Hvorfor vil dere ødelegge en familie? Jeg har selv vokst opp med en ond stemor og blitt totalt ødelagt.. har i dag ørten diagnoser pga det, bla BPD. Min stemor nektet meg adgang hjemme hos dem og har blitt utestengt fra alt i denne familien pga hun.. Vil gjerne ha ærlige svar på hvorfor dere velger å gjøre sånt mot et barn? Hvorfor ikke bare finne en mann uten barn om dere ikke takler tanken på at han har reprodusert med en annen før deg.. Anonymkode: 78e26...d64 Og hvordan var faren og moren din? Anonymkode: 7ea77...842 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #5 Skrevet 18. oktober 2019 Synes det er verre at mor og far har tillatt denne behandlingen av barnet sitt.. Anonymkode: 9e64b...334 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 Vet om en stemor som var jævlig mot stesønn. Han var heldigvis ikke så liten, men han har null til overs for henne nå. Han prøvde i det lengste å være lojal mot pappaen som var totalt tøffel under stemor. Biologiske mor prøvde å få ting til å funke, men det nyttet ikke, gutten ønsket selv å bo en del hos pappaen. Nå er han voksen, har klart å beholde et OK forhold til faren sin, men unngår stemor så langt det er mulig. Anonymkode: 25711...bad 4
Kaisada Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vil ha svar fra dere onde stemødre som ikke takler barna til mannen dere frivillig gikk inn i et forhold med. Hvorfor vil dere ødelegge en familie? Jeg har selv vokst opp med en ond stemor og blitt totalt ødelagt.. har i dag ørten diagnoser pga det, bla BPD. Min stemor nektet meg adgang hjemme hos dem og har blitt utestengt fra alt i denne familien pga hun.. Vil gjerne ha ærlige svar på hvorfor dere velger å gjøre sånt mot et barn? Hvorfor ikke bare finne en mann uten barn om dere ikke takler tanken på at han har reprodusert med en annen før deg.. Anonymkode: 78e26...d64 Som stemor er det ikke så enkelt å ta en rolle som noe annet enn akkurat stemor, MEN det er forferdelig det du har opplevd og det skal ingen barn gå gjennom! Det er ikke et ønske hos mange å opptre på denne måten, og hvorfor din stemor var en overgriper mot deg er det bare hun, og kanskje hennes foreldre som vet årsakene til. De som ikke har fått omsorg vet ikke hvordan de skal gi det videre til andre, kort beskrevet. Håper du får hjelp for dine traumer❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 De er vel sjalu på barna da 🤷🏼♀️ Anonymkode: 35bd0...e92 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg er også stemor. Og må stå i stormen med en nesten voksen tenåring som vil ha alt servert på sølvfat samtidig som tror hn er så moden av seg. Denne kombinasjonen medfører et type latskap som andre må gå å rydde etter, samt at vedkommende blir illsint av å få beskjed om å ta del i husholdning, og rydde opp etter seg som alle andre. Som stemor har jeg ingen "rettigheter" samtidig som jeg skal være hushjelp, sjåfør og bank. Nå satt jeg nettopp foten ned, og da ble jeg skreket opp i ansiktet at jeg ikke bestemte...Og hn stakk av, og ville ikke bo her. Faren fikk den gode praten og unnskyld, jeg fikk ikke et eneste ord. Måtte bare finne meg i det. Så det er sannelig ikke lett å finne balanse som medmenneske, omsorgsperson og samtidig "holde seg unna" på riktig tidspunkt.. Noen ganger er jeg verdens beste, og grunnen til at huset her endelig ble et behagelig og godt sted å være, i neste øyeblikk er jeg verdens verste. Alt ettersom hvor vinden snur seg.. Anonymkode: c7222...d4b 11
Nooni Skrevet 18. oktober 2019 #10 Skrevet 18. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vil ha svar fra dere onde stemødre som ikke takler barna til mannen dere frivillig gikk inn i et forhold med. Hvorfor vil dere ødelegge en familie? Jeg har selv vokst opp med en ond stemor og blitt totalt ødelagt.. har i dag ørten diagnoser pga det, bla BPD. Min stemor nektet meg adgang hjemme hos dem og har blitt utestengt fra alt i denne familien pga hun.. Vil gjerne ha ærlige svar på hvorfor dere velger å gjøre sånt mot et barn? Hvorfor ikke bare finne en mann uten barn om dere ikke takler tanken på at han har reprodusert med en annen før deg.. Anonymkode: 78e26...d64 Dette har ingenting på en diskusjonsgruppe å gjøre. Du har et issue. Søk hjelp for det. 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #11 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg vil påstå at din far har mye av skylden i ditt tilfelle, ts. Rart hvordan din stemor får all skyld. Hennes oppførsel er langt fra ok, men din far har latt henne holde på. Anonymkode: 7d135...960 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #12 Skrevet 18. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er verre at mor og far har tillatt denne behandlingen av barnet sitt.. Anonymkode: 9e64b...334 Mor har kanskje ikke tillatt det, men hva skulle hun ha gjort annet enn å prøve å snakke vett i far og trøste barnet? Ikke slik at mor kan kaste ut stemor fra fars hjem. Derimot er far den største svikeren her. Stemor har er ansvar, det er tross alt barn det er snakk om. Men mange stemødre er drittkjerringer, dessverre. Hadde ei selv. Ei ond, manipulerende heks. Men jeg plasserer ikke all skyld på stemor, det er trodd alt faren min som sviktet meg. Jeg har i dag ingen kontakt med noen av dem. Jeg utagerte og hadde en vanskelig ungdomstid. Og har i dag fremdeles et syn/forhold til menn som ikke er sunt for meg. Men som voksen er dette noe jeg må jobbe med selv. Det er jeg som kan endre livet mitt og følelsene mine. Det kommer til et punkt man må slutte å være bitter, ta ansvar for eget liv og komme seg videre. Anonymkode: 745f2...9ab 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #13 Skrevet 19. oktober 2019 16 timer siden, Nooni skrev: Dette har ingenting på en diskusjonsgruppe å gjøre. Du har et issue. Søk hjelp for det. Du er ikke KG-politiet og bestemmer ikke hva andre skal skrive! Virker nesten som du føler deg truffet.. Gå heller UT av tråden om du har issues. Serr! Jeg har selv hatt stemødre fra helvete og er ødelagt pga det. Husker jeg ønsket at den ene stemoren min som var en virkelig ille psykopat skulle få kreft og dø. Også skjedde det! Jeg ble SÅ glad. Jublet i begravelsen over at den fordømte HORA som ødela livet mitt var død. Håper hun brenner godt i helvete. Nå har faren min dsv funnet seg en ny bitch, han har tydeligvis en greie for det. Jeg har sagt jeg nekter å ha noe med henne å gjøre. Håper hun blir overkjørt og dør i en ulykke. HATER henne. Fatter bare ikke hvorfor damer som hater barn innleder forhold med menn som har barn fra før? Anonymkode: 4e5c4...f89 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke KG-politiet og bestemmer ikke hva andre skal skrive! Virker nesten som du føler deg truffet.. Gå heller UT av tråden om du har issues. Serr! Jeg har selv hatt stemødre fra helvete og er ødelagt pga det. Husker jeg ønsket at den ene stemoren min som var en virkelig ille psykopat skulle få kreft og dø. Også skjedde det! Jeg ble SÅ glad. Jublet i begravelsen over at den fordømte HORA som ødela livet mitt var død. Håper hun brenner godt i helvete. Nå har faren min dsv funnet seg en ny bitch, han har tydeligvis en greie for det. Jeg har sagt jeg nekter å ha noe med henne å gjøre. Håper hun blir overkjørt og dør i en ulykke. HATER henne. Fatter bare ikke hvorfor damer som hater barn innleder forhold med menn som har barn fra før? Anonymkode: 4e5c4...f89 Du bør heller lure på hva faren din driver med. Partnerne hans har ikke noe ansvar for deg. Det har han. Anonymkode: 9ca96...780 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #15 Skrevet 19. