Gå til innhold

er du mye borte fra jobb?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

er dere mye syke , borte fra jobb i løpet av et år ? hvor syke er dere før dere er borte fra jobb?

og hva gjør dere forå unngå å bli syke?

får dere dårlig samvittighet når dere er borte fra jobb, og hvordan er sjefene mot dere når dere er syke?

driver med en helse oppgave angående dette så det er flott hvis noen gidder å svare på dette. på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke jeg er mye borte fra jobb. Tror jeg har hatt en fraværsdag iår, den var på fredag, og da var jeg hjemme med en syk liten gutt.

Vi deler på det med syke barn hjemme hos oss, er hjemme annenhver gang. I tillegg jobber min mann skift, så han har fri innimellom, og da er jo han hjemme med dem.

Det jeg synes er vanskelig er å vurdere når vi skal være hjemme med barna. En trøtt forkjølet gutt klokka halv 7 på svarte vinteren, kan ofte virke verre enn han egentlig er...

Når det gjelder meg selv skal det nokså mye til for at jeg holder meg hjemme. Jeg går heller på jobb noen timer, og går heller hjem om det skulle blir for galt, og det blir det nesten aldri. De gangene jeg har vært hjemme fra morgenen av har jeg knapt kommet meg ut av senga.

Vi er lite syke, både store og små, hjemme hos oss. Den æren gir jeg til hvitløken, rå hvitløk i det meste vi spiser til middag. Er overbevist om at dette hjelper.

Jeg har ikke dårlig samvittighet de få gangene jeg er hjemme, fordi det går kun utover meg selv. Det er ingen som må jobbe ekstra fordi om jeg er borte, det er bare ekstra mye å ta igjen når jeg er tilbake... Kanskje derfor jeg kreker meg avgårde uansett????

Håper dette var godt nok, og lykke til med oppgava di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dere mye syke , borte fra jobb i løpet av et år ? hvor syke er dere før dere er borte fra jobb?

Siden jeg sluttet på gymnaset for 13 år siden har jeg hatt 1 sykedag. Da hadde jeg kraftig influensa og et brukket ribben. Jeg hadde langfri fra jobb de påfølgende dagene og hadde derfor kun 1 sykedag.

og hva gjør dere forå unngå å bli syke?

Jeg spiser sunt og sørger for å få nok søvn. I vinterhalvåret drikker jeg te av fersk ingefær for på holde forkjølelsene unna. Når det er sagt, så går jeg på jobb selv om jeg har en lett forkjølelse.

får dere dårlig samvittighet når dere er borte fra jobb, og hvordan er sjefene mot dere når dere er syke?

Vet ikke ;-) Er jo aldri borte fra jobb. Jeg hadde ALDRI klart å lyve om at jeg er syk for å bli hjemme en dag

Jeg har ikke barn, så det blir ingen sykedager pga syke barn. Jeg blir jo heller ikke smittet av diverse sykdommer som barn gjerne tar med seg hjem fra barnehage og skole.

I tillegg må jeg si at jeg er velsignet med en svært god helse. Og skulle jeg bli forkjølet eller ha andre "små-plager", så mener jeg at jeg fint kan gå på jobb likevel. Jeg er så heldig å ha en jobb der jeg legger opp arbeidsdagen min selv, så det gjøre det selvsagt lettere å tilpasse dagen etter dagsformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte i den jobben jeg har nå for 2 år og 7 mnd. siden, har jeg vært borte 1 dag. Da var jeg ikke "syk", men jeg var på sykehuset for røntgen av en forstua ankel.

Før jeg er borte fra jobb må jeg være sengeliggende og det har jeg vært 3 ganger i mitt liv (jeg er tjueåtte). To ganger pga. influensa og 1 gang pga. en virusinfeksjon i magen.

Jeg bruker solhattpreparater for å holde meg frisk. Er velsignet med jernhelse!

Hadde jeg vært borte fra jobb fordi "jeg hadde vondt i håret" så hadde jeg fått dårlig samvittighet. Men mine fravær har vært meget berettiget så jeg har ikke hatt dårlig samvittighet av den grunn.

Min sjef er ikke nådige mot folk som går og sykemelder seg for den minste lille ting, men jeg har heldigvis unngått hennes vrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri syk-syk jeg. Og hvis jeg er litt hanglete går jeg på jobb likevel, blir sjelden bedre av å være hjemme.

Har aldri misbrukt systemet og hadde en fraværdag i 1997. Da hadde jeg omgangssyke og hadde forferdelig dårlig samvittighet. Holdt på å stille på jobb likevel utpå dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare hjemme når jeg er sjuk, ville aldri "tatt meg en tredagers" slik som enkelte mener de har krav på...

Hittil i år har jeg vært borte fire dager til sammen, det var vel noen forkjøleser i vinter som tok knekken på meg da (ikke småforkjøla, men skikkelig sørpe forkjøla). Har kontakt med kunder hele tida, så det er ikke noe særlig å nyse dem rett i fjeset...

Prøver å ta solhatt, noen ganger tror jeg det hjelper, andre ganger ikke.

Sjefen min har forståelse for at jeg må være hjemme hvis jeg er sjuk, men hun er likevel ikke så glad for det, jeg regner med at det er fordi det blir mer å gjøre for de andre når jeg ikke er der. Jeg har i hvertfall ikke dårlig samvittghet, jeg er jo bare hjemme de gangene jeg føler meg sjuk, dvs, som regel snørrete, øya renner, jeg nyser...SMITTSOM! Altså best både for meg og mine kolleger og kunder at jeg holder meg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri vært borte fra jobben, har jobbet ca. 4 år helgejobb/deltid, har nå fast jobb. Hadde deriomot enormt høyt fravær fra skolen, mest skulking, derfor viser jeg aldri vitnemålet mitt til andre (f.eks i søknader)... :oops: Jobb er viktig, har ikke samvittighet til å være borte, da blir alt kaos på jobben... Folk er jo avhengig av meg der. Men jeg liker ikke at folk med influensa går på jobb og smitter de andre. Da kan de heller holde seg hjemme. Er de ikke i form så må de ikke gå på jobb. Det blir bare verre av det. Jeg er nesten aldri syk selv. Spiser sunt, går kledd etter temperatur/vær og trener litt innemellom (mest gåturer). Prøver å holde meg unna folk som går rundt og nyser og hoster også... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør nesten ikke svare på denne jeg, selv om min samvittighet er ren.

Har hatt depresjon og var derfor mer sykemeldt enn på jobb i den forrige jobben min, fordi jeg ikke klarte å la være å gråte hvert 10. minutt helt uten grunn :cry: Orket ingenting og sto opp i 1-2 tiden hver dag, men tårer på kinnene og verden var kølsvart..

I min nye jobb der jeg har vært ansatt i 3 uker nå, har jeg ikke lyst til å være borte fra jobb før jeg evt. MÅ på grunn av bekkenløsning eller noe liknende (kraftige svangerskapsplager).

Var forkjølet forrige uke men truet meg selv til å gå likevel, for dersom jeg blir sykemeldt nå får jeg ikke sykepenger.

Egenmelding vil jeg ikke bruke, helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...