Gå til innhold

Søstra mi sin mening om barn og venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søstra mi har et brn på samme alder som mitt eget, 6 år. Mitt barn er på SFO i 1-2,5 timer per dag, det varierer. Han storkoser seg der med mye lek. Søsteren min derimot mener at mitt barn ikke får sosialisert seg nok eld venner for hennes barn har nemlig med seg en klassekamerat hjem hver dag isteden for sfo. Men altså, Sfo er vi nødt til å ha, og han leker jo med venner der. Søstra tar mi syns synd på barnet mitt. Hun snakket om dette i går og skulle sikkert få meg til p få dårlig samvittighet eller noe. Kjenner jeg blir irritert. Mitt barn leker på SFO og ellers er med venner på aktiviteter etter skole og Sfo. Fotballtrening og allidrett.. Er det synd på barnet mitt eller? Som ikke kan ha med venner med hjem hver dag... 

Anonymkode: 6c305...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ditt barn får da like mye sosial omgang som hennes barn, så skjønner ikke hva hun tenker her. Gir barnet ditt uttrykk for å savne mer besøk, da? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det synd på barnet mitt eller? Som ikke kan ha med venner med hjem hver dag... 

Nei. Barnet ditt får sikkert ha venner inne hos seg når det passer, for eksempel en lørdag innimellom? Svært mange barn går jo på SFO og trives utmerket med det. Det er selvfølgelig ikke synd på dem.

Søsteren din hører trolig til den altfor store kvinnegruppa som forsøker å rettferdiggjøre egne valg ved å rakke ned på andres. Hun hadde sikkert funnet en "feil" hvis situasjonen var omvendt også. Det er altfor mange variasjoner mellom familier til at det lar seg gjøre å definere Den Eneste Riktige Løsningen på alt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke synd på barnet ditt. Han får jo like mye sosial omgang på SFO, som om han skulle ha hatt med venner hjem etter skolen. 

Så lenge han trives på SFO, skal du ikke gjøre noen endringer. Ikke hør på søsteren din. Hun prøver å bare gi deg dårlig samvittighet. 

 

Anonymkode: 13244...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke synd på barnet ditt. Det er vel heller din sønn som får være sosial og leke med mange forskjellige barn.

Jeg gikk selv på SFO til og med 4. klasse, og med tanke på alle de barna i Norge som går på SFO tenker jeg at din søster er helt på bærtur. 

Det virker på meg som at hun prøver å gi deg dårlig samvittighet helt uten at du trenger å ha det. På tide å sette henne på plass. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vektlegger det som er bra med hennes barns situasjon, og finner/ser bare det som er negativt med andre. Det er for å forsvare egne valg/ikke få dårlig samvittighet selv. Du må bare svare at hennes barn har det fint, og kanskje optimalt, og ditt barn har det fint, ja kanskje optimalt for ditt barn. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet noen av dere. 

Anonymkode: acc99...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet må ikke være på sfo (med mindre det er umulig for barnet å ta seg hjem) og kan heller ha med en venn hjem. Eller bare komme hjem og ta det med ro enkelte dager. Virker mye med både fotball og allidrett i tillegg til sfo. 

Dette er min mening. Og du burde ikke bry deg om den. Ikke om søsteren din sin heller. Lev som det er best for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...