Gå til innhold

Blande merker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste en artikkel her om dagen om at man skulle være varsom med å blande merker, som i å for eksempel bruke en Adidas tskjorte over en langermet fra Nike. Eller bruke Under Armour tights og Nike hettegenser på treningssenter. Jeg må si jeg ble litt perpleks over dette. Er dette virkelig en greie? 

Og det var mer detaljert enn som så. Det var spesielt Nike og Adidas man måtte være forsiktig med å blande. Helt ned på Nike joggesko og Adidas sokker samtidig nivå. For disse to merkene var visstnok nærmest blitt stammeindikatorer for ulike livsstiler? Høres jo litt far out ut? Andre merker kunne man blande i større grad. Og man burde ikke bruke mer enn to merker samtidig, så er overdelen Adidas kan underdelen være Umbro, men da bør skoene og sokkene være enten Adidas eller Umbro, samme med eventuell caps. Følger noen slike regler på streetwear og treningstøy? 

Under Armour var opprinnelig ment å brukes under andre merker, det var superundertøyet og tsjkortene du skulle bruke under fotballdrakten fra Adidas eller Nike, eller noen andre, sokkene skulle brukes under andre sokker, for eksempel lagsokker i idretter man bruker to eller tre par, så opprinnelig skulle ikke dette merket synes. Så begynte de å lage hettegensere etc og da kunne man jo være Under Armour fra topp til tå om man ville, men fabrikanten selv startet opp som undertøy. 

Mindre kjente merker kunne man blande friere og over og under hverandre, bare man ikke blandet mer enn to. Og hvis man hadde for eksempel en stor Adidaslogo på magen måtte andre logoer være litt mer diskrete, men gjerne med logoer på ermene på en alngermet under. Jeg ante ikke at det var så stammeaktig og så mange regler på streetwear. 

Sitter på toget overfor noen ungdommer hvor en av dem har på en hel Adidas treningsdress, en Puma hettegenser under den åpne jakka, hvite Nike sokker dratt godt over Adidasbuksa og Fila joggesko. Fire merker og resten av gjengen er varianter av det samme. Ser ikke ut til at engang ungdommen har hørt om dette. 

Det var også lignende om blanding av Gucci og LV etc. 

Noen som følger dette eller har hørt om dette før? 

Anonymkode: 5da7f...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må jo havne veeeldig høyt opp på listen over tidenes dummeste i-landsproblemer? :ler: Prangende logoer burde være noe man unngår uansett. Med mindre man får godt betalt for å gå rundt som en vandrende reklameplakat da... Men selv da ser det bare dumt ut! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke mer betydning enn det du tillegger det....betyr sånt noe virkelig noe for deg...?

Anonymkode: 56be2...69b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke mer betydning enn det du tillegger det....betyr sånt noe virkelig noe for deg...?

Anonymkode: 56be2...69b

Hun spør jo oss andre om dette virkelig er en greie, så tydeligvis betyr det ikke noe for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 🤣 Jeg plukker treningstøy fra skapet; sokker, tights, topp og sportsbh. Hvilke merker det er tenker jeg aldri over. DET gidder jeg ikke altså 😂

Anonymkode: 075d5...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om, og dermed ikke noe jeg tenker over. 

Har kanskje registret hvis jeg har hatt Nike sko, tights og singlet samtidig, men ikke tenkt mer over det. Treningsklær velges ut fra dagshumør og treningstype, ikke merke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om man blander Adidas og Nike da? En kjemisk reaksjon? 

Anonymkode: be039...5f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er en selvfølge at man ikke skal blande merker som ikke passer sammen. Det er for eksempel helt uaktuelt å bruke en Levi's t-skjorte over en bukse fra Wrangler eller motsatt. Har jeg på meg Adidas-genser velger jeg heller Adidas-sko enn Nike-sko, osv (på samme måte som jeg forsøker å velge sko som matcher fargene i resten av antrekket - som et eksempel synes jeg ikke at mørkeblå og svart er noe fint sammen, så hvis jeg har mørkeblå jakke unngår jeg svarte sko). Men alt innenfor rimelighetens grenser; på trening blander jeg merker støtt og stadig, selv om jeg er litt ekstra fornøyd med antrekket dersom jeg har Adidas/Adidas eller Nike/Nike 😅 Men skoene er uansett fra Reebok (crossfit-sko) og buksene er sorte og ganske nøytrale, så jeg kan noen ganger blande opptil tre merker av tre mulige...

Hvis jeg har har klær med veldig prangende logo/symboler velger jeg helst noe som matcher: hvis jeg har en svart Adidas-bukse med hvite striper nedover hele beinet, så prøver jeg å ta en Adidas-overdel også. Jeg har ikke lest de artiklene dere linker til, men det er nok kanskje litt ekstra viktig å ikke blande Nike og Adidas, sannsynligvis fordi de to tradisjonelt er de to store gigant-leverandørene av moteriktig treningstøy. Å blande 2XU eller Under Armour med Nike eller Adidas er et langt mindre problem enn å blande de to sistnevnte 😉

Dette er så naturlig for meg at jeg vanligvis ikke tenker over det, det går på autopilot. Føler meg egentlig ikke veldig opptatt av klær heller...

Anonymkode: ccaed...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som bryr seg om dette? Hvorfor er det et problem? Hvorfor gidder man i det hele tatt å skape et problem ut av ingenting?

Nei. Det er ingen greie, ihvertfall ikke for meg og de jeg kjenner. Jeg blander akkurat slik jeg selv vil. Jeg merker at er det noe jeg virkelig, virkelig, virkelig ikke bryr meg om, så må det være dette. Fullstendig meningsløst og idiotisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS her, har nå med viten og vilje blandet Adidas og Nike mye for å se om noen reagerer. Nei, ingen gjør det. Hadde en langermet Nike T-skjorte med Just do it nedover ermene under en Adidas T-skjorte og fikk noen kommentarer på at jeg så veldig sporty ut den dagen. Brukt Adidas jakke med Nike bukse og motsatt også, ingen reagerer, ingen flere blikk (eller færre) enn vanlig. Enda godt. Da slipper jeg bry meg om dette. Stusset litt over artiklene. 

Anonymkode: 5da7f...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.10.2019 den 10.39, Leo skrev:

Dette må jo havne veeeldig høyt opp på listen over tidenes dummeste i-landsproblemer? :ler: Prangende logoer burde være noe man unngår uansett. Med mindre man får godt betalt for å gå rundt som en vandrende reklameplakat da... Men selv da ser det bare dumt ut! 

Samme tenkte jeg, hvem bryr seg om du blander merker?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Hva skjer om man blander Adidas og Nike da? En kjemisk reaksjon? 

Anonymkode: be039...5f1

Da blir Gud sint på deg, akkurat som når du blander lin og bomull i samme klesplagg. Alt dette står i 5. Mosebok, skjerp dere folkens!

Anonymkode: dea08...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...