Gå til innhold

Hvordan sover du?


Rio

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? - Treng 8 timar søvn. Legg meg seint, og står opp klokka 10 i helga. (A-menneske?)

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Tjukk dyne, 2 puter.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Eg legg meg alltid på sida mot høgre. Men når eg våknar ligg eg på ryggen.

4. Hvordan er sengen din? Dobbel viktoriansk prinsesseseng ;)

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Ja, hugsar dei alltid. :sjarmor:

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Naken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s
Dette blir et langt innlegg, og jeg vet ikke om dette har vært oppe før ;) Uansett, jeg er ganske fascinert av søvn, særlig fordi vi ikke vet helt hvorfor vi gjør det. Jeg hadde lagt meg i går og begynte å tenke på hvordan jeg lå i senga, og syns måten jeg virkelig ligger på som jeg gjør når jeg skal sove er komisk. Siden vi alle er forskjellige har vi også forskjellig søvnmønster ;) Hvordan sover du??

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Jeg trenger mye søvn for å fungere bra. Men jeg klarer ikke å sove mer enn 8 timer. Da våkner jeg av meg selv, uansett hvor stor søvnmangel jeg har! Vet ikke om jeg er A eller B menneske, syns jeg styrer det selv med vanene mine egentlig. Har alltid innbilt meg at jeg er b menneske, men ikke så sikker lenger, legger jeg meg tidlig nok, er det deilig å våkne grytidlig helt av seg selv! .

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Tynn dobbeldyne, tynn/ganske flat pute, bare en pute. Er det kaldt når jeg legger meg, liker jeg å tulle meg inn i et pledd under dyna!

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Når jeg skal sove, legger jeg meg enten litt sammenkrøllet på høyre side, eller jeg ligger på ryggen, heeelt utstrakt og med armene under hodet (som når man skal ta situps  :ler:)  

4. Hvordan er sengen din?

IKEA seng. Rammemadrass, opprinnelig med en metallstang langs hodegjerde/benenden som satt fast i bena, nå bare med enkle, hvite treben.

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Husker noen noen ganger. Alle har vel et aktivt drømmeliv? Uten at vi nødvendigvis husker det.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Sover naken. Liker egentlig å sove med sokker på, men gjør som regel ikke det. (ekkelt når bare tær stikker ut av dyna)! Når det er skikkelig kaldt, og spesielt hvis jeg er syk, hender det jeg sover med bestefarstrøye, sokker og skjerf!

)

:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Jeg er et ganske utpreget b-menneske. Sovner sent, og våkner helst sent når jeg har mulighet til det!

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Liker godt å ligge i flanellsengetøy, silke er ikke godt i hvert fall. Jeg har ei tykk dyne, og trenger to puter om jeg skal lese før jeg sovner. Når jeg sover trenger jeg bare ei, men den må den være myk. :-)

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Jeg legger meg vanligvis på magen, da sover jeg best. Da våkner jeg gjerne slik også.

4. Hvordan er sengen din?

Har rammemadrass, og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg trives best i myke og store senger. :-)

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Det varierer veldig. Noen ganger kan jeg huske alt i detaljer, andre ganger vet jeg at jeg har drømt noe (men ikke hva jeg har drømt). Andre ganger igjen tror jeg ikke at jeg har drømt noe som helst.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Jeg sover i nattbukse og gjerne en t-skjorte også om det ikke er alt for varmt i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Jeg trenger ganske mye søvn, får egentlig aldri nok. Selv om det veldig ofte er vanskelig å sovne.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Jeg bytter på flanell og sateng. Etter en stund med flanell er sateng digg og omvendt. Har som oftest to puter.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Jeg sovner ofte i fosterstilling. Den liker jeg best, i tillegg til å sove på magen. Tror jeg pleier å våkne på siden... Er ikke helt sikker.

4. Hvordan er sengen din?

Har rammemadrass, men hater den. Faktisk sover jeg oftere på gulvet.

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Husker små bruddstykker, de er ofte ubehagelige. Tror man kan kalle drømmelivet mitt ganske aktivt ja.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Pysj og som regel sokker eller tøfler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Jeg er B-menneske. Sover omtrent seks timer, men kan gjerne sove ti...

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

En, tykk pute. Liker luftige dyner.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Jeg liker å ligge på siden, gjerne på armen til mannen min. Jeg våkner på siden, ofte med en unge klistra inntil meg.  :wink:

4. Hvordan er sengen din?

Stor. Continentaltype (er det det det heter?)

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Prøver å huske drømmene mine, ja. Snakker gjerne om dem, og er fascinert av dem.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mr.mannen

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Jeg trenger iallfall 6,5-7 timer dersom jeg skal komme meg på jobb på rett tid. Er vel B-menneske, sover vanligvis 7-8timer i helgene, 6-7 i ukene.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Har mellom tykk dobbeldyne som jeg sover i alene.

Har to puter

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Legger meg på magen med en arm under hodeputen. Våkner somregel på rygg. Favoritt er på magen.

4. Hvordan er sengen din?

Stor, 2m x 2,2m

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Husker noen, dei som er realistiske husker jeg best.

Har vel et middels drømmeliv.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Sover alltid naken. Kanskje i t-shirt dersom det er veldig kaldt.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Hvor mye søvn jeg trenger varierer, men jeg er veldig glad i å legge meg sent og sove lenge. elsker helgen fordi da kan jeg sove så lenge jeg vil. men til vanlig pleier jeg å legge meg rundt kl 24 og stå opp rundt kl 08. da er jeg kjempe trøtt, men pleier som regel å føle meg ordentlig våken ca etter en time.

2. har en ganske tykk tyne, og tre puter.

3. For at jeg skal få sove er jeg nødt til å ligge på magen. klarer aldri å sovne på ryggen. våkner som regel i samme stilling.

4. sengen min er helt grusom! Bor på et studenthjem, og sengene er svært dårlige.

5. Pleier å huske drømmene mine når jeg våkner.

6. jeg sover naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juner

1. Jeg trenger ikke så mye søvn. På hverdager legger jeg meg rundt 23.30 og står opp 07.15. Egentlig trenger jeg vel mer søvn, for jeg kan bli litt trøtt og sliten på ettermiddagene enkelte dager.

Jeg er egentlig et B-menneske.

2. Dyna mi er tykk, for jeg fryser lett. Bruker èn pute.

3. Ligger på ene siden. Når jeg våkner ligger jeg ofte på andre siden.

4. Den er ikke dobbeltseng, ikke enkeltseng, men midt imellom.

5. Husker som regel drømmene mine. Bråvåkner av og til av fæle mareritt. Aktivt drømmeliv ja!

6. Sover i truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

- B menneske. Trenger ca. 9-10 timer for å fungere ordentlig men kan sove 12 timer hvis jeg har mulighet til det.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

- Ganske tjukk, tung dyne for jeg blir fort kaldt. Må ha to puter eller så får jeg vondt i nakken.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

- Legger meg på ryggen først for jeg pleier å lese, men når jeg skal sove legger jeg meg alltid på venstre siden med hånda under puta. Våkner vanligvis på samme måte.

4. Hvordan er sengen din?

- 90 cm bred enkelt seng i smijern. Den skal jeg selge til en venninne da. Den nye sengen min er en 160 cm. bred rammemadrass.

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

- Husker ikke drømmene mine mesteparten av tiden.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

- Truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

B-menneske. Foretrekker 10 timer søvn.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Tykk Høie dyne. Har en tynn pute som er veldig sliten, og skal utskiftes.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Jeg legger meg i fosterstilling, litt på skrå med ansiktet vendt mot veggen. Favorittstilling->på magen, med en arm over puten og en annen under. Våkner som regel opp i favorittstillingen, eller på skrå i sengen i fosterstilling.

4. Hvordan er sengen din?

Den jeg sover i her er 1.20. Hjemme er den 90cm.

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Ja, jeg husker de fleste drømmer og har ett til tider altfor aktivt drømmeliv. Har også flere drømmer som jeg drømmer flere ganger, med noen års mellomrom,..

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Jeg sover i bare truse. Takler ikke å sove naken.

Jeg har forresten en ting med varme og kulde. En arm, og en fot må alltid være utenfor dynen for å holde seg kalde, og resten av kroppen må være varm. Hvis hele kroppen ligger under dynen våkner jeg av at jeg er klam og svett, og det motsatte skjer om jeg sover med mye av kroppen utenfor dynen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Helt klart B-menneske! Elsker å sitte oppe hele natten(bare se når dette innlegget er skrevet :wink: ),og sover lenge om morgenen. Hater å stå opp halv 7 når jeg skal på jobb.Da må jeg sove på sofaen på ettermiddagen. Har jeg fri sover jeg sikkert 10-11 timer. Men skal jeg på jobb sover jeg 5 timer.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Dundyne på vinteren,tynn dyne på sommeren. 1 pute,liker ikke ligge med hodet høyt.Beste sengetøyet er bomullsateng.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Jeg ligger alltid på magen.Våkner som oftes i den stillingen også tror jeg..

4. Hvordan er sengen din?

Stor,herlig rammemadrass(180cm)

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Noen netter drømmer jeg masse,andre netter drømmer jeg mindre. Som oftes husker jeg drømmene mine,eller deler av de. Enkelte drømmer setter virkelig spor..jeg husker alle detaljer ,og kan ha drømmen surrende i hodet i flere dager.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Jeg sover naken. Rommet må være kaldt,så vinduet står oppe hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Legger meg rundt 23.00 og er oppe klokka 06.00..

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Har ei tykk dyne og tre store, myke puter.. liker å sove med hodet høyt :)

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Jeg legger meg på armen til kjæresten min, og det er absolutt det beste :) Men våkner med ryggen til han på andre siden av senga, så han mener at jeg ikke kan være særlig glad i han i søvne :P

4. Hvordan er sengen din?

120 x 200 av tre.

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Jeg husker alt jeg drømmer, og det er skummelt :P Og jeg drømmer veldig mye rart og.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Som oftes naken, men det varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. A, trenger 6 timer søvn

2.Tynn dyne og 2 puter. Foretrekker sengtøy i sateng.

3.Ligger på venstre side hele natten.

4.120x200

5.Husker lite.

6.Nattkjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt :)

1. Jeg er vel en god blanding av A og B. Kan klare meg med fire-fem timer søvn i perioder med mye stress og mye jobbing, men jeg kan også finne på å sove et døgn hvis jeg er skikkelig sliten... Til vanlig sover jeg ca 7 timer.

2. Jeg og mannen har dobbeldyne (herlig!!) og en pute hver. Har tempur-puter, de er herlige. Klarer meg ikke uten den nå...

3. Det varierer. Liker å ligge på siden eller på magen - men jeg sovner alltid på rygg. Våkner alltid på magen (med all slags sovemerker i ansiktet) eller på siden med ryggen til mannen.

4. Vi har en rammemadrass på 150 x 200 (eller er det 220?) og den er kjempegod å sove i :D

5. Av og til husker jeg, av og til ikke. Jeg blir ofte skremt av drømmene mine - de kan være helt syke...her om dagen drømte jeg om min svigerbror og en kompis av oss som jeg skulle sitte barnevakt for. (de er eldre enn meg begge to :-? ) De skulle såklart irritere barnevakten, og hadde da ei kjempestor øks som de kuttet føttene av hverandre med. Blodet sprutet, og jeg var helt fortvilet...men de synes visst dette var kjempeartig. Hva kommer slike drømmer av mon tro?

6. Naken. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Veldig B-menneske. Var flink en stund til å stå opp ni hver morgen og legge meg på kvelden, men det har sklidd ut. Tidligere trengte jeg ikke så mye søvn, men merker at jeg gjør det nå

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Fikk termo-dyne til jul, men den må byttes ut med sommerdyne nå snart. Har en vanlig pute + 3 store puter bak ryggen. Har endel forskjellig sengetøy, men alt går i blåtoner for å matche resten av rommet

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Veklser mellom fosterstilling på siden og liggende på ryggen. Sliter endel med nakken, så hvis jeg la meg på magen hadde jeg nok selvkvalt meg selv i løpet av nattens mulm og mørke :wink:

4. Hvordan er sengen din?

Queen size, vanlig rammemadrass fra Ikea med hjul under. Trodde det skulle bli så mye ommøblering, men det har det ikke blitt - og uansett er den så tung og hjulene går bare frem og tilbake, så er et helvete å skulle røre på sengen

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Drømmer ikke så ofte tror jeg. Ganske kjedelige drømmer som alltid handler om mennesker jeg kjenner i kjedelige situasjoner

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Pysjbukse og t-skjorte. Er så frysen av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

1 -24 timer i døgnet er nok.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Ullteppe på halmmadrass. Ingen puter.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Legger meg på magen. Våknes som oftest i fosterstilling, lett skjelvende.

4. Hvordan er sengen din?

Køyeseng med sånn kant som gjør at jeg ikke faller ut..

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Våkner hver morgen med en seig klatt på lakenet, så noe må jeg da drømme om..

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Ingen av de overnevnte. Sover i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Sånn omtrent 7 timer, eller mer. Blir trøtt og utafor om det blir mindre enn 7

 

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Tykk dyne om vinteren, tynn om sommeren. Tykk dunpute - må ha hodet høyt.

Har forøvrig avresjon mot å ha dyna over nesen - det går bare ikke

 

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Ligger på armen til samboern til jeg nesten sovner, så snur jeg meg på siden, trekker opp knærne og har en hånd under puta og en foran meg.

Må være borti samboern hele tiden, som regel "spooner" vi på vintern, men det blir varmt så om sommern holder det med at et bein ligger inntil

 

4. Hvordan er sengen din?

Jensen kontinental, 2x1,7

 

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Husker drømmer helst hvis jeg våkner "i" dem. Kan være både fine og dårlige, men drømmer mest hvis jeg er stressa og da er de oftest ikke bare hyggelige...

 

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Naken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Må ha 8-10 timer søvn for å fungere bra.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

På vinteren har jeg tykk dun-dyne, på sommeren en tynnere sommerdyne. Evt bare et dynetrekk hvis det er veldig varmt. Er avhengig av å ha noe over meg uansett temperatur. Og vunduet står åpent hele året. Puta er relativt tynn og flat.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Favorittstillingen er å ligge på magen. Sovner ikke hvis jeg ikke gjør det. Våkner også stort sett alltid i samme stilling.

4. Hvordan er sengen din?

Har en Svane-seng fra Skeidar. 150 * 200 cm :)

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Husker ikke så mange drømmer. Kan våkne på natta å huske hva jeg akkurat har drømt, men etter å ha sovet noen timer til, husker jeg det ikke lenger:)

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Sover naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

Jeg bør ha minst syv timer, helst åtte.....Jeg er veldig A menneske, og klarer sjelden å ligge etter åtte.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Jeg har en vanlig pute, pluss at jeg er blitt avhengig av to bittesmå puter som datteren min har sydd til meg. Vi har dobbeldyne, og naturligvis sengetøy i egyptisk bomull.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Jeg ligger helst på min venstre side, med det høyre kneet nesten opp mot haka. Litt stabilt sideleie liksom, uten den armen bak.... Jeg våkner som regel på ryggen.

4. Hvordan er sengen din?

Diger continentalseng.

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Uten tvil.

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Sover helst uten klær, på varmeteppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?

1 -24 timer i døgnet er nok.

2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?

Ullteppe på halmmadrass. Ingen puter.

3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du?

Legger meg på magen. Våknes som oftest i fosterstilling, lett skjelvende.

4. Hvordan er sengen din?

Køyeseng med sånn kant som gjør at jeg ikke faller ut..

5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?

Våkner hver morgen med en seig klatt på lakenet, så noe må jeg da drømme om..

6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?

Ingen av de overnevnte. Sover i senga.

:o :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...