Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med dette? 
Kan de faktisk hjelpe eller er det bare «bla-bla»?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det det beste i verden. NAV-rådgiveren ordnet meg gjeldsordning hos Namsmannen. Hadde aldri kommet ut av dette uten h*n.

Anonymkode: fb7bf...0aa

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg var det det beste i verden. NAV-rådgiveren ordnet meg gjeldsordning hos Namsmannen. Hadde aldri kommet ut av dette uten h*n.

Så bra! Jeg har vært uten inntekt i noen måneder grunnet avslag fra NAV og det har hopet seg opp regninger men jeg makter rett og slett ikke å gjøre noe med det alene. Føler jeg trenger hjelp men har ingen jeg kan få hjelp av privat.

Skrevet
1 minutt siden, kahaki skrev:

Så bra! Jeg har vært uten inntekt i noen måneder grunnet avslag fra NAV og det har hopet seg opp regninger men jeg makter rett og slett ikke å gjøre noe med det alene. Føler jeg trenger hjelp men har ingen jeg kan få hjelp av privat.

Aha. Jeg satt nok dypere i det enn deg da...hadde 1,7 mill i gjeld...

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Jeg satt nok dypere i det enn deg da...hadde 1,7 mill i gjeld...

Joda, men det er ikke mengden det kommer an på! Modig av deg å søke hjelp, heier på deg!

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, kahaki skrev:

Joda, men det er ikke mengden det kommer an på! Modig av deg å søke hjelp, heier på deg!

Takk:-). Er ferdig med hele ordningen, all gjeld sanert:-)

• Liker 3
Skrevet

Så bra for deg! Gratulerer, må være en befrielse! Må bare spørre men var du under offentlig gjeldssanering?

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvordan det går an å sette seg i millioner av gjeld og så bli kvitt det med 5 års gjeldsordning????? Er det skattebetalere som finansierer dette??

Anonymkode: 23646...828

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan det går an å sette seg i millioner av gjeld og så bli kvitt det med 5 års gjeldsordning????? Er det skattebetalere som finansierer dette??

Nei, det er kreditorene som må ta tapet. 

Anonymkode: bd891...f76

• Liker 3
Skrevet

🤦‍♀️

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange år tok gjeldsordningen? Hvor mye fikk du til forbruk i måneden?  8600kr? Hvor gammel var din nyeste gjeld?

Anonymkode: e4a43...665

Skrevet

Jeg fikk ingen hjelp, var bare bla bla dessverre 

Anonymkode: 37968...6f9

Skrevet

Jeg har nettopp fått gjeldsrådgivning med Nav, og fy søren for en lettelse! De kan virkelig hjelpe med ting man ikke ante var mulig, som forhandlinger med banker og støtte til diverse hjelpemidler. Jeg er så glad jeg har dette nå

Anonymkode: 589fa...746

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, kahaki skrev:

Så bra for deg! Gratulerer, må være en befrielse! Må bare spørre men var du under offentlig gjeldssanering?

Vanlig frivillig gjeldsordning. 5 år, med 2 år etterperiode.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvem du har gjeld til.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange år tok gjeldsordningen? Hvor mye fikk du til forbruk i måneden?  8600kr? Hvor gammel var din nyeste gjeld?

Anonymkode: e4a43...665

5 år 10715 til forbruk. (gammel ordning). Nyeste gjeld 2 år gammel

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ingen hjelp, var bare bla bla dessverre 

Anonymkode: 37968...6f9

Hvis du hadde lyttet til bla bla-et, så hadde du kanskje fått noe ut av det ...

Anonymkode: 8ec61...209

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde lyttet til bla bla-et, så hadde du kanskje fått noe ut av det ...

Anonymkode: 8ec61...209

Det stemmer dessverre ikke. Jeg fikk beskjed om å snakke med min saksbehandler som ikke har noen erfaring eller utdannelse på området når jeg henvendte meg til NAV. Noen ganger trenger man ikke få beskjed om at «det er dumt» å bruke penger sånn, eller «huslån må betales først», for mange er det ikke det som er utfordringen. Mitt problem er at jeg ikke har kunnskap om å fremforhandle utsettelser og få kontakt med kreditorer osv.

Skrevet

Dessuten er jeg alene og har ingen å rådføre

meg med så jeg trenger en lagspiller.

Skrevet

Fikk ingen hjelp derfra. Jeg hadde alt av papirer og det de mente jeg skulle ta med meg. Alikvel så fikk jeg ikke noen råd eller hjelp til hva jeg kunne gjøre nå. Jeg gikk etter fem minutter etter å ha blitt kjefta på fordi jeg hadde satt meg i situasjonen. Ente med at jeg kontaktet namsmannen selv og fikk gjeldsordning etter to år.  

Anonymkode: 57b72...33c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...