Gå til innhold

Kjenner du noen med ALS?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 26 år som for tiden har ulike symptomer som svakhet i venstre hånd og bein, i tillegg leamus flere steder på kroppen. Jeg har svakhet som i at jeg blir fortere sliten i musklene, og det kjennes ut som jeg har trent uten at jeg har det. Er det noen som vet hvordan ALS forløpet er? 

Jeg har hatt leamus før grunnet angst men dette er flere år siden, og vil egentlig si at jeg ikke er plaget med noe form for angst på kanskje 7 år. Men jeg blir likevel veldig redd når jeg får disse symptomene. Føler meg «normal» når jeg våkner men straks jeg begynner å bruke musklene blir det værre. Idag var jeg så redd psykisk at jeg måtte ringe meg syk fra jobb. Har det ikke noe bra og håper noen kan berolige meg 

Anonymkode: 96056...b6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Kjenner noen ja. Men det beroliger ikke. Så bestill heller time hos legen for sjekk

Anonymkode: 7ee24...a69

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen ja. Men det beroliger ikke. Så bestill heller time hos legen for sjekk

Anonymkode: 7ee24...a69

Hadde de samme symptom? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en jente på 26 år som for tiden har ulike symptomer som svakhet i venstre hånd og bein, i tillegg leamus flere steder på kroppen. Jeg har svakhet som i at jeg blir fortere sliten i musklene, og det kjennes ut som jeg har trent uten at jeg har det. Er det noen som vet hvordan ALS forløpet er? 

Jeg har hatt leamus før grunnet angst men dette er flere år siden, og vil egentlig si at jeg ikke er plaget med noe form for angst på kanskje 7 år. Men jeg blir likevel veldig redd når jeg får disse symptomene. Føler meg «normal» når jeg våkner men straks jeg begynner å bruke musklene blir det værre. Idag var jeg så redd psykisk at jeg måtte ringe meg syk fra jobb. Har det ikke noe bra og håper noen kan berolige meg 

Dette er nok ikke ALS, slik jeg kjenner det. Men du bør oppsøke lege for sjekk! Det kan faktisk være alt mellom himmel og jord, eller absolutt ingenting. Det kan være MS også, det kan være fibromyalgi, det kan være angsten, eller det kan være vitaminmangel. Det trenger heller ikke være noe spesifikk som helst. Skjønner du? 

Ikke driv med selvdiagnostikk, spesielt ikke når du er plaget med angst fra før av. At du tror det er ALS gjør at du øker din angst, og dermed også kanskje opplever at ting blir forverret. 

Oppsøk lege snartest, og slutt å google. 

Jeg ønsker deg det beste. Lykke til. 

Anonymkode: 912d3...764

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...