AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg er ute av stand til å få ro, ingenting hjelper. Har gått til psykolog, prøvd medisiner, mindfulness, men det hjelper ikke. Begynner å bli veldig sliten. Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: b0cc1...546
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Er i samme situasjon! Har dessverre ingen gode råd, men følger tråden og håper noen har gode tips 😊 Anonymkode: d3391...685
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Gjør noen fysiske øvelser om det er mye overspenning i kroppen, type fysisk uro. Deretter er det emosjonell vippassana som gjelder. Å lære seg å føle følelsene sine og være med dem. Jeg vet ikke hvordan den mindfullnesstypen du prøvde var, men hvis den ikke inkluderer dyp og grundig følelseskunnskap sanmt hvordan møte og forløse forstår jeg veldig godt at det ikke hjalp. Anonymkode: 8b9a1...cbd
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Grunnen til at psykolog ikke hjelper er at de (stort sett) ikke går inn og forløser følelsene. Å snakke om følelser er en veldig effektiv måte å holde seg utenfor følelsene sine, en distanseringsteknikk. Som ikke gjør noe på sikt, annet enn kanskje å skape mer mental forståelse (og mental uro). Anonymkode: 8b9a1...cbd
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 1. Sett navn på følelser som er der i øyeblikket og assosierte tanker. (du sier du kjenner uro, hvordan kjennes denne uroen ut fysisk, hvilke tanker har den, lytt til den og be den fotelle deg alt den kan om hvorfor den er der) 2. Føl, sitt med den, med ubetinget kjærlighet. Den er barnet ditt, se den og føl hva den trenger) 3. Ta på alvor informasjonen du har fått og juster livet ditt deretter. Hvis man ikke er vant til å føle og har blitt veldig nummen, tar punkt nr 2 tid å lære seg. Gjør pusteøvelser, du må være i kroppen og ikke bare hodet for å i det hele tatt være i stand til å føle. Gi det tid, ikke tving noe frem. Anonymkode: 8b9a1...cbd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå