Gå til innhold

Håravfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håret mitt faller av i store mengder. En håndfull hver dag, og det ligger hår overalt både på meg og i huset. 😞  

Fastlegen mener det kommer av vektnedgang. Jeg gikk ned 10 kg på 2.5 måned, men har ikke gått videre ned i vekt etter juni. 

Har noen andre opplevd det samme? Og hva gjorde dere for å begrense omfanget, evnt hvor lang tid tok det før håravfallet begynte å normalisere seg?

Bruker Nisim sjampo og dytter i meg godt med vitaminer av forskjellig slag hver dag. Alle blodprøver er normale.

Anonymkode: 0ad93...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan komme av vektnedgang eller om du har begynt på medisiner/preparater som har den bivirkningen. Hvis du har brukt én og samme sjampo over mange år, er et godt tips å bytte ut sjampoen med en annen. Det kan muligens også hjelpe

Skrevet
3 minutter siden, Millimani said:

Det kan komme av vektnedgang eller om du har begynt på medisiner/preparater som har den bivirkningen. Hvis du har brukt én og samme sjampo over mange år, er et godt tips å bytte ut sjampoen med en annen. Det kan muligens også hjelpe

Takk for svar. 🙂 Bruker ikke medisiner som har håravfall som bivirkning, så da er det vel vektnedgangen som er synderen. Synes bare at det burde begynne å stoppe snart, 4 måneder etter at vekten stagnerte.

Har byttet fra min gamle sjampo til Nisim for 14 dager siden, uten at det har gjort noen forskjell.

Skrevet

Ja, jeg hadde det samme problemet i 1-2 måneders tid. Det var ganske betydelige hårmengder hver dag. Jeg er på mitt laveste angående vekt nå (ufrivillig), men det ser ut til å ha stoppet opp heldigvis. Man kan heldigvis ikke se at jeg mistet så mye hår, og det håper jeg er det samme for deg. Ikke så kult å miste så mye hår hver dag akkurat. 

Anonymkode: 9b99e...803

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. 🙂 Bruker ikke medisiner som har håravfall som bivirkning, så da er det vel vektnedgangen som er synderen. Synes bare at det burde begynne å stoppe snart, 4 måneder etter at vekten stagnerte.

Har byttet fra min gamle sjampo til Nisim for 14 dager siden, uten at det har gjort noen forskjell.

Gi det litt mer tid så kanskje det går seg bedre til :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...