Gå til innhold

Er det spisevegring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Hva hjelper mot det å ikke spise? 

Jeg er sulten, men vil ikke ha noenting. Sulten går over etter en halvtime, så da glemmer jeg det.. Mat som vanligvis er enkelt å fikse som brød, yoghurt, middag, havregrøt, det gjør meg kvalm selvom det er jo ting som er godt. 

Det må være psykisk, for det er når jeg flrst har begynt å spise at det går bra. Det er å ta første biten som er vanskelig, og etter jeg har spist, blir jeg ofte kvalm.. Da klarer jeg ikke spise på noen timer. 

Er det ok å leve på frukt? 

Hva hjelper? 

Anonymkode: 4e784...de8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på grunnen, om det er psykisk eller fysisk, og hvilken type plage som gjør at det er psykisk eller fysisk

Anonymkode: b464a...efe

Skrevet

Bare så det er nevnt, jeg leste at spisevegring er spiseforstyrrelser, det har jeg ikke. Jeg er ikke redd for å gå opp i vekt, og veier helt normalt. Det er bare det at jeg ikke har lyst på mat. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på grunnen, om det er psykisk eller fysisk, og hvilken type plage som gjør at det er psykisk eller fysisk

Anonymkode: b464a...efe

Aner ikke hva grunnen er..:/

Gjest Huttetuen
Skrevet

Har du smerter eller ubehag du ikke har kontroll på ? Enten det er fysisk eller psykisk. Så kan det slå ut i spisevegring, for det er det eneste man har kontroll over. Enten det eller døden liksom. 

Skrevet

Sånn har jeg og det, jeg drikker meg mett bare får å få i meg nok. (Nei det gjør ikke at jeg spiser mindre, men mer) Sjokomelk og nøtter feks er gull, ellers finnes det næringsdrikker på apoteket, det burde du prøve. Tar en næringsdrikk først å da blir det lettere å spise etterpå. Liker å være aktiv, det går ikke uten næring i kroppen. Folk skjønner ikke hvordan det går an å glemme å spise, men som du sier etter en halvtime har jeg glemt at jeg var sulten. Jeg blir kvalm når jeg spiser/etter jeg har spist å må ofte legge meg ned noen minutter etter måltidet. Spessielt viss det har gått for lang tid siden sist måltid. Så prøver å spise til faste tider, frokost, lunch, mellommåltid, middag og kveldsmat er normalt. 

Anonymkode: 15555...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...