Gå til innhold

Vil ikke ha barn nr. 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når mannen ikke vil ha barn nr. 2? Hva kan man gjøre? Jeg vil veldig gjerne at barnet vårt som snart er 3 år skal få oppleve å få søsken. Mannen sier nei. Har prøvd alt.. Gi tid.. Ikke mase... Forklart fordeler... Han sier jeg må finne meg en annen å få barn med. Han er selv enebarn og synes det har vært helt perfekt. Jeg vil selvfølgelig ta vare på familien min, men skjønner ikke hvordan jeg skal takle det å ikke få gitt barnet mitt et søsken. Vil heller ikke ta fra barnet at mor og far bor sammen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tydeligvis ikke få både i pose og sekk i denne saken her, så da må du ta et valg ut fra hva som er viktigst for deg. Er det viktigst å få flere barn eller bli værende i forholdet? Ikke legg «skylden» eller forklaringen over på barnet ditt, men finn ut hva som er viktigst for deg.

Anonymkode: 6473a...6d9

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan tydeligvis ikke få både i pose og sekk i denne saken her, så da må du ta et valg ut fra hva som er viktigst for deg. Er det viktigst å få flere barn eller bli værende i forholdet? Ikke legg «skylden» eller forklaringen over på barnet ditt, men finn ut hva som er viktigst for deg.

Anonymkode: 6473a...6d9

Takk for svar. Slik jeg ser det nå, så vil jeg prøve lenger og se om han endrer mening. Skjønner hva du mener med at jeg må finne ut hva som er viktigst for meg, ja.. Det er viktig for meg å få flere barn, men det er kanskje enda viktigere at barnet vi allerede har får vokse opp med både mor og den gode faren det har. Men det er så vanskelig. Blir på en måte galt uansett hva jeg gjør da, føler jeg. 

Skrevet

Finn en god lekekamerat til barnet med foreldre du også kan bli venn med. Så kan du gi barnet "søsken" på den måten :)

Anonymkode: 584a6...950

• Liker 2
Skrevet

Åh det er så teit når folk sier de vil ha flere barn pga ungen vil ha søsken. Ungen din vil mest sannsynlig bli sjalu, sint og etterhvert krangle med det andre barnet. Alle små barn vil ha mamma for seg selv. Det er ikke før voksenlivet at søsken blir nyttige, om man i det hele tatt kommer overens da. Bare innrøm at det er for din egen del.

• Liker 10
Skrevet

Det er mye bedre at barn har foreldre som ønsker dem enn at de har et søsken etter min mening. 

Anonymkode: b1605...431

• Liker 10
Skrevet

Hvor stor er sjansen at du blir bitter på ham når han ikke vil være med nr 2? Å få barn er like egoistisk som å ikke få.

Det som han hadde fått umiddelbart var komplettansvar for prevensjon. Jeg ville ikke brukt noe på kroppen min for å forhindre noe jeg ønsker meg veldig.

Du må finne ut hva som er viktigst. Få et barn til (som blir nok et halvsøsken med mindre mannen din endrer mening) eller beholde mannen. Antall barn kan man ikke kompromisse om men man må ta avgjørelser.

• Liker 10
Skrevet
5 timer siden, ikkevoksen skrev:

Åh det er så teit når folk sier de vil ha flere barn pga ungen vil ha søsken. Ungen din vil mest sannsynlig bli sjalu, sint og etterhvert krangle med det andre barnet. Alle små barn vil ha mamma for seg selv. Det er ikke før voksenlivet at søsken blir nyttige, om man i det hele tatt kommer overens da. Bare innrøm at det er for din egen del.

Ok. 😅 Det er vel for alles del og selvfølgelig min egen også. 😊 Så får jeg bare være teit i dine øyne. Endrer ikke min mening. Jeg opplevde selv det å ha søsken som positivt, både før og nå. Og vet om veldig mange som synes det samme..😅 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Daraya skrev:

Hvor stor er sjansen at du blir bitter på ham når han ikke vil være med nr 2? Å få barn er like egoistisk som å ikke få.

Det som han hadde fått umiddelbart var komplettansvar for prevensjon. Jeg ville ikke brukt noe på kroppen min for å forhindre noe jeg ønsker meg veldig.

Du må finne ut hva som er viktigst. Få et barn til (som blir nok et halvsøsken med mindre mannen din endrer mening) eller beholde mannen. Antall barn kan man ikke kompromisse om men man må ta avgjørelser.

Jeg vet ikke. Ganske stor. Han har allerede ansvar for det. 

Skrevet

Gi det litt tid, ikke alle ønsker tette barn. Kanskje han forandrer mening når barnet blitt litt eldre og han har landet litt etter den verste småbarnsperioden. Mange fordeler med litt aldersspenn på barna også☺️

Anonymkode: 4be11...7b2

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi det litt tid, ikke alle ønsker tette barn. Kanskje han forandrer mening når barnet blitt litt eldre og han har landet litt etter den verste småbarnsperioden. Mange fordeler med litt aldersspenn på barna også☺️

Sant det. 😊 Jeg har også lyst på aldersspenn, men det vil jo allerede bli hvertfall ca. 4 år mellom barna. Og hvis han trenger laang tid på å forberede seg.. Så.. Jeg tenker maks 6-7 år mellom. Helst 4-6.

Skrevet

Mannen sa nei til nr 2 hos oss, men da stilte jeg som krav at han måtte støtte meg i den sorgprosessen jeg måtte gjennom rundt det å ikke få et barn til. Og jeg skal innrømme at jeg tok det veldig tungt og var bekymret for vår fremtid som par (jeg ville ikke gjort det slutt pga dette, men var bekymret for å bli bitter).

Etter et par uker konkluderte mannen med at det tydeligvis var viktigere for meg å få en til enn det var å ikke få flere barn var for ham. Vi snakket overhodet ikke om det før han en dag kom og hadde ombestemt seg. Termin om 5 uker...

Anonymkode: 477b4...03b

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir jo ikke tette barn når eldste er tre nå

Skrevet
11 timer siden, ikkevoksen skrev:

Jeg fikk nr 2 KUN fordi jeg ikke ville at nr 1 skulle være enebarn, jeg syntes det var så trist når de andre barna gikk inn for kvelden og de hadde noen å gå inn sammen med men det hadde ikke hun... Jeg hadde fint klart meg med det ene barnet! Dette betyr selvsagt ikke at jeg elsket barn nr 2 mindre!

Anonymkode: a53b6...393

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kaisamaia skrev:

Sant det. 😊 Jeg har også lyst på aldersspenn, men det vil jo allerede bli hvertfall ca. 4 år mellom barna. Og hvis han trenger laang tid på å forberede seg.. Så.. Jeg tenker maks 6-7 år mellom. Helst 4-6.

Jeg hadde også et enormt stort behov for et barn til når sønnen min var 3. Mannen ville ikke. Det satte virkelig forholdet vårt på prøve. Til slutt sa jeg at jeg kom til å slutte med prevansjon for jeg gidder ikke trøkke meg full av drit hehehe... Da sønnen vår var 6 år var han klar for en til. 7 år mellom våre to. Det er helt perfekt 

Anonymkode: e27fd...eb3

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen sa nei til nr 2 hos oss, men da stilte jeg som krav at han måtte støtte meg i den sorgprosessen jeg måtte gjennom rundt det å ikke få et barn til. Og jeg skal innrømme at jeg tok det veldig tungt og var bekymret for vår fremtid som par (jeg ville ikke gjort det slutt pga dette, men var bekymret for å bli bitter).

Etter et par uker konkluderte mannen med at det tydeligvis var viktigere for meg å få en til enn det var å ikke få flere barn var for ham. Vi snakket overhodet ikke om det før han en dag kom og hadde ombestemt seg. Termin om 5 uker...

Anonymkode: 477b4...03b

Så jeg får altså forsøke enda en gang å forklare hvor nye mye det betyr for meg? Og så ikke si noe om det før han sier noe.. Har prøvd å vente flere måneder med å si noe igjen tidligere. Hjelper ikke. 😥

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også et enormt stort behov for et barn til når sønnen min var 3. Mannen ville ikke. Det satte virkelig forholdet vårt på prøve. Til slutt sa jeg at jeg kom til å slutte med prevansjon for jeg gidder ikke trøkke meg full av drit hehehe... Da sønnen vår var 6 år var han klar for en til. 7 år mellom våre to. Det er helt perfekt 

Anonymkode: e27fd...eb3

Så bra det ble perfekt. 😊 Jeg går ikke på prevensjon.. Men det vet han jo.. Så det hjelper dessverre lite. 

• 2 år senere...
Skrevet
Kaisamaia skrev (På 18.10.2019 den 1.14):

Så bra det ble perfekt. 😊 Jeg går ikke på prevensjon.. Men det vet han jo.. Så det hjelper dessverre lite. 

Hvordan gikk dette for deg? Er litt i samme situasjon nå.

Skrevet

Det ville vært dealbreaker for meg. Jeg hadde et sterkt ønske for meg å ha 3 barn. Ville vært fornøyd kanskje med 2 men 1 ville jeg aldri vært med på. Jeg har snakket med nåværende mannen om det da vi var kjærester. Jeg ville gått om han sa 1. Jeg håper dere blir enige om 2 barn.

Anonymkode: 71c5d...388

Skrevet

Pynt deg gå ut og si at du skal ut å finne en å få barn med 😂

Anonymkode: 6af82...5a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...