Gjest gaja Skrevet 25. mai 2005 #21 Del Skrevet 25. mai 2005 problemet med midden er bæsjen. det er den vi blir dårlige av. derfor er det viktigere å lufte dyna ofte enn å fryse den ned (som dreper midden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2005 #22 Del Skrevet 25. mai 2005 Usj, kjenner at jeg begynner å klø bare ved tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. mai 2005 #23 Del Skrevet 25. mai 2005 tja.. ryder og støvsuger når det trengs.. (blir litt rydding hver dag,, det kommer en rote-fe her hver natt/dag (mens vi jobber) og roter sånn.. støvsuging blir vel 2-3 ganger i uka.. er bare 2 voksene mennesler og et lite hamster så mye støv og ting og tang..(hamseret roter mest.. ) "ordentlig" rydding og vasking blir vel 1 gang i uka.. da tar vi å vasker hele huset.. bytter sengetøy hver - annenhver uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Endelig Skrevet 26. mai 2005 #24 Del Skrevet 26. mai 2005 her varn gitt! Den type forskning MÅ det satses mye mer på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. mai 2005 #25 Del Skrevet 26. mai 2005 Den type forskning MÅ det satses mye mer på.... helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #26 Del Skrevet 26. mai 2005 De er bare så motbydelige.......... *grøsse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 27. mai 2005 #27 Del Skrevet 27. mai 2005 Hvert rom hos meg blir bare vasket hver 14 dag. Likevel føler jeg at det er veldig pent og ryddig her! Hemmeligheten ligger i et rotasjonssystem (leste om det i et engelsk ukeblad for husmødre). Den ene uken tar du en etasje skikkelig grundig, alle kriker og kroker med støvklut, støvsuger og vaskefille, tørker alle skap utvendig og innvendig osv. Den andre etasjen bare støvsuger du og "farer over det grøvste", neste uke bytter du. I tillegg tar man en "ekstrating" hver uke. Forrige uke tinte jeg for eksempel av kjøleskapet. Denne uken har jeg tenkt å ta baderomsskapene, neste uke alle vinduer og gardiner osv. Jeg tror at hvis jeg skulle ta absolutt alt hver uke så ville jeg ikke ta det like nøye (man skal jo ha tid til noe annet enn å vaske i helgen når man har små barn!). Nå derimot har jeg tid til å ta de rommene jeg faktisk tar veldig nøye. Et annet tips jeg drar nytte av er å bruke det nyeste innen vasketeknologi, spesielle microfiberkluter til vinduene, andre til badet, gulvet osv. Disse klutene må byttes ofte for de mister på en måte effekten etter ikke så veldig lang tid. Svigermor kan faktisk komme på besøk når hun vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 27. mai 2005 #28 Del Skrevet 27. mai 2005 Dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 27. mai 2005 #29 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vasker og rydder når jeg syns det trengs . Hvis jeg når jeg skal på badet tenker -yukk- inni meg er det på tide å vaske. Det blir vel til at bad og kjøkken vaskes ganske grundig en gang i uka. Støvtørking faller meg ikke inn før jeg reagerer på at det er støv på tv'en sånn ca hver tredje uke. Golvvask skjer når jeg syns det ser skittent ut, ca annenhver uke kanskje. Støvsuger ca annenhver dag. Oppvasken er en heller pinlig historie. Det er så kjedelig, så jeg venter helst så lenge jeg kan, med andre ord til jeg ikke har noe reint igjen :oops: . Sengetøy vaskes hver uke, men jeg reier aldri opp senga. Har liksom ikke skjønt poenget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå