Gå til innhold

Drammen-Mo i Rana med bil 20 oktober

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøre fra Drammen til Mo i Rana i Rana kommune først kommende søndag med bil. Ca 120 mil med 15 timers kjøring. Hvilken vei ville dere kjørt? E6? Planen min var å kjøre Valdresflya og komme ut ved Otta så videre nordover på E6. Men er ikke Valdresflya stengt på vinterstid? 🤔. Noen tips til hvilken vei dere ville tatt? Jeg skal starte tidlig om morgenen sånn jeg er der oppe før midnatt. 

Anonymkode: fe3e2...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg skal kjøre fra Drammen til Mo i Rana i Rana kommune først kommende søndag med bil. Ca 120 mil med 15 timers kjøring. Hvilken vei ville dere kjørt? E6? Planen min var å kjøre Valdresflya og komme ut ved Otta så videre nordover på E6. Men er ikke Valdresflya stengt på vinterstid? 🤔. Noen tips til hvilken vei dere ville tatt? Jeg skal starte tidlig om morgenen sånn jeg er der oppe før midnatt. 

Anonymkode: fe3e2...95d

Ha på vinterdekk og kjør raskeste veien. Det er ikke vinter nå.

Anonymkode: 7fb00...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre e6 og så inn mot elverum og forbi rena, husker ikke veinr. Men du kommer tilbake til e6 ved oppdal og da er det straka vegen. Det er den beste vegen. Er vel ingenting å se oppi fjellheimen nå når det ikke er særlig fint vær

Anonymkode: 09208...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjørt E6, og så tatt av mot Elverum og videre rv3 til Ulsberg/Berkåk, deretter E6 igjen. 
Har kjørt mye mellom Trondheim og Oslo, og rv3 er mye raskere og enklere! 

Anonymkode: 54e08...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i RV3 opp Østerdalen (hvis jeg ikke husker feil så tar man av på Kolomoen veikryss). Det er lite bebyggelse og dermed få 60 soner pluss at du slipper Dovre. Greiest å kjøre der. Kommer ut ved Ulsberg og fortsetter E6 nordover. Husk vinterdekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdalen så klart, og inn på E6 nord for Oppdal, Ulsberg. Derfra er det ikke noe alternativ mtp korteste vei. Over Valdresflye blir for kronglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...