Gå til innhold

Vollebekk skole


EmmiPeltto

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på erfaringer rundt området Vollebekk/Risløkka i bydel Bjerke i Oslo?

Vi vurderer å kjøpe en av de nye obos leilighetene som bygges der, er det noen som bor i dette området, er det barnevennlig?

Vi kommer til å sogne til Vollebekk skole så har noe spm rundt dette... Siden dette er i groruddalen blir jeg litt redd, min sønn går i  i 3 klasse. jeg er abs ikke rasist men jeg ønsker ikke at han går på en skole med mange innvandrere, der det bare er par etnisk norske i klassen som man leser om skolene i groruddalen.

Men vollebek er ikke så langt øst så jeg lurer på om noen vet hva minoritets prosenten på denne skolen er? Jeg har ikke noe problem med diversity og syns det er greit med innvandrere så lenge det er jevnt fordelt, og de kommer fra integrerte aktive familier så barna kan godt norsk, men vil ikke at barnet mitt skal være en minoritet i klassen.

Så erfaringer med Vollebekk skole?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er Bjerke bydel i Groruddalen, så ja, jeg tror du må regne med høy andel innvandrere. Prosenten har jeg ikke.

Anonymkode: 246f9...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vollbekk skole hadde 49 % minoritetsspråklige elever sist skoleår. Oslosnittet er 39 %.

Anonymkode: 3971f...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
EmmiPeltto skrev (På 15.10.2019 den 11.04):

Jeg lurte på erfaringer rundt området Vollebekk/Risløkka i bydel Bjerke i Oslo?

Vi vurderer å kjøpe en av de nye obos leilighetene som bygges der, er det noen som bor i dette området, er det barnevennlig?

Vi kommer til å sogne til Vollebekk skole så har noe spm rundt dette... Siden dette er i groruddalen blir jeg litt redd, min sønn går i  i 3 klasse. jeg er abs ikke rasist men jeg ønsker ikke at han går på en skole med mange innvandrere, der det bare er par etnisk norske i klassen som man leser om skolene i groruddalen.

Men vollebek er ikke så langt øst så jeg lurer på om noen vet hva minoritets prosenten på denne skolen er? Jeg har ikke noe problem med diversity og syns det er greit med innvandrere så lenge det er jevnt fordelt, og de kommer fra integrerte aktive familier så barna kan godt norsk, men vil ikke at barnet mitt skal være en minoritet i klassen.

Så erfaringer med Vollebekk skole?? 

Best å prøve med Oslo vest / Norstrand med sånne holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Brko said:

Best å prøve med Oslo vest / Norstrand med sånne holdninger.

Å hold kjeft a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...