Gå til innhold

Mat etter morgentrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å trene før jobb, ca. klokken 06.00. Da løper jeg ofte fem km., eller jeg trener styrke i ca. 45 min. Som regel er jeg ikke sulten da, og kl. kan ofte bli 12.00 før jeg spiser noe. Drikker bare kaffe. Er det veldig uheldig? Jeg spiser mesteparten av "dagsdosen" min på kvelden, så jeg tror jeg lever ganske godt på det dagen etter. 

Anonymkode: 02fc5...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bør spise etter man har trent, helst innen en 1/2 time. Det er for at musklene trenger noe tilgjengelig å arbeide med, og dermed styrker du muskelmassen. 

Hvis du ikke spiser rett etter trening, så tærer det på kroppen, og treningen virker nesten mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke spise når du ikke er sulten, i alle fall ikke om det er en stund til neste treningsøkt igjen. Det største problemet med å ikke spise rett etter trening er at restitusjons-tiden blir lenger, men som sagt om det er en stund til neste økt gjør jo ikke det noe. Om du trener styrke kan du gjerne fylle på med kostilskuddet BCAA frem til du spiser, for å sikre aminosyrer til musklene. 

- Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...