Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som ønsker å installere et spill, men viser seg at han har for dårlig plass på harddisken. 

Vi har prøvd masse forskjellig og slettet en del, men det hjalp lite.

Det jeg derimot legger merke til, er at han har to programfiler-mapper med nesten helt identisk innhold.

What to do? Betyr det at han har dobbelt opp av det samme og vi lett kan slette den ene? I så fall vil det frigjøre masse plass, men vi tør ikke 

gjøre det i frykt for å ødelegge noe. 

 

Noen som vet og kan hjelpe? Takker så mye

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slett ting du ikke vet hva er, begge programfilmappene er viktige og helt nødvendig for at maskinen skal fungere. Det er heller ikke en god ide å bare slette ting, de fleste programmer og spill må avinstalleres for at det ikke skal bli krøll i systemet.

Hvis han har andre spilll som tar opp plass så kan han heller avinstallere de, om det ikke funker så må han ha en ny harddisk med mye større plass. 

Anonymkode: 07080...8ae

  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke en god idé å bare slette mapper med installerte programmer. Hvis du vil fjerne programmer, så har datamaskinen en egen funksjon for det, under kontrollpanelet. Du finner det i startmenyen.

De eneste mappene som du kan slette for å lage mer plass, er mapper med filer som du selv har lagt der. Først og fremst videofiler, da de tar størst plass. Deretter lydfiler og bildefiler.

Ikke slett noe du ikke vet hva er.

Anonymkode: 12d64...e78

  • Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler å få en datakyndig bekjent til å komme bort og hjelpe dere.

Eller så kan dere bare kjøpe en ny (ekstern) harddisk. Det koster ikke mange hundrelappene.

Anonymkode: 12d64...e78

  • Liker 1
Skrevet

Om det er en stasjonær pc, kjøp en billig brukt 1terrabit eller mer harddisk å stapp inn i pcen. Relativt enkelt, men, man skal helst ha en dataskyndig som gjør det.

Skrevet
19 hours ago, Surikatta said:

Jeg har en sønn som ønsker å installere et spill, men viser seg at han har for dårlig plass på harddisken. 

Vi har prøvd masse forskjellig og slettet en del, men det hjalp lite.

Det jeg derimot legger merke til, er at han har to programfiler-mapper med nesten helt identisk innhold.

What to do? Betyr det at han har dobbelt opp av det samme og vi lett kan slette den ene? I så fall vil det frigjøre masse plass, men vi tør ikke 

gjøre det i frykt for å ødelegge noe. 

 

Noen som vet og kan hjelpe? Takker så mye

Mappene du refererer til her, er vel Program Files og Program Files (x86). Årsaken til at det dukker opp 2 tilsynelatende like kataloger er fordi applikasjoner er laget i henholdsvis 64-bit og 32-bit miljø.

Spill i dag tar som oftest opp mye lagringsplass. Så om han har flere spill installert, spør hvilke han ikke spiller mye om dagen og avinstaller til du har nok plass tilgjengelig. 

Skrevet
1 time siden, Ivy skrev:

Mappene du refererer til her, er vel Program Files og Program Files (x86). Årsaken til at det dukker opp 2 tilsynelatende like kataloger er fordi applikasjoner er laget i henholdsvis 64-bit og 32-bit miljø.

Spill i dag tar som oftest opp mye lagringsplass. Så om han har flere spill installert, spør hvilke han ikke spiller mye om dagen og avinstaller til du har nok plass tilgjengelig. 

Ok, takk. Så da skal vi ikke røre noen av mappene, men heller rydde i det han ikke trenger/bruker. 
Herregud jeg har blitt gammel, trodde jrg kunne Windows. 😆

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...