Gå til innhold

Min mann og min svigermor...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er avhengige av hverandre. Våre større planer avgjør svigermor. Andre hverdagslige ting er svigermor ofte informert om. To ganger har jeg funnet et større hus til oss og begge gangene har svigermor kommet til meg med moralpreken om at det ikke løntes å flytte, fordi det vil da gå bare dårlig med oss. Mannen min sier det samme,  han mener at vi blir ikke bedre mennesker i større hus. Nå er jeg deprimert og har mistet troen på meg selv. Kjenner at jeg må vekk fra "spindelvevet" men tør ikke.  Jeg takler kanskje ikke livet med barna uten min hjelpende svigermor som igrunn er god og snill. 

Ensom kone 💌

Anonymkode: abf28...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må sette ned foten. Jo det vil jeg ha. Jo det tror jeg. 

Anonymkode: d1266...ec9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.  Jeg har gjort det.  Og har hatt takstmann i nåværende huset for å ordne opp  råd til nytt hus.  Svigermor mener at vi kan bygge ut nåværende huset,  men er hele stedet byr meg imot.  Og øvrige familie medlemmer mener at hun har rett til innsigelser da hun har gitt huset til sønnen sin.  Jeg mener fortsatt at vi kunne fått et nydatert hus i en mer barnevennlig område.

Ensom kone 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det du og mannen din som bestemmer. Det betyr at svigermor ikke bestemmer. Men det betyr også at du ikke kan tvinge mannen din til å flytte.

Bor svigermor hos dere? Eller er det slik at hun bestemmer over huset? Bestemmer hun over hverdagen deres? Hvor mye bestemmer hun egentlig?

Er mannen din veldig uselvstendig? Forstår han at det kan ødelegge forholdet hvis dere blir? Bryr han seg? Eller er han (svigermor) bare glad til?

Anonymkode: b7378...96e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Kan det tenkes at svigermor har rett i at det er en bedre løsning å bygge ut huset dere har, i stedet for å kjøpe nytt? Kan det være derfor mannen din er enig med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor bor i leiligheten i tomannsboligen.  Hun har overført huset til mannen min for en del år siden. Etter det har vi fått flere barn og barna er så store at dem trenger egne rom. Huset som min mann eier har en klausul som betyr at vi ikke kan selge det til andre enn familien hannes,  og at hun skal få bo der så lenge hun ønsker. Etter min mening kan vi leie ut huset og finne en noe større bolig.  Men da steiler mannen min og orker ikke å høre på meg. Dette blir svigermors store bekymring. Jeg hadde funnet en enebolig og avtalt å leie huset om noen uker.  Svigermor var meget opptatt av å vite hvem denne husverten var.  Det endte med at husverten leide ut huset til noen andre.  Jeg tror at hun kontaktet husverten og fikk ho trekke seg. Etter det har svigermor vært så glad og mannen min det samme.  Han forstår nok ikke hvor mye dette ødelegger for ekteskapet selv om jeg har snakket med han i tårer og frustrasjon.  

Ensom kone 

Anonymkode: abf28...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Kognosøren skrev:

Kan det tenkes at svigermor har rett i at det er en bedre løsning å bygge ut huset dere har, i stedet for å kjøpe nytt? Kan det være derfor mannen din er enig med henne?

Ikke et alternativ for meg å bygge ut. Det er trangt mellom husene.  Hele området her er meget trafikkert og ikke bor det barnefamilier i nabolaget heller.  Så her mistrives både meg og barna. 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg alle planer til side, og kom dere bort (du og mannen) vær bare kjærester i noen dager.
 

Også får dere ta praten sammen igjen etter det, minn han på at du ikke orker mer og ikke har det livet du så for deg..

så får han noe å tenke på, og det ferskeste i minnet hans er de fine dagene dere to hadde for ikke lenge siden. 

Anonymkode: d9d38...9dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg alle planer til side, og kom dere bort (du og mannen) vær bare kjærester i noen dager.
 

Også får dere ta praten sammen igjen etter det, minn han på at du ikke orker mer og ikke har det livet du så for deg..

så får han noe å tenke på, og det ferskeste i minnet hans er de fine dagene dere to hadde for ikke lenge siden. 

Anonymkode: d9d38...9dc

Vi hadde trengt en hel helg uten barna rundt oss!  Det er lenge siden.  Men du mangler vi virkelig en barnevakt som orker å passe barna i en trang fullstappet bolig hvor alle deler rommene. Det vil si mye tull før de får lagt seg. Svigermor er ikke aktuell da hun er oppe i årene.  Men Takk for tipset 😉 

Ensom kone. 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prøvde å leie et hus og flytte uten å snakke med mannen din om det? Snakk om å grave sin egen grav. Du bryter jo all tillit ved å ikke kommunisere og bare gjøre hva du vil, og ikke ta hensyn til resten av familien. 

Anonymkode: 46f59...e6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mannen din veldig uselvstendig? Forstår han at det kan ødelegge forholdet hvis dere blir? Bryr han seg? Eller er han (svigermor) bare glad til?

Han er nok uselvstendig.  Han tar aldri initiativet selv i å arrangere noe eller gjennomføre reiser.. Han liker ar andre styrer. Han vil ikke at jeg flytter, derfor tror jeg han bryr seg om meg. Han forstår nok ikke alvoret.  

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mannen din om det? Snakk om å grave sin egen grav

Du leser feil eller overser!  Mannen min er fullt oppdater og inneforstått i at jeg er på jakt etter bolig.  Også svigermor min er også fullt oppdatert,  også hvordan soverommet vårt ser ut til tid og utider. Om når jeg har slengt fra meg trusene eller hvor BH 'n min ligger. Ingen privatliv med andre ord!!! 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når svigermor vet ja tenk deg hvor hun får all informasjonen fra?  Ikke meg iallefall. 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du prøvde å leie et hus og flytte uten å snakke med mannen din om det? Snakk om å grave sin egen grav. Du bryter jo all tillit ved å ikke kommunisere og bare gjøre hva du vil, og ikke ta hensyn til resten av familien. 

Anonymkode: 46f59...e6a

Du leser feil eller overser!  eller så kjenner du mannen min og tror at han ikke er informert,  fordi han ikke får med seg før jeg har sagt det mange mange ganger det samme.  Om svigermor vet hva som skal skje her til enhver tid,  da kan du selv tenke hvem informantern er! Mannen min er fullt oppdater og inneforstått i at jeg er på jakt etter bolig.  Også svigermor min er også fullt oppdatert,  også hvordan soverommet vårt ser ut til tid og utider. Om når jeg har slengt fra meg trusene eller hvor BH 'n min ligger. Ingen privatliv med andre ord!!! 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... 

1 svigermor bor i en leilighet i huset hun GA TIL MANNEN DIN

2. Han har en klausul om at det kun kan selges innad i familien så hun kjenner de som bor der frem til ho dør. 

3.du leier ut huset til en fremmed uten tillatelse. 

Og du kaller deg ensom kone???! Jeg tenker egosentrisk, korttenkt, konfliktskapende kone passer bedre. Er det seriøst mulig! 

Anonymkode: 73bc6...a1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så... 

1 svigermor bor i en leilighet i huset hun GA TIL MANNEN DIN

2. Han har en klausul om at det kun kan selges innad i familien så hun kjenner de som bor der frem til ho dør. 

3.du leier ut huset til en fremmed uten tillatelse. 

Og du kaller deg ensom kone???! Jeg tenker egosentrisk, korttenkt, konfliktskapende kone passer bedre. Er det seriøst mulig! 

Anonymkode: 73bc6...a1f

Trivsel er viktig der man skal bo. Og jeg har prøvd å trives i huset og stedet i mange år. Nå drar vi bort hver frihelg og alle ferier tilbringes ikke hjemme.  Når jeg skal jobbe og oppholde meg hjemme blir jeg syk.  Dette ser jeg går ut over barna. For å ikke være egoistisk må jeg vel la de styre og dirigere. 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet bedre du enn oss at du ikke kan fortsette i dette huset. Men du kan ikke tvinge mannen din. Jeg ville sagt at jeg flytter uansett, og at han kan velge forholdet og bli med, eller så kan han bli i huset, men da blir det brudd.

Anonymkode: b7378...96e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær en tøffelhelt. Ta kampen og sett ned foten skikkelig.

Anonymkode: 9c51b...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere ned alle 3 i kveld.

Du sier unnskyld for at du prøvde å leie ut huset uten at de var enige. (?!) 

Du må forklare dine følelser, at du setter stor pris på svigermor og hjelpen du får av henne. Men at du ikke kan leve i dette huset lenger. Det har rett og slett blitt for lite og barna har ingen barn rundt seg. 

Du kan også nevne at dere kan finne en plass der det kanskje finnes en leilighet i nærheten som svigermor kan kjøpe for å bo nær dere? 

Anonymkode: 8b912...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 15.10.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Sett dere ned alle 3 i kveld.

Du sier unnskyld for at du prøvde å leie ut huset uten at de var enige. (?!) 

Du må forklare dine følelser, at du setter stor pris på svigermor og hjelpen du får av henne. Men at du ikke kan leve i dette huset lenger. Det har rett og slett blitt for lite og barna har ingen barn rundt seg. 

Du kan også nevne at dere kan finne en plass der det kanskje finnes en leilighet i nærheten som svigermor kan kjøpe for å bo nær dere? 

Anonymkode: 8b912...c2e

Takk for svar! Beklager for mitt vel trege svar. Ingenting har skjedd siden sist. Vi bor fremdeles trangt og nå har de yngste barna begynt å rope ut etter et eget rom.. De er snart i skolealder og forteller at vennene deres har lekerom. Faren svare stortsett ja. Jeg måtte i dag spørre han om hva svarer han ja til, og hvordan har han tenkt å løse problemet? Nei da fikk jeg som forventet ingen svar på. Moren hans kommer foran jo, og det er hun som har makten over han. Uansett takk for svar, det hjelper å å få delt frustrasjonen iallefall! 

Anonymkode: abf28...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...