AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Hei. Jeg har ubehag som grenser til betydelige smerter i bryst regionen, særlig på den venstre siden, dette kan også til tider kjennes på høyre siden. Smertene debuterte i begynnelsen av sommeren. Noen vesentlige endringer av betydning er at jeg gikk fra null fysiskaktivitet til å anstrenge meg hardt, herunder landeveissykling i den nevnte perioden. Hvis jeg trykker litt på ribbeinene kan jeg noen ganger fremprovosere smertene, dette kan trekke i retning av at det er tale om skjelett- eller muskelsmerter. I tillegg til dette føler jeg meg noe "ør" i hodet, lett svimmelhet, noe hukommelsesbesvær, samt at jeg kan noen ganger høre min egen puls i øret, særlig om jeg ligger sidelengs i sengen med øret mot puten. Bakenforliggende informasjon som kan være relevant er at jeg i vår 2019 fikk fått påvist forhøyet kolesterol. I lys av mosjon og endringer i kostholdet har dette imidlertid normalisert seg, jf. blodprøver tatt i august. I forbindelse med forhøyet kolesterol ble jeg henvist til hjertespesialist i mai. Her ble det bl.a. gjort ytterligere blodprøver, samt en EKG. Resultatene ifølge hjertelegen på EKG tilsier ikke at det foreligger noe feil ved hjertet som sådan. Ingen røyk, BMI 24(ikke overvekt), alkohol i moderate mengder, BT 130/85, ingen hjerteproblemer i nærstående familie som jeg vet, snuser. Jeg kjenner at jeg engster meg for hva det kan være. Jeg er heletiden obs på signaler fra kroppen. Jeg burde oppsøke min fastlege, jeg vet. Men spørsmålet mitt til dere er om det er noen som har hatt lignende symptomer - og har en liten anelse på hva det kan være? Beklager for dårlig språk og skrivefeil. Mann, i slutten av tyveårene Anonymkode: 5d27f...53a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 Gå til legen og ha med deg en utskrift av det du skrev her. Skjelettsmerter kan være mye forskjellig, alt fra kreft til helt ufarlige tilstander. Best å få gjennomført en CT eller et MR for å legge bekymringene dine på hylla. Som nevnt, la legen få avgjøre dette. Hun vet jo best. Anonymkode: a4be5...f5b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 I og med at du er sjekket, og at det begynte ved hard fysisk trening så tenker jeg muskelsmerter. Men ville nok for sikkerhets skyld konferert med legen. Anonymkode: f8e68...bcb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 Samboeren min, mann, hadde noe lignende. Husker ikke hva det het, men var en slags betennelse i en muskel i brystet , var visst veldig vanlig. Han bekymret seg for hjerte, så ble veldig lettet! Anonymkode: c9d0a...a51
Boblee Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Jeg har hatt slike smerter i 15 år. Kommer og går, og er alltid øm når jeg trykker hvor som helst i brystet. Spesielt brystbeinet. Det er nok en form for betennelse i musklene eller noe, tenker jeg. Var også en behandler som mente at musklene i skuldrene klemte på en nerve som gjorde at det ble ømt. Ikke noe farlig, men ubehagelig. Det blir ofte verre, eller jeg kan kjenne det som stikkende smerter, når jeg er ekstra sliten, stresset eller bekymra. Pleier å massere litt der det gjør vondt, så blir det ofte bedre. At du blir svimmel, ør og merker endringer i hukommelsen, tenker jeg er symptomer på angst. Det er ikke unaturlig at du blir bekymret av brystsmerter, når du har fått påvist forhøyet kolesterol, og har blitt sjekket for hjertet. Så du monitorerer nok brystregionen noe ekstra, og bekymrer deg kanskje ubevisst. Noe som gir symptomer. Jeg er dog ingen lege, så dette er kun basert på egne erfaringer og min tolkning av det du skriver. Alltid konsulter med lege om du er i tvil eller opplever at noe er galt. Endret 17. oktober 2019 av Boblee
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Jeg har nettopp hatt det samme, bare legen trykket på brystbenet ble det ekstremt vondt. Gjorde EKG og masse blodprøver. Alt var normalt så legen konkluderte med betennelser i muskler og sener i og rundt brystet. Dette kunne forveksles med liknende smerter før hjerteinfark. Det høres ut som muskelbetennelse hos deg også , særlig siden du nevner at du har anstrengt deg mer. Uro og angst for at det skal være hjertet øker bare smertene og kan gi svimmelhet og kvalme. Men ville for sikkerhetsskyld tatt kontakt med legen for å høre. Jeg gikk i over 4 uker med disse smertene før jeg ringte legekontoret. De ble nesten forskrekket og sa jeg måtte komme pronto dit! Man kødder ikke med brystsmerter vet du Endret 17. oktober 2019 av Mysticgirl
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 Jeg opplevde noe lignende i fjor sommer. Fra null trening til topptur. Pustet og peset og hadde vondt i lungene i lang tid. Det gikk over etterhvert Anonymkode: 9f27a...5f8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #9 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 17.10.2019 den 5.11): Hei. Jeg har ubehag som grenser til betydelige smerter i bryst regionen, særlig på den venstre siden, dette kan også til tider kjennes på høyre siden. Smertene debuterte i begynnelsen av sommeren. Noen vesentlige endringer av betydning er at jeg gikk fra null fysiskaktivitet til å anstrenge meg hardt, herunder landeveissykling i den nevnte perioden. Hvis jeg trykker litt på ribbeinene kan jeg noen ganger fremprovosere smertene, dette kan trekke i retning av at det er tale om skjelett- eller muskelsmerter. I tillegg til dette føler jeg meg noe "ør" i hodet, lett svimmelhet, noe hukommelsesbesvær, samt at jeg kan noen ganger høre min egen puls i øret, særlig om jeg ligger sidelengs i sengen med øret mot puten. Bakenforliggende informasjon som kan være relevant er at jeg i vår 2019 fikk fått påvist forhøyet kolesterol. I lys av mosjon og endringer i kostholdet har dette imidlertid normalisert seg, jf. blodprøver tatt i august. I forbindelse med forhøyet kolesterol ble jeg henvist til hjertespesialist i mai. Her ble det bl.a. gjort ytterligere blodprøver, samt en EKG. Resultatene ifølge hjertelegen på EKG tilsier ikke at det foreligger noe feil ved hjertet som sådan. Ingen røyk, BMI 24(ikke overvekt), alkohol i moderate mengder, BT 130/85, ingen hjerteproblemer i nærstående familie som jeg vet, snuser. Jeg kjenner at jeg engster meg for hva det kan være. Jeg er heletiden obs på signaler fra kroppen. Jeg burde oppsøke min fastlege, jeg vet. Men spørsmålet mitt til dere er om det er noen som har hatt lignende symptomer - og har en liten anelse på hva det kan være? Beklager for dårlig språk og skrivefeil. Mann, i slutten av tyveårene Anonymkode: 5d27f...53a Dette er åpenbart bare stram brystmuskulatur og du blir svimmel fordi du har for dårlig holdning. Anonymkode: 9e39a...0e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå