Gå til innhold

Andre utlendinger som ble slått som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre utlendinger som ble slått som barn? Med sko eller belte av foreldrene? Hvilket land er du fra?

Anonymkode: da0ad...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Madde123 skrev:

Jeg er fra Norge?

Etnisk norsk?

Anonymkode: 4f26d...569

Skrevet

Det er rasistisk å slå utlendinger. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre utlendinger som ble slått som barn? Med sko eller belte av foreldrene? Hvilket land er du fra?

Jeg er utlending og ble slått som barn. Det er jo vanlig for utlendinger å slått hjemme? Har ikke noe å som du er afrikaner, pakistaner, inder, lanker, kineser, vietnameser, latino osv....

Anonymkode: 4f26d...569

• Liker 1
Skrevet

Ja, er originalt fra Russland. Heldigvis sa jeg ifra til barnevernet da jeg bikka tenårene og fikk heldigvis slippe å bo hjemme mer ( du kan tro at mine foreldre spilte offer om hvordan dette fæle barnefjernet hadde stjålet meg uten grunn 😅 ). Har ingen kontakt med mor og far eller søsken den dag idag.

Anonymkode: 62f5a...d39

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare noen få generasjoner siden at det var vanlig at foreldre her i Norge også straffet barna fysisk.

Så klart forskjell på ett lite klask på hånda eller å klype i øret, og det å dra frem beltet/annen gjenstand for å slå.

• Liker 2
Skrevet

Har flere vietnamesiske venninner som har blitt slått. Forskellig typer oppdragelser, vanskelig å gjøre noe med hvordan andre oppdrar barna sine.. bodde selv hos en vertsfamilie (i USA) der vertsbroren min ble slått på en veldig urimlig måte.

Anonymkode: c12f5...7b2

Skrevet

Nå er jeg norsk men jeg ble slått av mine foreldre som barn. Jeg vet at to jeg gikk i klasse med på barneskolen som hadde utenlandsk opphav også ble slått hjemme, den ene var fra fillipinene og den andre vet jeg faktisk ikke, men et vestlig land.

Anonymkode: 58126...cfd

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I de fleste land i verden er det tillatt å slå barn i oppdragelsen, ble heller  ikke forbudt i Norge før i 1987. Så selvsagt vil de fleste barn i verden bli slått av sine foreldre som en del av oppdragelsen. 

Anonymkode: 679ee...e19

Skrevet

Kjenner noen som har gått på skole i India, de ble slått av lærerene der også. 

Anonymkode: c12f5...7b2

Skrevet
1 time siden, Mt3 skrev:

Det er jo bare noen få generasjoner siden at det var vanlig at foreldre her i Norge også straffet barna fysisk.

Så klart forskjell på ett lite klask på hånda eller å klype i øret, og det å dra frem beltet/annen gjenstand for å slå.

Jeg er norsk og vokste opp på 70-tallet og det kunne vanke ris, lugging og kniping ved ulydighet, men ikke noe mer alvorlig, så tok ingen skade. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helnorsk/etnisk norsk, og det er mine venninner også. Den ene venninnen min ble slått med enten belte eller brødfjøla når foreldrene skulle straffe henne. Det typiske var at moren aldri løftet en hånd, men bare sa "Vent til pappa kommer hjem!" og så måtte venninnen min gå resten av dagen og grue seg til å få juling når faren kom hjem fra jobb flere timer senere. Det var alltid han som tok seg av den fysiske avstraffelsen.

Dette var på 70-tallet i Norge. Så det har nok ikke bare skjedd i innvandrerfamilier.

Anonymkode: ed384...6ba

Skrevet

Ja, det ble jeg. Både med belter og kleshengere. 

Jeg er født og oppvokst i Norge, men foreldrene mine er fra et land i midtøsten. 

Men det er jo ikke bare et utenlandsk fenomen; jeg har en kollega på jobb som er etnisk norsk, og han fortalte meg forleden at han ble tuktet som barn. Han var barn på 70-tallet, og fortalte meg at kameratene hans også ble tuktet i hjemmet - men at det ble folk av de òg. 

Anonymkode: fe003...3e7

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ble jeg. Både med belter og kleshengere. 

Jeg er født og oppvokst i Norge, men foreldrene mine er fra et land i midtøsten. 

Men det er jo ikke bare et utenlandsk fenomen; jeg har en kollega på jobb som er etnisk norsk, og han fortalte meg forleden at han ble tuktet som barn. Han var barn på 70-tallet, og fortalte meg at kameratene hans også ble tuktet i hjemmet - men at det ble folk av de òg. 

Anonymkode: fe003...3e7

Ja norske ungdommer i dag tror at det å ha blitt " tuktet" som barn, ikke har eksistert i Norge, men så skal man ikke lenger tilbake enn til 70-tallet. Jeg husker at husarrest var skikkelig pyton, for den kunne jo vare i en halv evighet, og det var ingenting å finne på når man satt på rommet som straff, var jo ingen pc etc, slik sett var jo et raskt rapp mye enklere. 

Skrevet

Jeg er født på 80 tallet og kan huske jeg fikk ris på rævva en gang, da hadde jeg vært veldig slem.

Heldigvis så har det blitt ulovlig i Norge å bruke barbariske og primitive metoder for å oppdra unger, vold avler vold er det noe som heter. Uheldigvis så er voldelig oppdragelse noe som mennesker fra primitive kulturer enda driver med, selv i Norge enda det er forbudt. 

Anonymkode: 250d4...27f

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet

Helnorsk. Barn på 80-tallet. Slått av far. Opplevd flere lærere har vært fysiske. 

Anonymkode: f6a14...ade

Skrevet
På 13.10.2019 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er etnisk norsk og ble slått og fikk ørefiker på 70-tallet. 

Det ble folk av meg men det ble også mine to barn som aldri ble fysisk refset.

Anonymkode: 19a8c...6e5

Skrevet

Er vokst opp på 60/70-tallet. Kjente ingen som ble slått hjemme! 

Anonymkode: 1bace...c95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...