Gå til innhold

Lett hørselstap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på sesjon del 2 (i militæret), men kom ikke inn pga at jeg ikke besto hørselstesten. Audiogrammet sa at de svakeste lydene jeg hørte ligger på rundt 20-25 db. Dette er nytt for meg, det har aldri blitt oppdaget i oppveksten, men jeg må jo innrømme at jeg ikke alltid får med meg ting andre sier - spesielt dersom vi er en gruppe på flere personer sammen. På nett virker det som at grensen for normal hørsel ligger på rundt 20 db. Er det egentlig noe vits i å ta tak i hørselstapet mitt da, siden det er så lite? Har jo forsåvidt levd greit med det til nå. Er 20 år..

Har noen erfaring med milde hørselstap, og hvilken hjelp man kan få?

Anonymkode: 93f73...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på sesjon del 2 (i militæret), men kom ikke inn pga at jeg ikke besto hørselstesten. Audiogrammet sa at de svakeste lydene jeg hørte ligger på rundt 20-25 db. Dette er nytt for meg, det har aldri blitt oppdaget i oppveksten, men jeg må jo innrømme at jeg ikke alltid får med meg ting andre sier - spesielt dersom vi er en gruppe på flere personer sammen. På nett virker det som at grensen for normal hørsel ligger på rundt 20 db. Er det egentlig noe vits i å ta tak i hørselstapet mitt da, siden det er så lite? Har jo forsåvidt levd greit med det til nå. Er 20 år..

Har noen erfaring med milde hørselstap, og hvilken hjelp man kan få?

Anonymkode: 93f73...a6b

Skjekk hørsel ofte . Det kommer til å bli verre . Helt naturlig det da. Ikke bruk ørepropper med musikk og ikke utsett deg for høye lyder. 

Anonymkode: 239b1...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...