Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ikke bestemt ferien for i år, men har fått tips om at øyloffing i Hellas er helt topp! Vi har tre store gutter på 11, 14 og 16 som garantert hadde likt denne ferieformen, og har snakket med en familie som pleier å feriere på denne måten hver sommer. De skulle betale 15.000 for flybiletter, og regnet med å bruke ca 4000 på overnatting for alle 5 i to uker. Billig!

Tipset vi fikk var å reise i juni; da er det flust med overnattingstilbud å velge mellom, og ikke så varmt og litt mindre folk enn i fellesferien. Nå har vi 4 uker ferie fra 11. juli, så det valget har vi ikke. Ikke vet vi hvor lett og hvor dyrt det blir å få flybilletter i dette tidsrommet, heller. Må sjekke litt opp.

Er det noen som har praktiske tips og råd vedr. en sånn ferie, tips om hvilke / hvor mange øyer man bør satse på å dra til, hvilke steder som er familievennlige og hva man bør få med seg?

Legger til at ingen av oss noengang har vært i Hellas, vi har bare drømt om det! Vår sydenerfaring begrenser seg til Gran Canaria. Er det å dra med sekk på ryggen fra øy til øy noe som det går an å satse på for en familie på 5? Erfaringer?

Takknemlig for alle innspill! :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for bra tips, Pet! Denne siden var faktisk også den første jeg havnet på da jeg søkte selv! Mange bra tips og personlige erfaringer her!

Nå har jeg søkt rundt på priser, og det ser ut som om det blir en dyr affære mht. fly nedover. Så det spørs hvor aktuelt dette er. Vi har også muligheten til å vente og se om det dukker opp noen billige sydenturer / hopp på turer utover sommeren, men Hellas frister veldig!

Spennende å se hva som skjer!

Skrevet

Vi kjøpte hopp-på billett t/r Gøteborg-Athen på Apollo i fjor i juli for ca 1500 kr og det er sikkert gode muligheter til å få billigtur fra Norge også. Det er ikke vanskelig å komme seg fra Aten og ut til Kykladene, ihvertfall. Buss til Pireus (havna) stopper rett utenfor flyterminalen. Kommer dere dere rett til Santorini er det enda bedre. Har du søkt på kun fly på hos charterselskapene?

Skrevet

Mine foreldre var på øyloffing med min bror på 16 i juli, og de hadde ikke problemer mht overnatting. De står på kaia, og voksne mennekser var ettertraktet, så de fikk alltid tilbud om sted å bo. Og min bror digger ferieformen!

Har vært på øyloffing selv også og likte det godt. Tips: start fra en av øyene, ikke ta fly til Athen, det er langt å kjøre med båt til der de fleste loffer fra athen. Fly heller til Santorini. (Men Athen går også bra).

Skrevet

Har søkt på bare fly, men det kommer opp i minimum 15.000 bare for reisen... Får vente og se om det dukker opp hopp-på billetter når det nærmer seg!

Skrevet

jeg vil tro det er en utmerket ferieform for en familie, har tenkt å gjøre det selv med ungene når vi trenger en litt slækk ferie fremover.

min svært øyhopperfarne mann tok meg med på en slik tur for noen år siden, da var vi på fire øyer i løpet av to uker og det var passe for oss. tok utgangspunkt i santorini, da er du liksom midt i smørøyet dersom du velger kykladene som øyhoppingsgruppe, det finnes jo mange øyer og øygrupper rundt om som kanskje er mindre kjente og mindre fulle av folk.

det var utenfor den voldsomste turistsesongen vi var der riktignok, så hvordan det er i juli kan jeg ikke si noe om.

Skrevet

Vi har fått flybiletter til 1500 kr. per pers. Det går ann å få lavere pris også, men da må man ha is i magen. Restbilletter er det alltid- det spørs bare hvor fleksibel man er da...

Dere kommer nok til å få en fin ferie ja. Hellas er kos!

Skrevet

Det er vel kanskje lenge siden dere fikk tak i disse billettene? Finner ikke noe i den prisklassen nå, i alle fall! Vi har jo som sagt 4 uker ferie, så med litt flaks kan vi kanskje få noen hopp-på billetter eller kun fly.

Det er mulig vi finner på noe helt annet, så alle muligheter er åpne; alt fra fly til London, hytte på sørlandet og syden - og evt. annet som måtte dukke opp! :wink: Spennende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...