Gå til innhold

Vil ikke ha barn nr. 2

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kaisamaia skrev (På 17.10.2019 den 0.42):

Hva gjør dere når mannen ikke vil ha barn nr. 2? Hva kan man gjøre? Jeg vil veldig gjerne at barnet vårt som snart er 3 år skal få oppleve å få søsken. Mannen sier nei. Har prøvd alt.. Gi tid.. Ikke mase... Forklart fordeler... Han sier jeg må finne meg en annen å få barn med. Han er selv enebarn og synes det har vært helt perfekt. Jeg vil selvfølgelig ta vare på familien min, men skjønner ikke hvordan jeg skal takle det å ikke få gitt barnet mitt et søsken. Vil heller ikke ta fra barnet at mor og far bor sammen. 

Hva har skjedd i saken?

Anonymkode: 9a35b...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alenebarn klarer seg bedre enn barn med søsken

Jorden trenger ikke flere mennesker

Anonymkode: 50b75...ce0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2019 den 0.49):

Du kan tydeligvis ikke få både i pose og sekk i denne saken her, så da må du ta et valg ut fra hva som er viktigst for deg. Er det viktigst å få flere barn eller bli værende i forholdet? Ikke legg «skylden» eller forklaringen over på barnet ditt, men finn ut hva som er viktigst for deg.

Anonymkode: 6473a...6d9

Pappa ville bare ha to barn, og det ble med det. Så ble mamma plutselig gravid, og pappa likte det dårlig, men prevensjon er aldri 100% sikker. Brødrene mine var 8 og 5 år da jeg ble født. Pappa ble glad for å få en datter også, men ville ikke ha så mange barn, så da ble vi 3.

Da mamma plutselig ble gravid da hun var 43 ville pappa at hun skulle ta abort, men mamma ville ikke, så det ble nesten skillsmisse, men jeg er glad de beholdt babyen. 

Det er synd at dere er uenige, men det er fortsatt tid til å bestemme seg. Syns at begges meninger skal veies siden dere vil forskjellige ting, og det er jo hyggelig å være to også.

Anonymkode: 4a5c5...d11

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Pynt deg gå ut og si at du skal ut å finne en å få barn med 😂

Anonymkode: 6af82...5a2

Mannen ville stoppe på 2 barn så jeg fortalte han at jeg må pausere litt prevensjon og i mellomtiden må han passe på prevensjon. Jeg pyntet meg og det tok ikke lang tid før han gikk med på å lage tredjemann.

Anonymkode: 71c5d...388

Skrevet

Det kan ofte være greit med et barn, men det er viktig at barnet blir sosialisert og får seg en omgangskrets, for dere vil ikke alltid være der. 

Jeg har 3 søsken og har et dårlig forhold til alle, så det å ha søsken betyr ikke at man blir så nære heller. For meg er venner mye viktigere. 

Anonymkode: 4a5c5...d11

• Liker 1
Skrevet

Snakket dere ikke om hvor mange barn dere ønsket dere før dere fikk barn? Skjønner man kan endre mening underveis, men tenker det likevel kan ha vært lurt å snakket om. Om en vil ha ett barn, og den andre sju (litt satt på spissen), er det kanskje ikke en så veldig god match..

Anonymkode: ae630...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...