Gå til innhold

Hadde deres forhold klart trillinger?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde det gått for dere eller hadde forholdet og alt det andre blitt too much!

hva hadde dere gjort for at det skulle fungere?

har ingen barn men kjenner noen som har trillinger og hvor enormt mye arbeid det er 

Anonymkode: 8dc68...805

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forholdet våres hadde nok tålt det, spørs om jeg personlig hadde orket. Hadde nok tatt abort. 

Anonymkode: 42dbd...c9e

  • Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forholdet våres hadde nok tålt det, spørs om jeg personlig hadde orket. Hadde nok tatt abort. 

Anonymkode: 42dbd...c9e

Abortert alle, eller redusert antallet?

Anonymkode: 8dc68...805

Skrevet

Vi har 3 små barn alt og ingen planer om flere... men hvis vi hadde et uhell og det viste seg å være trillinger... så tror jeg forholdet vårt hadde overlevd. Selv med 6 barn under 8 år.

Aner ikke hvordan vi skulle fått plass i hus eller bil, men...

  • Liker 2
Skrevet

Forholdet hadde klart det. Må man så må man. Da drar man lasset sammen. Kjenner tre par som har trillinger , de har alle fått hjemmehjelp gjennom den travleste tiden. Så går ut fra  det er et tilbud i alle kommuner . Det ene paret har til og med to barn som er eldre enn trillingene.

Anonymkode: a5fd1...083

  • Liker 7
Skrevet

Vårt forhold har klart det 😅 Husker nesten ingenting fra det første året - det var bare et eneste stort kaos. Nå er de 8 år, og jeg føler meg skikkelig heldig❤️ 

Anonymkode: e38b4...8de

  • Liker 17
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Abortert alle, eller redusert antallet?

Anonymkode: 8dc68...805

Måtte blitt alle tre, fosterreduksjon er jo ikke lov.

Anonymkode: 42dbd...c9e

  • Liker 8
Skrevet

Forholdet hadde tålt det. Verre med resten av meg. Jeg kjenner flere som har trillinger, og ett sett i nær familie. Det var mye i starten, men de siste årene har det vært ganske mye lettere for dem som har tre like gamle enn for oss som har tre med intervaller på fire år. De får reduksjon i mengde jobb per barn, de får mer søskenmodrasjon, barna har likere interesser og kommer inn på samme aktiviteter og annet med aldersgrenser, de feirer bursdag bare én gang i året, de slipper unna med bare én konfirmasjonsfest, og mange slike småting. De kan ikke arve ting av hverandre, da. 

Anonymkode: f21f6...a83

  • Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Måtte blitt alle tre, fosterreduksjon er jo ikke lov.

Anonymkode: 42dbd...c9e

Jo, det er lov. Men man gå gjennom nemd.

Anonymkode: fe164...e3e

  • Liker 4
Skrevet

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Verken mannen eller jeg har overskudd til trillinger. Dersom det var trillinger ville jeg søkt i nemnd om å få redusere til én. Hvis jeg fikk nei, ville jeg abortert alle.

Anonymkode: 7a3f7...e8a

  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er lov. Men man gå gjennom nemd.

Anonymkode: fe164...e3e

Ah, da hadde jeg fjernet to.

Anonymkode: 42dbd...c9e

Skrevet

Forholdet vårt hadde klart det. Jeg derimot. Nei

Skrevet

Vi klarte og tålte tvillinger, så jeg tror og håper vi hadde klart trillinger også 💚

Anonymkode: 5816b...f18

  • Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Verken mannen eller jeg har overskudd til trillinger. Dersom det var trillinger ville jeg søkt i nemnd om å få redusere til én. Hvis jeg fikk nei, ville jeg abortert alle.

Anonymkode: 7a3f7...e8a

Utfordringen med dette er at du kanskje ikke hadde rukket det. Mange tar tidlig ultralyd, men ikke før i uke 7 (fordi det man ønsker å se er et bankende hjerte), og oppdager du der at du venter trillinger, må du søke om fosterreduksjon. Behandlingstiden der kan være lang, og du risikerer å være 12 uker før du får svar. Om du da får nei, må du gjennom en ny nemdbehandling, og der risikerer du jo også å få nei. Når det er sagt får nesten alle ja, så det er sikkert ingen stor risiko.

Innstrammingene i abortloven er hårreisende. Hadde jeg oppdaget på ul i uke 7 at det var trillinger hadde jeg tatt abort av alle tre. Hadde vært uaktuelt å risikerer å tvinges til å bli trillingmamma og jeg hadde absolutt ikke stolt på at nemdbehandling ble gjennomført raskt nok.

Anonymkode: ced31...886

  • Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forholdet hadde klart det. Må man så må man. Da drar man lasset sammen. Kjenner tre par som har trillinger , de har alle fått hjemmehjelp gjennom den travleste tiden. Så går ut fra  det er et tilbud i alle kommuner . Det ene paret har til og med to barn som er eldre enn trillingene.

Anonymkode: a5fd1...083

Regnes hjelp til trillinger som helsehjelp?  Er ikke hjemmetjenesten til for de syke? 
 

hva med barnevernet? Kan de gi tilbud om avlastning hvis det blir for tøft for foreldrene?

Anonymkode: 8dc68...805

  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utfordringen med dette er at du kanskje ikke hadde rukket det. Mange tar tidlig ultralyd, men ikke før i uke 7 (fordi det man ønsker å se er et bankende hjerte), og oppdager du der at du venter trillinger, må du søke om fosterreduksjon. Behandlingstiden der kan være lang, og du risikerer å være 12 uker før du får svar. Om du da får nei, må du gjennom en ny nemdbehandling, og der risikerer du jo også å få nei. Når det er sagt får nesten alle ja, så det er sikkert ingen stor risiko.

Innstrammingene i abortloven er hårreisende. Hadde jeg oppdaget på ul i uke 7 at det var trillinger hadde jeg tatt abort av alle tre. Hadde vært uaktuelt å risikerer å tvinges til å bli trillingmamma og jeg hadde absolutt ikke stolt på at nemdbehandling ble gjennomført raskt nok.

Anonymkode: ced31...886

Huff, dette visste jeg ikke. Jeg hadde tidlig ultralyd med begge mine, så det ville blitt oppdaget tidlig. Men jeg visste ikke at nemnd-behandling kunne dra slik ut i tid. Da ville jeg nok dessverre jeg valgt å abortere alle tre, også. Eller så ville jeg reist til Sverige eller England og tatt abort der. Fælt at det skal være slik.

Anonymkode: 7a3f7...e8a

  • Liker 1
Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Men hadde vært veldig tungt om.det skjedde nå. 5 barn under 3 år hadde vært mye.

Anonymkode: 3cabc...fc6

  • Liker 1
Skrevet

Vi hadde nok ikke klart det 🤷🏼‍♀️ Vi er ikke gode nok på å være kjærester når begge er sliten. Er gravid med nr 2 nå, og begge var overlykkelig over at det kun var en 😅

Anonymkode: dc2c7...1da

  • Liker 6
Skrevet

Jeg klarte meg fint alene (litt sliten til tider da) med tvillinger, så med en mann på kjøpet skulle vi nok klart trillinger ja :) 

Anonymkode: 1c32f...f71

  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...