Gå til innhold

Når og hvordan tine kaker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har denne uken bakt og fryst ned eplekake og sjokoladekake. De skal serveres på lørdag. Er det best å ta de opp ikveld og sette de i kjøleskapet over natten? Eller ta de opp lørdag morgen og la de tine på benken frem til de skal serveres i 15 tiden? Kjøre eplekake en runde i ovnen på 100 gr eller noe rett før servering? Legger på glasur på sjokoladekaken samme dag så har bare fryst bunnen. 

Anonymkode: ac534...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde satt de i kjøleskapet i kveld, og så på benken i morgen tidlig. Så jeg var helt sikker på at de var tint.

Det høres ut som en plan å varme eplekaka litt i stekeovnen før servering.

Anonymkode: 1bb5b...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare tatt de ut i morgen tidlig. Ville vært redd for at de ble «gamle» i smaken etter en natt i kjøleskap. Enig i å varme opp eplekaken litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplekaken er allerede delt opp i biter mens sjokoladekaka er i langpanne. Så eplekaken tiner nok fort tipper jeg. Jeg pleier alltid å bake kvelden før eller samme dag men så skal vi avgårde ikveld så sikkert ikke så høye i hatten i morgen tidlig så første gang jeg fryser kaker. Takk for svar dere 👍

Ts

Anonymkode: ac534...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eplekaken er allerede delt opp i biter mens sjokoladekaka er i langpanne. Så eplekaken tiner nok fort tipper jeg. Jeg pleier alltid å bake kvelden før eller samme dag men så skal vi avgårde ikveld så sikkert ikke så høye i hatten i morgen tidlig så første gang jeg fryser kaker. Takk for svar dere 👍

Ts

Anonymkode: ac534...c99

Men da kan du ta opp eplekaka i morgen. Når den er i biter. Den tiner kjapt!

Anonymkode: 1bb5b...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...