Gå til innhold

Hva tenker dere om Karpe Diem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere sammen om Karpe Diem? Liker dere Karpe diem eller ikke? Hvorfor? Jeg liker Karpe Diem veldig godt. De kjemper imot rasismen i Norge.

Anonymkode: 27397...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte de før. Før de ble ordentlig kjent og deretter skulle disse Norge og hvor fælt det er her.

Anonymkode: 171df...c7c

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de var kleine i 2004, og nå er de middelaldrende, pompøse, høye på seg selv, og enda verre.

Anonymkode: f623b...33e

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker de ikke. De er veldig negativ og altfor politisk etter min smak.

Anonymkode: 522df...546

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De kjemper imot rasismen i Norge

Bekjempes rasisme med rasisme?

Anonymkode: 9ed02...16f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de har noen gode låter, men jeg syns mesteparten blir for rart og sært for min smak. Jeg likte f.eks veldig godt "Fyreogtyvegods" og den perioden der, men jeg kan ikke fordra "Hvite menn som pusher 50" og "Lett å være rebell i kjellerleiligheten din". 

Anonymkode: b96c2...9f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker de ikke. De er veldig negativ og altfor politisk etter min smak.

Anonymkode: 522df...546

Hvordan kan noen være for politiske? De har dog alltid vært det. Noe jeg synes er bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fireflies skrev:

Hvordan kan noen være for politiske? De har dog alltid vært det. Noe jeg synes er bra.

Jeg synes det er slitsomt og lite tiltalende når noen blir så låst i en politisk retning slik at det å kunne reflektere ordentlig og se ting fra forskjellige perspektiv forsvinner. Altfor politiske mennesker ser ting veldig svart/hvit og har en "oss mot de andre" holdning som jeg mener er med på å skape et negativt skille mellom folk. Er man ikke enig i altfor politiske menneskers meninger blir man ofte sett ned på for ikke å ha "skjønt" det de har skjønt, men i virkeligheten er det som sagt mange sider av en sak og ingen løsninger som er den eneste rette.

Mener noe i den duren, vanskelig å beskrive det helt konkret. Men altså ja, det er irriterende. Ikke noe jeg hører på når jeg skal kose meg med musikk. Kan godt like noen innslag her og der av viktige temaer, men ikke når det blir for mye og for aggressivt. Da foretrekker jeg det heller litt tildekket, altså at teksten kan tolkes på ulike måter og også i en mulig politisk retning uten at det nødvendigvis sies rett ut.

Anonymkode: 522df...546

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er slitsomt og lite tiltalende når noen blir så låst i en politisk retning slik at det å kunne reflektere ordentlig og se ting fra forskjellige perspektiv forsvinner. Altfor politiske mennesker ser ting veldig svart/hvit og har en "oss mot de andre" holdning som jeg mener er med på å skape et negativt skille mellom folk. Er man ikke enig i altfor politiske menneskers meninger blir man ofte sett ned på for ikke å ha "skjønt" det de har skjønt, men i virkeligheten er det som sagt mange sider av en sak og ingen løsninger som er den eneste rette.

Mener noe i den duren, vanskelig å beskrive det helt konkret. Men altså ja, det er irriterende. Ikke noe jeg hører på når jeg skal kose meg med musikk. Kan godt like noen innslag her og der av viktige temaer, men ikke når det blir for mye og for aggressivt. Da foretrekker jeg det heller litt tildekket, altså at teksten kan tolkes på ulike måter og også i en mulig politisk retning uten at det nødvendigvis sies rett ut.

Anonymkode: 522df...546

Det er sånn hip hop starta da, og det er en del av den kulturen at man snakker opp mot de som sitter å undertrykker.

Så klart er det en forskjell på USA på 70/80 tallet og Norge i 2019, men det er veldig mye norske folk ikke er klar over eller vil ta innover seg når det gjelder diskriminering som faktisk skjer her på en daglig basis. 

Anonymkode: e53f2...fb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sånn hip hop starta da, og det er en del av den kulturen at man snakker opp mot de som sitter å undertrykker.

Så klart er det en forskjell på USA på 70/80 tallet og Norge i 2019, men det er veldig mye norske folk ikke er klar over eller vil ta innover seg når det gjelder diskriminering som faktisk skjer her på en daglig basis. 

Anonymkode: e53f2...fb4

Men jeg er enig i at Lett å være rebell i kjellerleiligheten din, ikke er den mest catchy sangen. Men digga f.eks Skjønner'u når den kom ut, og den er også veldig klar tale selv om den også er litt køddete. 

Anonymkode: e53f2...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å være rebell er en helt fantastisk sang. Veldig sterk og veldig kul synes jeg. 
Har vært på konsert med karpe (de heter ikke karpe diem lenger) og det var virkelig noe av det beste jeg har opplevd. De er helt rå og utrolig dyktige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verste jeg har hørt noensinne. Gjelder forsåvidt all slik musikk.

Anonymkode: b7b09...faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Klarer ikke Karpe Diem. Den sangen de spilte på Lindmo nå, grusomt! 

Anonymkode: 0132b...8c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Har hørt to låter av dem post-2009 og blir flau på deres vegne. Ingen god flow, rim eller instrumental. Synes det er helt jævlig å høre på. 

Anonymkode: a024a...765

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2019 den 19.42):

Bekjempes rasisme med rasisme?

Anonymkode: 9ed02...16f

Jepp,litt sånn som med ild mot ild.

Anonymkode: 2ac26...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...