Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Hundedama
Skrevet

Jaaa, er litt tidligere opoe da, men har søvnapne så føler meg i halvkoma om morningen 😂😂😂

Skrevet
Akkurat nå, Hundedama skrev:

Jaaa, er litt tidligere opoe da, men har søvnapne så føler meg i halvkoma om morningen 😂😂😂

Hvordan fant du ut at du hadde søvnapné?

Skrevet

Tidlig; før 11??? 🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: d7a26...daa

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.10.2019 den 21.00):

Tidlig; før 11??? 🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: d7a26...daa

Haha, ja!😆

Endret av Tvillingsjel
Gjest Hundedama
Skrevet
30 minutter siden, Hubbie skrev:

Hvordan fant du ut at du hadde søvnapné?

Pustestopp og urolig søvn om natten, eksmannen beskrev d som lyder som "grynting" etterfulgt av korte Pustestopp og brå bevegelser. Kontakt lege og få henvisning til test på sykehuset. 

Skrevet
1 minutt siden, Hundedama skrev:

Pustestopp og urolig søvn om natten, eksmannen beskrev d som lyder som "grynting" etterfulgt av korte Pustestopp og brå bevegelser. Kontakt lege og få henvisning til test på sykehuset. 

Takk for svar 😊 Er det sånn test hvor du må ligge ei natt på sykehus?

Skrevet

Ja, jeg lider av søvnløse netter siden jeg har 10 års stress og en traumatisk opplevelse og kroppen min gjør vondt når jeg står opp. Jeg kan gå ut når jeg står opp. Jeg er ikke en zombie, men jeg kan være en robot, jeg har også en veldig skremmende stemme.

Anonymkode: 52365...fea

Skrevet

Jeg sliter med det samme, men har endelig funnet noe som gjør det lettere. Sånn vekkerklokke med dagslyslampe. Den imiterer soloppgang, som gjør at kroppen våkner gradvis før alarmen går av. 

Anonymkode: 36f12...f1b

Skrevet

Født b menneske og har skapt et vakkert vesen som er et skikkelig morgenfugl som er oppe kl 5 hver eneste dag.... 

Så «tidlig» før 11... alt jeg kan si er ikke klag du har det godt!😂

Hadde forresten ikke bytta ut den lille morgenfuglen med noe som helst, bare så det er sagt :)

Anonymkode: aa133...14c

• Liker 1
Skrevet

Man blir trøtt av å legge seg sent og deretter stå opp sent.. det blir bare vanskeligere å vanskeligere å stå opp tidlig om man ikke har fast rutine.

Jeg kunne lett utviklet me om jeg sov langt på dag hver dag i en lengre periode. Blir helt ødelagt av å ha fri i lengre tid. Tre uker ferie og jeg sliter med å stå opp før 9.

Oppe 0700 hver dag ellers pga jobb.

Anonymkode: a9cc2...46d

Skrevet

Hvor mange timer sover du om natten TS?

Anonymkode: 94907...bf0

Skrevet

Prøv dette:

Dag 1:  Stå opp som en zombie seinest 08:00 og ikke sov noe den natten( døgn ann)

Dag 2:  Hold deg våken ( tving deg selv) frem til klokken 20:00 på kvelden.

Dag 3:  Stå opp seinest kl. 08:00 (12 timer søv)

Dette kan du gjøre 3 ganger for full effekt. Det hjelper for å få en bedre søvn pg døgnrytme. Det vil gjøre deg mer glad. Å gjøre det i blant er som å finpusse søvnkvaliteten din.

Ettertid så er det lurt å bruke lya og mørke for å styre rytmen din. Masse lys når du våkner. Helst dagslys så fort så mulig.

Anonymkode: cef65...001

Gjest Familytree
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv dette:

Dag 1:  Stå opp som en zombie seinest 08:00 og ikke sov noe den natten( døgn ann)

Dag 2:  Hold deg våken ( tving deg selv) frem til klokken 20:00 på kvelden.

Dag 3:  Stå opp seinest kl. 08:00 (12 timer søv)

Dette kan du gjøre 3 ganger for full effekt. Det hjelper for å få en bedre søvn pg døgnrytme. Det vil gjøre deg mer glad. Å gjøre det i blant er som å finpusse søvnkvaliteten din.

Ettertid så er det lurt å bruke lya og mørke for å styre rytmen din. Masse lys når du våkner. Helst dagslys så fort så mulig.

Anonymkode: cef65...001

Dag 4: Bruk sminke for å skjule din bleke zombiehud

Skrevet

Drikk et glass vann når du våkner, selv om det siste du har lyst å gjøre er å drikke noe. vann setter i gang systemene og gjør at du våkner raskere

Anonymkode: 969cf...756

Skrevet

Ja 😂 liker best å sove om morgenen, ca 04-12.. Men skjønner ikkje hvorfor det er så vanskelig for enkelte akseptere at noen er b-mennesker? Uansett hvor god døgnrytme eg har over flere dager like eg fortsatt ikkje å stå opp tidlig. 

Anonymkode: 93130...24c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har godt som hele arbeidskarriera mi,30 år, begynt utpå dagen på jobb ( mellom 10 og 12) og er utpreget b-menneske. Da er vanene så inngrodd at det funker ikkje å snu. " Du venner deg til å stå opp tidlig" påsto en leder.Men nei, kroppen min takler det ikke, ikke psyken heller. Så å stå opp før kl 08 er totalt uaktuelt, og 8 er egentlig for tidlig det og. Kl 10 begynner det å ligne noe.

Anonymkode: d1a48...0e7

Skrevet

Jeg er også bevisstløs når jeg vokner om morgenen. Er absolutt B menneske. Når alarmen går må jeg slumre to tre ganger før jeg klarer å vokne. Men når jeg kommer meg på badet og så vokner jeg. 

Anonymkode: cc1de...b03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...