minister-mio Skrevet 15. oktober 2019 #21 Del Skrevet 15. oktober 2019 Ingen bryr seg om hvilke merker barna har på klærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #22 Del Skrevet 15. oktober 2019 Her går «alle» med Miniature, Wheat og Gullkorn. Kjøper de sjelden på fullpris, og selger videre når det er for smått. Jakkene holder seg fine til både 2, 3 og 4 barn. Dressene har jeg ikke brukt da, så kan ikke svare for de. Kjekt med jakker som ser pene ut, men som også er anvendelige. Bor på bygda og har en fantastisk butikk som selger gode barneklær, alltid gode tilbud. Ingen blir sett på som snobbete av å bruke slikt. Anonymkode: dfc6a...0c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 15. oktober 2019 #23 Del Skrevet 15. oktober 2019 Vi bruker for det meste miniature og wheat i bhg. Liker jakkene, og har sikkert 5 ulike jakker til guttungen fra miniature. De har god vannsøyle, er vindtett og pustende. Men veldig store i størrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 15. oktober 2019 #24 Del Skrevet 15. oktober 2019 Mini a ture-jakker koster 70-150kr på finn.no. Tror de færreste tenker at barnas klær reflektere foreldres inntekt. De fleste foreldre er vel mest opptatt av at barnas klær skal være av god kvalitet. Mange sjekker tester før de kjøper f.eks. vinterjakker og -dresser. Har aldri sett at merket Mini a Ture har nådd opp der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #25 Del Skrevet 15. oktober 2019 Kjøpte en brukt Mini A Ture Wally- jakke til ettåringen. Det er de jakkene som har glidelås i ryggen og som du drar over hodet. Kostet 250 kr og i veldig fin stand. Hun var kjempesøt i den, men det at jakka måtte dras over hodet førte bare til hyl og skrik under av- og påkledning. Så jeg vil ikke anbefale de jakkene på grunn av det. Har kjøpt en Mini A Ture- jakke med vanlig åpning foran til neste sesong når hun er to, synes de er greie å trille til barnehagen med. Betalte 300 kr for den, og den ser ut som ny. Jeg kjøper av prinsipp kun brukt når det er snakk om merker ala Mini A Ture, Nøstebarn, Memini. Jeg synes ikke det er verdt å betale mange hundrelapper ekstra for helt vanlige klær, selv om de er pene. Det jeg kjøper nytt er Bergans vinterdress og ull på salg. Det lille økonomiske overskuddet jeg har skal gå til å spare til barnet mitt sin fremtid, og ikke moteshow i barnehagen. Anonymkode: f4d3d...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #26 Del Skrevet 16. oktober 2019 De fleste har vel en jakke til penere bruk som man bruker til og fra bhg. Ser ikke noe uvanlig med det. Anonymkode: b2069...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. oktober 2019 #27 Del Skrevet 16. oktober 2019 MiniAture er vel ikke det som er mest poppis lengre..ser at mange sliter med å få solgt bruktjakkene, og jakkene går langt ned i pris (tidligere fikk man nesten det samme man ga for en ny) så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Har aldri tenkt at jakken er soss i hvert fall. Jeg har hatt mange slike til barna oppover årene, de fleste har jeg kjøpt brukt, eller på salg. Har egentlig aldri vært særlig imponert over kvaliteten, men har likt designet veldig godt - så da har de blitt brukt til «pent». Nå finnes det veldig mange som er like fine, og enda finere enn MiniAture, og til en rimeligere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sago Skrevet 16. oktober 2019 #28 Del Skrevet 16. oktober 2019 Jeg ble nysgjerrig og endte med å google jakkene. De er da ikke så spesielt dyre? Polarnopyret-jakker er i samme prisklasse og ingen ville vel reagert på det. Jeg tror du bekymrer deg unødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #29 Del Skrevet 16. oktober 2019 Mini a ture peaket i sin popularitet for 5 år siden så de er både late news og allemannseie. Forsåvidt så er de av god kvalitet. For å være ærlig så er de som er opptatt av barnemote dritt lei det yttertøyet fra mini a ture for lengst. Nå er det mer trendy med yttertøy fra konges sløjd eller ver de terre. Og ikke minst moncler. Anonymkode: d9d45...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sago Skrevet 16. oktober 2019 #30 Del Skrevet 16. oktober 2019 Måtte google igjen, jeg, hadde ikke hørt om disse merkene (utenom Ver de Terre, som jeg mener ble kritisert for bruk av ekte pels for noen år siden). Men seriøst, hva er det med disse danske merkene som gjør dem så populære? For meg ser de like ut alle sammen, duse farger, ingen møster, ikke noen spesiell funksjonalitet. Bare standard, litt kjedelig barnetøy, med noen nostalgi-plagg innimellom. Men hva er så bra med dem? (Jeg er en utdatert mor på over 40, så bær over med meg, jeg lurer oppriktig.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #31 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ingen vil tenke at du kler barnet ditt «fjongt» dersom du kjøper ei Mini a ture-jakke. Det er en helt vanlig jakke til en helt vanlig pris. Anonymkode: 8f113...c2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå