Gå til innhold

Synes ull er ekkelt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg unngår i stor grad plagg med ull. Samtidig liker jeg å strikke og det er jo så mye fint som er så varmt og godt, men tanken på å ta i og gå med ull som kommer fra et dyr som har gått ute og samlet gudene vet hva av skit synes jeg er så ekkel. Er det flere som har det som meg?

Anonymkode: 1f304...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg unngår i stor grad plagg med ull. Samtidig liker jeg å strikke og det er jo så mye fint som er så varmt og godt, men tanken på å ta i og gå med ull som kommer fra et dyr som har gått ute og samlet gudene vet hva av skit synes jeg er så ekkel. Er det flere som har det som meg?

Anonymkode: 1f304...4b4

Den ulla man får kjøpt i dag er så renset og vasket at det er ingen fare. Nei, aldri hørt om det argumentet for å ikke bruke ull før.

Anonymkode: 16258...b70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror t-skjortene dine fra Kina har vært igjennom mer krumspring enn en sau fra Toten for å si det sånn...

Anonymkode: ae866...0f0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror t-skjortene dine fra Kina har vært igjennom mer krumspring enn en sau fra Toten for å si det sånn...

Anonymkode: ae866...0f0

👍😂

Anonymkode: 16258...b70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det all ull? Hva med angoraull fra angorakaninen? Den er vel oppdrettskanin og går ikke rundt å skittner seg til på samme måte. Ikke så begeistret for den selv, pga oppdrett, som jeg forøvrig ikke ønsker å trekke inn i diskusjonen her nå. 

Veldig merkelig grunn til å ikke velge ull syns jeg. At det er skittent? Alt blir jo renset. 

Anonymkode: ea0d3...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror t-skjortene dine fra Kina har vært igjennom mer krumspring enn en sau fra Toten for å si det sånn...

Anonymkode: ae866...0f0

Dette 

Anonymkode: f2d95...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg unngår i stor grad plagg med ull. Samtidig liker jeg å strikke og det er jo så mye fint som er så varmt og godt, men tanken på å ta i og gå med ull som kommer fra et dyr som har gått ute og samlet gudene vet hva av skit synes jeg er så ekkel. Er det flere som har det som meg?

Anonymkode: 1f304...4b4

Ull er grundig renset og vasket før den blir til garn, tråd og annet; i tillegg inneholder ull selvrensende stoffer fra naturens side.

Hva slags garn bruker du når du strikker da?

Anonymkode: b8999...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg unngår i stor grad plagg med ull. Samtidig liker jeg å strikke og det er jo så mye fint som er så varmt og godt, men tanken på å ta i og gå med ull som kommer fra et dyr som har gått ute og samlet gudene vet hva av skit synes jeg er så ekkel. Er det flere som har det som meg?

Anonymkode: 1f304...4b4

Tipper dette ikke er det eneste som er ekkelt for deg i hverdagen. 

Anonymkode: 25abb...eeb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette 

Anonymkode: f2d95...f47

Det vår nettopp en tråd om ''Dette''.... Hvorfor er det blitt en trend å skrive bare ''dette'' Hvor kom det fra? :p

Anonymkode: af3ed...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det vår nettopp en tråd om ''Dette''.... Hvorfor er det blitt en trend å skrive bare ''dette'' Hvor kom det fra? 😛

Anonymkode: af3ed...5a9

Dette.

Anonymkode: b8999...26b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Anonymkode: b8999...26b

Jaha, ja. Man bekrefter jo bare det den andre skriver haha.

Anonymkode: af3ed...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vår nettopp en tråd om ''Dette''.... Hvorfor er det blitt en trend å skrive bare ''dette'' Hvor kom det fra? 😛

Anonymkode: af3ed...5a9

Dette

Anonymkode: 764fd...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette

Anonymkode: 764fd...93e

Jeg gir opp...

Anonymkode: af3ed...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at grønnsaker og frukt og korn og slikt blir dyrket utendørs, sant..? Fisk svømmer faktisk i HAVET. 

Tenk på alle folka i Bangladesh som har tatt på klærne under produksjon!!! Eller bomull som er dyrket på et jorde i India! 

Seriøst?

Anonymkode: 28da6...c77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den har jeg aldri hørt før. Jeg har hørt om folk som synes ull stikker og klør, selv kløfritt undertøy, og jeg nyter godt av det, men at det er fordi ulla er skitten? Det var nytt for meg. Om ikke klærne mine var godt renset ville jeg mye heller hatt naturlig skitt fra ull enn ukjent bakterieflora fra hendene til arbeiderne i øst-Asia.

Anonymkode: 0130a...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...