Gjest Verden Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg gir opp snaaaart! Skjønner ikke bæret av folkesuverenitet når jeg leser om det på wikipedia og snl Trenger å vite i kortform hva folkesuverenitet betyr. Kan noen med "enkelt språk" forklare meg?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 Folket bestemmer, ikke kongen. Folket velger sine representanter som styrer landet og kongen har ingen utøvende makt. Anonymkode: cdb14...766 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Synes wikipedia og snl forklarer det enkelt og greit. Det er vanskelig å simplifisere det mer uten at det blir ukorrekt, men jeg gjør et forsøk: For å si det ekstremt enkelt: det betyr at folket har makten og velger hvem som skal styre, og ikke at lederene styrer uten at folket har noe å si. Anonymkode: 25041...810 1
Gjest Verden Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folket bestemmer, ikke kongen. Folket velger sine representanter som styrer landet og kongen har ingen utøvende makt. Anonymkode: cdb14...766 Tusen takk! Dette hjalp meg virkelig!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 38 minutter siden, Verden skrev: Tusen takk! Dette hjalp meg virkelig! Et konkret eksempel på dette er også i forhold til EU, mange er i mot EU fordi da mister vi også en del av folkesuvereniteten vår Anonymkode: b04cf...472
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et konkret eksempel på dette er også i forhold til EU, mange er i mot EU fordi da mister vi også en del av folkesuvereniteten vår Anonymkode: b04cf...472 Tusen takk! Dette var en bra eksempel ❤️ Anonymkode: 7b716...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå