Gå til innhold

Mulig matforgiftning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg måtte hente jentungen min på 8 år på skolen i dag fordi hun ble syk og kasta opp. Nå ligger hun på sofaen med en bøtte ved siden av seg og ser på TV, og hun har kastet opp flere ganger. Det jeg da lurer på er om den Big Macen hun spiste i går kan være årsaken til at hun er blitt spysjuk? Vi spiste nemlig på Macern i går, og jeg merket med en gang jeg tok en bit av burgeren min at maten ikke var helt fersk. Jeg har også flere ganger lest nyhetsartikler hvor det er blitt oppdaget bakterier i mat fra Fast Food-restauranter.

Anonymkode: 2152f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helst omgangssyke. Matforgiftning fra bedervet mat pleier å komme fortere; som regel bare noen få timer etter man har spist maten. 

Endret av Ullvott
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært matforgiftning så hadde hun blitt dårlig i går. 

Anonymkode: f5f69...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spysyken er jo et virus, og det er ikke umulig at hun fikk i seg viruset når hun spiste ute. Men det kan like godt ha vært på grunn av at en person som selv var smittet var nær henne på vei hjem. Noroviruset smitter veldig lett

Anonymkode: 2f5db...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 29_j skrev:

Det er nok spysyka. Men følg med at hun ikke får feber itillegg. At hun også ikke har sterke magesmerter, da ville jeg ringt legen.

Dette tyder på en helt vanlig spysyke. Hun har helt sikkert blitt smittet av en annen person som nettopp har hatt det, det smitter nesten bare ved såvidt kontakt. :)

Hun har ikke noe særlig vondt i magen. Hun er bare veldig kvalm og dårlig, og slapp. Ellers ingen smerter.

Ts

Anonymkode: 2152f...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke noe særlig vondt i magen. Hun er bare veldig kvalm og dårlig, og slapp. Ellers ingen smerter.

Ts

Anonymkode: 2152f...69b

Omgangssyke, forbered deg på at du mest sansynlig blir smittet selv  

Endret av Pompom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...