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør heller lure på hva faren din driver med. Partnerne hans har ikke noe ansvar for deg. Det har han. Anonymkode: 9ca96...780 Partnerne har ansvar for å ikke slå og driver med psykisk mishandling mot et barn jo. Men du syns damer kan oppføre seg sånn? Du syns barnemishandling er greit, så lenge det er en kvinne kan hun gjøre hva FAEN hun vil? Skjønner. Anonymkode: 4e5c4...f89 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #16 Skrevet 19. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør heller lure på hva faren din driver med. Partnerne hans har ikke noe ansvar for deg. Det har han. Anonymkode: 9ca96...780 Selvsagt har en steforeldre også ansvar for barnet! Hovedansvaret ligger selvfølgelig på de biologiske foreldrene, men tar man på seg rollen som steforeldre så har man et medansvar for å behandle barnet på en god måte. Hvis man ikke ønsker eller klarer det får man finne seg en partner uten barn fra før. Anonymkode: 476b6...26f 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #17 Skrevet 19. oktober 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er også stemor. Og må stå i stormen med en nesten voksen tenåring som vil ha alt servert på sølvfat samtidig som tror hn er så moden av seg. Denne kombinasjonen medfører et type latskap som andre må gå å rydde etter, samt at vedkommende blir illsint av å få beskjed om å ta del i husholdning, og rydde opp etter seg som alle andre. Som stemor har jeg ingen "rettigheter" samtidig som jeg skal være hushjelp, sjåfør og bank. Nå satt jeg nettopp foten ned, og da ble jeg skreket opp i ansiktet at jeg ikke bestemte...Og hn stakk av, og ville ikke bo her. Faren fikk den gode praten og unnskyld, jeg fikk ikke et eneste ord. Måtte bare finne meg i det. Så det er sannelig ikke lett å finne balanse som medmenneske, omsorgsperson og samtidig "holde seg unna" på riktig tidspunkt.. Anonymkode: c7222...d4b Det der hadde jeg ikke akseptert og det er psykisk terror den nesten voksne driver med. Anonymkode: d0e24...ffc 1
Ulrikke Skrevet 19. oktober 2019 #18 Skrevet 19. oktober 2019 Stemor har selvfølgelig ansvar, men det aller, aller største ansvaret ligger hos far som ikke setter foten ned og velger barna. Plasser ansvaret der det hører hjemme. 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #19 Skrevet 19. oktober 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der hadde jeg ikke akseptert og det er psykisk terror den nesten voksne driver med. Anonymkode: d0e24...ffc Det er nå så hva en aksepterer og ikke. Og hva en bruker energi på. Det er såklart tøffe tak, og "barnet" har sin ballast. Det er fryktelig tøft å skulle balansere dette som en person som alltid vil være "ny" Vil likevel ikke kalle det psykisk terror. Far og jeg er på bølgelengde og jeg føler meg ikke "ensom" i den forstand. De har også kommet nærere etter jeg kom inn i bilde fordi jeg står i kulissene å forteller far hva jeg som tredjeperson syns burde og ikke burde ifht hvordan han håndterer situasjoner. Og slik har kommunikasjonen dem imellom blitt så utrolig mye lettere og mer kjærlig. Det er gevinst nok syns jeg. Alt jeg håper på er at den snart myndig blir et vettug vesen på sikt. Hn har mye godt i seg, og jeg håper den delen får mer selvtillit. Poenget mitt er at det er så mye stebarna ikke ser. Jeg har uendelig med kjærlighet for hn selvom jeg kunne putta hn i en skuff flere ganger i løpet av uka. Har ikke noe behov av å være mest mulig poppis, men vil heller bidra til en på sikt tryggere voksen selvstendig person. Anonymkode: c7222...d4b 1
Hedersbrukeren Skrevet 19. oktober 2019 #20 Skrevet 19. oktober 2019 De du tenker på som onde stemødre tenker nok på stebarna som onde barn og typen/mannens eks som «biomor fra helvete»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå