Gå til innhold

Stigmatisert og redd for tanker om eget barn


Lissjenta

Anbefalte innlegg

Hei, dere! Jeg er ny her på kvinneguiden og har gått med en del tanker en stund. Jeg trenger et sted å lufte meg!😫

 

Jeg er stolt mor til Emil, 2 måneder. Det var ukomplisert fødsel og alt er fantastisk, men jeg synes han har en merkelig flat nese. Hverken jeg eller hans far (ifra Sri Lanka) har flat nese, og dette plager meg. Tenker på det dag og natt, og jeg er redd det kommer til å påvirke forholdet til min sønn. 

Jeg har forsøkt å ta opp problemet med noen venninner, men de sier bare «hva er galt med deg» og får meg til å føle skikkelig på stigma. Jeg tenker så mye på dette at jeg vurderer kirurgi, har funnet en klinikk som tilbyr dette med minimal risiko.

 

Jeg trenger hjelp! Hva tenker dere?

Mvh frustrert, redd og skamfull nybakt mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette MÅ være tull?

Hvis ikke anbefaler jeg deg å snakke med hs.

Husk at babyer kan se snåle ut en stund etter fødsel, kanskje det går seg til?

Anonymkode: f0813...860

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er redd for å få ødelagt forholdet til sønnen din fordi nesen ser litt annerledes ut? Har du sagt dette høyt til deg selv og hører hvor latterlig det høres ut? Vurdere kirurgi på en helt frisk baby bare fordi nesa ikke er sånn som du vil at den skal se ut? helt ærlig så tenker jeg at det første du behøver er samtale med psykolog 

Anonymkode: e2e3e...fb7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?!? Operere en baby på 2 mnd? 🤭

Hvorfor vil du utsette babyen din for slikt? Du vet at babyer er langt fra utviklet. Ærlig talt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Innlegget ditt er rapportert pga trolling.

Anonymkode: 066e0...794

Ikke lov å si at noe er trolling her vettu

Anonymkode: e2e3e...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette MÅ være tull?

Hvis ikke anbefaler jeg deg å snakke med hs.

Husk at babyer kan se snåle ut en stund etter fødsel, kanskje det går seg til?

Anonymkode: f0813...860

Jeg har tenkt mye på om det er noe galt med meg, og har allerede ringt til psykolog... jeg trenger bare å få høre flere folk sine meninger. Har gått mange runder med meg selv, og tenkt herregud, jeg høres jo ut som en psykopat... Har en litt tøff periode i livet akkurat nå. Det hjelper veldig at du sier babyer kan se snåle ut - er utrolig glad i Emil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lite anonym om navnet er ekte og hvor far er fra. Og nesen bør ungen din selv bestemme når han er gammel nok om han vil operere....frem til da burde du vise han at han er flott som han er og bygge opp selvtilliten og selvfølsen hans. Med mindre nesen fører til komplikasjoner som pustevansker eller noe lignende så ser jeg ikke at noen leger vil røre ungen sin sin nese fordi du som mor er overfladisk.

Endret av WhisperingWind
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lissjenta skrev:

Det var ukomplisert fødsel og alt er fantastisk, men jeg synes han har en merkelig flat nese.

Ammer du? Mine hadde ganske flate neser så lenge de lå ved puppen store deler av dagen. Nå er de voksne og har normale neser.

Mange nyfødte har noen trekk som ville sett litt merkelige ut hvis de var eldre. Han kommer til å forandre seg mye i løpet av månedene / årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det ellers? Mange rare tanker kan komme dersom man har fødselsdepresjon. Har du fått infoormasjon om fdselsdepresjon på helsestasjonen, og tror du at du kan ha det?

Anonymkode: 07624...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om fødselsdepresjon og vært et par ganger hos fastlegen. Han som anbefalte psykolog, men han nevnte ikke fødselsdepresjon. Kanskje han hadde dette i tankene? 🤔

Emil har det uansett bra, satser på at nesen hans retter seg ut og at jeg kommer over disse dumme tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ny på KG?

Velkommen til de harde dames verden. 

Om du har en tøff periode, kan jeg love deg at det ikke blir bedre etter den tråden der. Disse damene sitter klar med negler spisse som klør, regelbok og er fulle av hat... håper du vet hva du har begitt den inn på nå. 

Om du ikke er et «troll» så vil jeg si, nesa har ikke brusk enda, det kommer snart, og ingen klinikk, med mindre du drar til en mørk kjeller, kommer til å operere Emil. 

Anonymkode: ffc78...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finns ingen klinikker som tilbyr neseplastikk på babyer, man må jo være utvokst, sånn ca. 16 år. Så du kan bare parkere hele problemstillingen til da uansett, og skulle det være et problem, takle det når den tid kommer.  

Anonymkode: 39eff...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...