Gjest #Rasshøl Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har fått konstatert eksem i øret, og jeg veit ikke hvorfor. Har fått kortison og antibiotika, øredråper av legen. Men burde jeg ikke blitt henvist til ØNH-spesialist? Dere som også har eksem i øret, blir man frisk igjen?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 Som regel tar antibiotikaen det. Har nylig hatt det selv i. I øregangen og på trommehinnen. Fikk dråper i 10 dager og er helt bra igjen. Du trenger ikke spesialist så sant du ikke har skade i øret. Det pleier å gå over. Jeg har vært helt fin igjen etterpå. Dottfølelsen forsvant når eksemen var borte. Anonymkode: 10fc5...d38 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg fikk det helt plutselig, kan være støv og pirking av q-tips så har irritert øret fikk jeg til svar. AB over er meg 😄 Anonymkode: 10fc5...d38
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg fikk det av q-tips bruk. Anonymkode: 2efd2...cfb
Gjest #Rasshøl Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som regel tar antibiotikaen det. Har nylig hatt det selv i. I øregangen og på trommehinnen. Fikk dråper i 10 dager og er helt bra igjen. Du trenger ikke spesialist så sant du ikke har skade i øret. Det pleier å gå over. Jeg har vært helt fin igjen etterpå. Dottfølelsen forsvant når eksemen var borte. Anonymkode: 10fc5...d38 Okay.. Takk for svar.. Jeg skal dryppe 3 ganger daglig, og bruke dråpene i 7 dager. Jeg veit at man ikke skal bruke bomullspinner, men jeg klarer ikke å la være. Særlig når det klør inni der. Har prøvd å kun bruke oliven olje, og tørke godt ytterst i øret etter dusj og ikke bruke ørepropper når jeg hører på musikk... Men syns det er ekkelt å ikke bruke bomullspinner, har blitt opplært til å bruke det fra jeg var barn. Jaja, får bare være tålmodig og håpe på at dråpene gjør det bedre. Har kun brukt debet drøyt døgn. 😊
Gjest #Rasshøl Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk det av q-tips bruk. Anonymkode: 2efd2...cfb Kan være derfor jeg har fått det også. Når jeg har lest om det, virker det som at det er like lett å få eksem i øret av et lite rift og som at hunder kan få våteksem av et rift i huden sin.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 7 timer siden, #Rasshøl skrev: Okay.. Takk for svar.. Jeg skal dryppe 3 ganger daglig, og bruke dråpene i 7 dager. Jeg veit at man ikke skal bruke bomullspinner, men jeg klarer ikke å la være. Særlig når det klør inni der. Har prøvd å kun bruke oliven olje, og tørke godt ytterst i øret etter dusj og ikke bruke ørepropper når jeg hører på musikk... Men syns det er ekkelt å ikke bruke bomullspinner, har blitt opplært til å bruke det fra jeg var barn. Jaja, får bare være tålmodig og håpe på at dråpene gjør det bedre. Har kun brukt debet drøyt døgn. 😊 Du må gi det noen dager før kløen kan gi seg, jo mer du pirker jo lenger tid tar det. Dråpene må få sjans til og virke. Hvis du må klø så trykk fingeren på øret, den utstikkeren som dekker øregangen så hold der og beveg fingeren opp og ned. Hvis du skjønner hva jeg mener. Du vil da klø deg, vask hendene før du gjør det. Viktig og ikke ta q-tips i øret under behandling det er forurensning. De dråpene er sterile ser du. Anonymkode: 10fc5...d38
Gjest #Rasshøl Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må gi det noen dager før kløen kan gi seg, jo mer du pirker jo lenger tid tar det. Dråpene må få sjans til og virke. Hvis du må klø så trykk fingeren på øret, den utstikkeren som dekker øregangen så hold der og beveg fingeren opp og ned. Hvis du skjønner hva jeg mener. Du vil da klø deg, vask hendene før du gjør det. Viktig og ikke ta q-tips i øret under behandling det er forurensning. De dråpene er sterile ser du. Anonymkode: 10fc5...d38 Jeg prøver på det, men føler det klør enda lenger inn.. Jeg har kastet bomullspinnene mine nå. Så jeg kan ikke klø med de lenger. Så får jeg heller bruke en bomullsdott, når jeg skal "rengjøre" ørene. 😊 Takk for tips, ja får smøre meg med tålmodighet her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå