AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Del Skrevet 14. oktober 2019 Jeg bor i et borettslag. Stod i garasjen på plassen min, så fikk jeg en laop på bilen der det stod at jeg måtte rygge inn og ikke kjøre inn. At alle må stå med fronten ut. Eh? Hvorfor det? Det står jo ikke i reglene.. Anonymkode: 5ada5...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Del Skrevet 14. oktober 2019 Det er fordi det er mye tryggere å rygge inn på en parkeringsplass enn ut av den. Når du rygger inn i en parkeringsluke har du et mye mindre areal å holde oversikt over enn om du rygger ut i "veibanen" melolom parkeringsrekkene. Når du skal kjøre har du full oversikt omd et kommer noen som går og skal til sine biler. Anonymkode: db9ae...7f9 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 14. oktober 2019 #3 Del Skrevet 14. oktober 2019 Det er sikrere. Mye lettere når du skal ut er det også. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Del Skrevet 14. oktober 2019 Reverse-parking er kjent i for eks oljebransje, så bilen er klar for avgang om det skjer noe. Med full oversikt. Slipper å RYGGE ut, som kjent er mange dårlige på å rygge. Spesielt kvinner. Anonymkode: 3771b...051 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Del Skrevet 14. oktober 2019 Det er både tryggere og lettere. Dette skulle du lært da du tok lappen. Anonymkode: e48ab...c6e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #6 Del Skrevet 14. oktober 2019 Det skal være tryggere og lettere når du skal ut. Mange av mannfolkene på jobb gjør det, og de kan hvertfall ikke rygge. Parkerer fra begge sider så det blir svære luker mellom bilene. Jeg gidder aldri gjøre det, for de bilene jeg parkerer mellom når jeg ankommer jobb har som regel dratt når jeg skal hjem. Men i borettslag kan det selvsagt være annerledes siden folk kommer og går til alle døgnets tider Anonymkode: 81dcc...5bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seileren Skrevet 15. oktober 2019 #7 Del Skrevet 15. oktober 2019 En bekjent har det slik på arbeidsplassen. Dog en merkelig regel å ha i et borettslag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 15. oktober 2019 #8 Del Skrevet 15. oktober 2019 Jævelig tungvint å være tvunget til å rygge inn dersom man har varer i bagasjerommet. Noe man gjerne har når man kommer hjem. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 15. oktober 2019 #9 Del Skrevet 15. oktober 2019 Jeg har opplevd å nesten kjøre i biler mange ganger fordi biler rygger fort ut fra parkeringsplasser. Det er så klart den som rygger sin feil om det skulle smelle, men noen folk er såpass frekke at de tror det ikke er deres feil. Rygg ALLTID inn når du skal parkere på en plass. Det er så mye tryggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 15. oktober 2019 #10 Del Skrevet 15. oktober 2019 (endret) På 14.10.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev: Jeg bor i et borettslag. Stod i garasjen på plassen min, så fikk jeg en laop på bilen der det stod at jeg måtte rygge inn og ikke kjøre inn. At alle må stå med fronten ut. Eh? Hvorfor det? Det står jo ikke i reglene.. Anonymkode: 5ada5...e64 At folk klarer å bo i borettslag. Du fikk jaggu ikke lov å kjøre bilen inn i garasjen din på ønsket måte engang Nei, takke meg til et telt eller en pappeske under en bro/i skogen enn blokk og borettslag kollektiv-felles up in your ass living. Endret 15. oktober 2019 av Jr.Garcon 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #11 Del Skrevet 16. oktober 2019 På 14.10.2019 den 10.26, AnonymBruker skrev: Reverse-parking er kjent i for eks oljebransje, så bilen er klar for avgang om det skjer noe. Med full oversikt. Slipper å RYGGE ut, som kjent er mange dårlige på å rygge. Spesielt kvinner. Anonymkode: 3771b...051 Ja, men det er jo mye enklere å rygge ut enn å rygge inn.. Anonymkode: fa398...f56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #12 Del Skrevet 16. oktober 2019 På 14.10.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev: Jeg bor i et borettslag. Stod i garasjen på plassen min, så fikk jeg en laop på bilen der det stod at jeg måtte rygge inn og ikke kjøre inn. At alle må stå med fronten ut. Eh? Hvorfor det? Det står jo ikke i reglene.. Anonymkode: 5ada5...e64 Jeg tror ikke de kan kreve dette et borettslag, tviler på om de har noen sanksjonsmuligheter. Parker slik du selv ønsker. Anonymkode: fa398...f56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynlen Skrevet 16. oktober 2019 #13 Del Skrevet 16. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jo mye enklere å rygge ut enn å rygge inn.. Anonymkode: fa398...f56 Når du rygger inn står alt du må passe deg for stille. Og jeg synes det er enklere å parkere på trange plasser ved å rygge også. Rygger alltid inn på min egen plass. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #14 Del Skrevet 16. oktober 2019 Gjør som du vil, så lenge det ikke står i vedtektene. Anonymkode: c307e...4ce 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #15 Del Skrevet 16. oktober 2019 On 10/14/2019 at 10:26 AM, AnonymBruker said: Reverse-parking er kjent i for eks oljebransje, så bilen er klar for avgang om det skjer noe. Med full oversikt. Slipper å RYGGE ut, som kjent er mange dårlige på å rygge. Spesielt kvinner. Anonymkode: 3771b...051 LOL. Om problemet er rygging løser du ikke det når du må RYGGE inn istedetfor å RYGGE ut 🤣🤣 Menn er ikke så gode på logikk Anonymkode: 786e5...d77 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #16 Del Skrevet 16. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jo mye enklere å rygge ut enn å rygge inn.. Anonymkode: fa398...f56 Ja det er det, bilen får mye kortere svingradius ved å dreie rundt bakhjulene når du snur til. I tillegg er sjansen for å rygge på noen mye mindre enn når du rygger ut i kjørebana på vei ut. Det kan også være fint ved redning i garasje at motoren / slepekroken er lengst ut. Anonymkode: c0364...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #17 Del Skrevet 16. oktober 2019 Du må vel bare gjøre som de sier da. Jeg kan ikke rygge inn mellom to biler, så jeg måtte ha øvd på dette på et sted med pappesker som biler🙈 Anonymkode: 19134...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #18 Del Skrevet 16. oktober 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: LOL. Om problemet er rygging løser du ikke det når du må RYGGE inn istedetfor å RYGGE ut 🤣🤣 Menn er ikke så gode på logikk Anonymkode: 786e5...d77 Tuller du? Tydeligvis ikke alle kvinner som er så gode på logikk heller. Når du rygger inn på en plass er det ingen kryssende trafikk på plassen hvor du skal rygge INN. Når du rygger UT så sitter du veien du skal, og har derfor full oversikt over kryssende trafikk. Anonymkode: 2717b...ad9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. oktober 2019 #19 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ryddet for brukerangrep. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #20 Del Skrevet 16. oktober 2019 På 14.10.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev: Jeg bor i et borettslag. Stod i garasjen på plassen min, så fikk jeg en laop på bilen der det stod at jeg måtte rygge inn og ikke kjøre inn. At alle må stå med fronten ut. Eh? Hvorfor det? Det står jo ikke i reglene.. Anonymkode: 5ada5...e64 Med mindre det er regler i nabolaget, kan ingen beboere bestemme hvordan du skal parkere- med mindre du bruker flere plasser til din parkering. kjører du inn på EN plass, uten hinder for bilene ved siden av, har ikke en gretten middelaldrende mann rett til å fortelle deg hvordan du skal parkere. Jeg ville fortsatt å kjøre rett inn, siden beboere som tror de eier borettslaget, ikke kan bestemme hva beboerne skal gjøre. Det kan bare styret. Får du en lapp til, ville jeg gått til styret. Noen «nabo-politi» gir seg aldri, og må ha tilsnakk fra styret om at de ikke har makt til å bestemme over andre beboere. Du bestemmer- så lenge du ikke er til hinder for øvrig trafikk. Anonymkode: b7690...29b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå