SardintrollReturns Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Er det bare oss, setter jeg frem vann. Vil noen ha noe annet får de hente det selv. Dersom vi har gjester kjøper jeg gjerne inn cola og et par andre brus varianter, litt øl til de som ønsker det og den vanlige vannmuggen. Da snakker vi litt mer enn bare et par middagsgjester, selvsagt. 1
SoWhat? Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Hvis det er flere inviterte, så har jeg vin, øl og vann. Har aldri brus, for det smaker ikke godt til mat. Bortsett fra cola til pizza iblant. Det kommer mye an på hva en serverer, men vann passer jo til det meste. Kaldt med isbiter 1
SPOCA Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg drikker Pepsi Max eller sukkerfri Villa til middag. Drikker vann eller sukkerfri saft til frokost/lunsj. Samboer drikker stort sett det samme. Har vi gjester spør vi hva de ønsker, det være seg øl, vin, vann, brus, juice eller noe annet. Sjekker på forhånd hva folk vil ha. 1
Jerry Lee Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 Det jeg vet gjest(ene) liker. Vet jeg ikke så spør jeg. Og de får det de ønsker. ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 Vann, øl, vin og brus. Anonymkode: 8b5cb...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #7 Skrevet 14. oktober 2019 22 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvis det er flere inviterte, så har jeg vin, øl og vann. Har aldri brus, for det smaker ikke godt til mat. Bortsett fra cola til pizza iblant. Det kommer mye an på hva en serverer, men vann passer jo til det meste. Kaldt med isbiter Jøss, det var en ny og sneversynt holdning til smak og det å ha gjester. Jeg synes både vin og øl er forferdelig og smaker ikke godt til hverken mat eller alene. Jeg tror jeg skal slutte å servere det til gjester, for det er selvsagt bare MIN smak som er viktig. Anonymkode: 76443...b39 4
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2019 #8 Skrevet 14. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 040eb...8b1 Her er hva jeg setter frem når vi ikke har gjester Frokost: Vann, Melk, div juicer Lunsj: Vann, div juicer Middag: Vann Noons: Vann, melk Kvelds: Vann, melk
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2019 #9 Skrevet 14. oktober 2019 27 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvis det er flere inviterte, så har jeg vin, øl og vann. Har aldri brus, for det smaker ikke godt til mat. Bortsett fra cola til pizza iblant. Det kommer mye an på hva en serverer, men vann passer jo til det meste. Kaldt med isbiter Enig i at det er få retter som passer med brus, men kjøper det inn til gjester. 1
SoWhat? Skrevet 14. oktober 2019 #10 Skrevet 14. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, det var en ny og sneversynt holdning til smak og det å ha gjester. Jeg synes både vin og øl er forferdelig og smaker ikke godt til hverken mat eller alene. Jeg tror jeg skal slutte å servere det til gjester, for det er selvsagt bare MIN smak som er viktig. Anonymkode: 76443...b39 Hva er din smak da? Og hva serverer du til?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #11 Skrevet 14. oktober 2019 Vann med kullsyre de fleste dager. Vin i helger og til selskap, og en sjelden gang ellers. Øl eller lettøl om det passer bedre enn vin. Er det gravide, eller folk jeg vet ikke drikker alkohol, spør jeg hva de vil ha. Har som regel Baholm juice stående til disse. Kjøper inn brus om vi har barn på besøk, og det også serveres vin. Ellers er brus noe jeg aldri kjøper inn. Anonymkode: f325c...925 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #12 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg er ikke spesielt glad i alkohol til mat, så det blir mest vann og brus. Syns pepsi max og vann passer til absolutt alt. Er i midten av 20-årene, så har ikke så mange middagsgjester som har behov for eller forventer fancy vin til maten Anonymkode: 2eb53...874 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #13 Skrevet 14. oktober 2019 30 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvis det er flere inviterte, så har jeg vin, øl og vann. Har aldri brus, for det smaker ikke godt til mat. Bortsett fra cola til pizza iblant. Det kommer mye an på hva en serverer, men vann passer jo til det meste. Kaldt med isbiter Vann til taco for eks.... NEI. Anonymkode: 6f858...4cd 5
SoWhat? Skrevet 14. oktober 2019 #14 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vann til taco for eks.... NEI. Anonymkode: 6f858...4cd Øl?
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2019 #15 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vann til taco for eks.... NEI. Anonymkode: 6f858...4cd Taco er en rett som passer med juice eller brus til, evt øl
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #16 Skrevet 14. oktober 2019 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Øl? Brus. Anonymkode: 6f858...4cd 1
cilla89 Skrevet 14. oktober 2019 #17 Skrevet 14. oktober 2019 Vann til alle måltider, med eller uten kullsyre. Barna kan få melk til frokost og kvelds. Juice en sjelden gang til helgefrokost. Te hvis noen ønsker dette. Brus også en sjelden gang, gjerne til pizza eller taco som spises i sofaen istedenfor ved spisebordet 😛 Brus itillegg til vann ved bursdager/familiemiddager. Vin hvis "voksenmiddag"
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #18 Skrevet 14. oktober 2019 Kommer jo helt an på hva vi spiser og med hvem. til taco; pepsi max biff; rødvin, evt øl middag til hverdag; vann (med medisterkaker er jeg avhengig av melk, vokst opp med det). når vi har gjester tilbyr vi vin, øl, brus eller vann. Anonymkode: 7211e...669
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #19 Skrevet 14. oktober 2019 Hjemme drikker jeg bare vann, kaffe og te. En sjelden gang øl eller vin. Så om jeg skal ha gjester serverer jeg alt etter gjestene og hvilken type fest det er. Som regel går det i brus, ja. Vennesamlinger blir det vin, øl og kanskje en likør, samt brus, evt alkoholfri vin om jeg vet noen liker det. Og vann selvsagt, alltid vann for det er jo det jeg drikker selv ofte Anonymkode: 72767...d65
Brunello Skrevet 14. oktober 2019 #20 Skrevet 14. oktober 2019 (endret) Middag med barna en vanlig dag (mandag til torsdag,m) serveres vann. En sjelden gang saft. Ellers vin. Øl når det passer best, men det er sjelden vi lager mat som ikke passer best med vin. Barna får brus (stort sett sukkerfri) i helgen. Gjester som kjører eller av andre grunner ikke drikker alkohol, får selvsagt alkoholfritt alternativ. Frokost og lunsj blir det vann, melk og juice litt vekslende. Sjelden juice til frokost utenom i helgene. Ellers bøttes det ned vann med kullsyre i dette huset. Endret 14. oktober 2019 av Brunello Feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå