Gå til innhold

Klarer ikke være intim med han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jente 21, jomfru. Jeg har over en lang periode nå hatt et nært forhold til en mann, som jeg er veldig forelsket i. Problemet er bare at jeg ikke klarer å være intim med han, på noen som helst måte. Sex er helt uaktuelt, jeg klarer ikke engang å gi han et kyss, eller ta på han. Og jeg aner ikke hvorfor. 

Jeg har opp gjennom blitt utsatt for flere seksuelle overgrep (ikke samleie, men mye annet rart), og dette kortet la jeg kjapt på bordet da jeg ikke taklet så mye som at han tok meg på armen i starten. Han har taklet det som en helt, og vi har brukt lang tid på å venne meg til småting som å ligge ved siden av han å se film, takle at han klemmer meg hardt, stryker meg mellom lårene/andre steder på kroppen og ja. I begynnelsen la jeg problemene i overgrepene, det var det som var mest logisk for meg, og det var enkelt å forklare. Nå derimot, føler jeg at denne angsten for at han skal skade meg og lignende har gått over. Jeg er ikke redd for han lengre. Ikke i det hele tatt. Men jeg klarer ikke å være intim med han. Jeg skjønner ikke selv hva dette kommer av, men jeg tror noe kan bunne i at jeg aldri har vært en fysisk person, og har lite erfaring. Jeg føler ikke at jeg helt vet hvordan jeg skal gjøre verken det ene eller det andre. Mangelen på erfaring er nok noe at det som setter mest kjepper i hjulene, da jeg er redd for å gjøre noe feil og at det skal bli kleint.  Jeg er redd for å ta initiativ og at han skal synes jeg er teit, selv om jeg vet han mest sannsynlig hadde satt pris på det. Jeg er nok også veldig redd for at det å ligge med meg ikke skal være så spennende som han kanskje trodde, og at han skal miste interessen. Eller at det skal føles ekkelt og feil for han. Men vi kan jo ikke fortsette slik som dette for alltid, og jeg er redd for at om jeg ikke gjør noe seksuelt med han snart så kommer han til å gå videre. Jeg VIL veldig gjerne, men rent fysisk så bare får jeg det ikke til. På grunn av at det har vært et så sentralt tema helt fra begynnelsen av så føler jeg at dette med sex og intimitet har blitt en veldig stor greie, og jeg føler ikke at det å ha et kleint fylla-ligg lengre er et alternativ å slippe unna med.  Er det noen som har lignende erfaringer som kan fortelle hvordan de kom seg over det? Ubegripelig frustrerende og sårt. 

Anonymkode: 692e6...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje se en terapeut sammen? Jeg vet ikke om du selv har vært i behandling, men kanskje en behandler hjelpe dere som et par. 

Anonymkode: 33d0d...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med en psykolog. Du er ikke redd han, sier du. Men du har reaksjon som om du er i fare.

Vi er ikke slik skrudd sammen at innsikt styrer respons. Du kan sitte trygt i din egen sofa mens du ser en skrekkfilm og gå gjennom et spekter av kroppslige responser. Også frykt. Det betyr ikke at du på noen som helst måte faktisk tror at du er i fare mens du sitter og ser film.

Du kan stole helt og fullt på din kjæreste. Han kan være din godsofa. Du kan ha det behagelig på alle måter, men filmen du har laget inne i deg vil fremdeles styre.

Du kan jobbe deg gjennom dette. Og det er så fint at du har en tålmodig kjæreste på laget. Men det kan være lurt å ha en til å hjelpe deg å styre fokuset ditt slik at du stein for stein får bygget forutsetninger for gode intime opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Hvor lenge har dere vært sammen? Så jeg kan si om han vil gå videre eller vil vente

Terapi og sier ham hva du skrever her😊
 

 

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.10.2019 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok også veldig redd for at det å ligge med meg ikke skal være så spennende som han kanskje trodde, og at han skal miste interessen. Eller at det skal føles ekkelt og feil for han.

han vil aldri tenke på deg eller sex med deg, du trenger erfaringer😁 Det er veldig normal i begynnelsen, Jeg forsikrer deg om at du vil føle at du kan gjøre det når du snakker dypt med ham om frykten og usikkerheten din👍

Anonymkode: 5cea3...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...