Rio Skrevet 22. mai 2005 #1 Skrevet 22. mai 2005 Dette blir et langt innlegg, og jeg vet ikke om dette har vært oppe før Uansett, jeg er ganske fascinert av søvn, særlig fordi vi ikke vet helt hvorfor vi gjør det. Jeg hadde lagt meg i går og begynte å tenke på hvordan jeg lå i senga, og syns måten jeg virkelig ligger på som jeg gjør når jeg skal sove er komisk. Siden vi alle er forskjellige har vi også forskjellig søvnmønster Hvordan sover du?? 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? 4. Hvordan er sengen din? 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Jeg skal svare på mine egne spørsmål. Jeg er typen som trenger en del søvn. Jeg trives vel best med 8-10 timer søvn, men greier å fungere med mindre. Jeg er best om kveldene, og karakteriserer meg selv som b-menneske. Jeg hater å stå opp tidlig, og er ikke ved mine fulle fem før etter i allefall 10 om morgenen. I forgårs var jeg oppe hele natten, og var lys våken hele dagen. La meg ikke før i 11-tiden på kvelden. Det er noe av det sykeste jeg har opplevd Jeg har en ganske tynn dyne.. Jeg liker å ha pledd over, er ganske kaldt her. Jeg må ha to puter. Legger de enten ved siden av hverandre, slik de står i spenn mellom vegg og nattbord, eller slik at de lager en "skråning". Jeg liker å ha hodet litt høyt Jeg fant i går altså ut at jeg ligger på magen, med armene trekt opp under meg slik at brystet ligger på armene. Sært. Høyre del av ansiktet ligger på puten, og jeg ser inn i veggen. Slik begynner jeg! Jeg liker helst å ligge slik, men også på siden. Eller på magen/på skrå inntil veggen. Jeg prøvde å legge venstre side av hodet på puten mens jeg lå på magen. Det var helt umulig. Jeg er høyrevridd Jeg har en anelse om at jeg våkner vendt mot veggen! Sengen min er herlig. Det er en Ikea-variant, og er vel 90 bred og 190 lang kanskje. Det er en rammemadrass som knirker litt, men den er akkurat passe hard og myk. Drømmelivet mitt er varierende. Jeg kjenner flere som aldri husker drømmer, så jeg husker vel en god del av drømmene mine. Av og til husker jeg flere drømmer, av og til ingen. Når jeg våkner av en drøm og sovner igjen, irriterer det meg at jeg ikke kommer til å huske den etter at jeg har våknet igjen. Jeg drømmer ofte om folk rundt meg i surrealistiske situasjoner, sex drømmer og også hotell cæsar Det verste jeg vet er å drømme om døde folk. Har sjelden mareritt. Jeg liker å sove i en stor t-skjorte og sokker. Naken blir for kaldt, jeg liker ikke at skuldrene mine fryser Pysj liker jeg også, eller å være fullt påkledd i joggerklær går også, særlig om det er kaldt Ha en fin natt og drøm søte drømmer, når den tid kommer
Gjest Gulltopp Skrevet 22. mai 2005 #2 Skrevet 22. mai 2005 1. Definitivt B-menneske! Jeg har det best med iallfall 10 timers søvn. 2. Tykk dyne, én pute. 3. På ryggen eller siden. Det er som regel slik jeg våkner også. Noen ganger er det koselig å ligge på magen, men det har jeg blitt litt restriktiv på etter sist gang jeg våknet og armen hadde sovnet under meg, det er så ekkelt! :hår: 4. Ikke noe særlig. 5. Ja, drømmer masse, og husker det som regel. Men det er sjelden koselige drømmer. 6. Det varierer. Av og til naken, av og til med nattkjole.
Samantha Skrevet 22. mai 2005 #3 Skrevet 22. mai 2005 Festlig!! 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Eg elskar å sove! Beste som fins. 12 timar er herlig, men klarer meg med 4 om eg må det. Er heilt klart B-menneske. Foretrekker å legge meg i 2-3 tida og stå opp i 11-12 tida. Hatar å stå opp 6.30... :evil: 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Stooor deilig tjukk dyne og ei god pute. Må ha to puter om det er tynne puter. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Ligg på sida med beina trekt opp eller sånn halveis på magen/på sida. Kva vei eg har ansiktet varierar, for eg skiftar fram og tilbake heilt til eg sovnar. Veit ikkje kordan eg våknar... Har ikkje tenkt over det. 4. Hvordan er sengen din? Kjempegod seng! Ganske stor, men er ikkje sikker på måla (skal tross alt ha plass til den digre kjæresten min og- det er forresten hans seng ) 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Huskar alltid at eg har drømt noko, men ikkje alltid kva. Men huskar drømmane mine ganske ofte ja. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Det varierar. Viss det er kaldt (noko det ofte er, sidan kjæresten min er konstant varm og lar vinduet stå vidopent), så søv eg i deilig H&M-pysjbukse, stor t-skjorte og tjukkesokkar. Men våknar ofte kun i pysjbuksa eller kun i t-skjorta Viss det er varmt, så søv eg naken.
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #4 Skrevet 22. mai 2005 Her er mine svar: 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis?Trenger og trenger, fru Blom. Jeg sover nok altfor lite, men vil si at 6 timer er minimum. Jeg får av og til under det, men da må jeg ta igjen, og blir groggy utpå ettermiddagen. Jeg re en blanding av A og B; liker å natterangle, men våkner allikevel tidlig. Men jobbmessig er jeg på topp sent på ettermiddagen (18-tida og utover). 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter?Tykk dyne, en normal pute. Jeg får fort vondt i ryggen av for mange puter. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Favorittstillingen er nok en blanding av mage og side, men jeg sover skrekkelig urolig, og snur meg masse i løpet av natta (og det vises på håret!) 4. Hvordan er sengen din?Stor og god, helst med kjæresten oppi. Men han jobber endel natt, så da sover jeg alene. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv?Drømmer mye, og husker veldig godt detaljer, til og med. Irriterende noen ganger. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole?Naken. Jeg er veldig varm i meg selv, og har vinduet åpent og gjerne føttene utenfor dyna.
Malama Skrevet 22. mai 2005 #5 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Jeg er nok "analfabet". Jeg er kjeeempetrøtt om kvelden, og vil helst legge meg klokka ti. (sånnsett A) Jeg er også TRØTT om morgenen, og vil helst sove lenge (altså B) Jeg vil egentlig stort sett bare sove... i alle fall gjerne 10 timer. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Tykk dyne om vinteren, ullteppe over opg under meg (i tillegg til dyne oppå) når det er på det kaldeste. Bytter til tynn dyne på sommeren, og bare et dynetrekk om det er skikkelig varmt. (men gjerne dyne tilgjengelig, dersom jeg skulle bli kald) Bare ei pute, relativt tynn pute, og sover gjene ved siden av den... Arma til min samboer er god pute 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Når jeg legger meg ligger jegi armkroken til min elskede, somregle ligger jeg på ryggen når jeg sovner. I løpet av natta forsvinner den armkroken, og jeg våkner under min egen dyne, alene. Om jeg våkner i løpet av natta sovner jeg somregel liggende på magen, siden min samboers armkrok er utilgjengelig da. 4. Hvordan er sengen din? Dobbeltseng fra IKEA: Ikke SENG, bare madrasser altså. Mer enn stort nok for oss to. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Husker noen få drømmer, men glemmer de fleste. Har somregel bare en følelse av at "i natt har jeg drømt noe rart" 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Når det er iskaldt om vinteren har jeg pysk eller nattkjole og sokker. Men resten av året sover jeg som jeg ble født. Truse i "de dagene i måneden" da.
Gjest Spacegirl Skrevet 22. mai 2005 #6 Skrevet 22. mai 2005 1. Er definitivt B-menneske. Jeg trenger 9 timer søvn for å føle meg uthvilt, og jeg sover som regel 8-10 timer hver natt. 2. Jeg bruker tynn dyne og en veldig flat pute. Syns det er ubehagelig med tykk pute. 3. Når jeg legger meg, hører jeg alltid på musikk en halvtime til en times tid før jeg prøver å sovne. Jeg har plassert et stereoanlegg på soverommet, og jeg føler at jeg får roet ned når jeg hører på musikk. Når jeg legger meg, ligger jeg på ryggen mens jeg hører på musikk. Så legger jeg meg på siden når jeg skal sove, og når jeg våkner ligger jeg enten på siden eller på magen. 4. Sengen min er en rammemadrass på 120x200 cm. Og ganske myk 5. Ja jeg drømmer mye, og våkner ofte med en ubehagelig følelse selv om jeg ikke helt husker hva jeg drømte om 6. Vanligvis sover jeg i t-skjorte og truse, men når kjæresten er på besøk sover jeg som regel naken
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. mai 2005 #7 Skrevet 22. mai 2005 Nytt InnleggSkrevet: Søn Mai 22, 2005 12:27 Tittel: Hvordan sover du? Svar med Sitat Dette blir et langt innlegg, og jeg vet ikke om dette har vært oppe før Uansett, jeg er ganske fascinert av søvn, særlig fordi vi ikke vet helt hvorfor vi gjør det. Jeg hadde lagt meg i går og begynte å tenke på hvordan jeg lå i senga, og syns måten jeg virkelig ligger på som jeg gjør når jeg skal sove er komisk. Siden vi alle er forskjellige har vi også forskjellig søvnmønster Hvordan sover du?? 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? B-menneske. Sover som regel 7 t pr natt, men skulle gjerne hatt 10 t hver natt. Ligger meg som regel litt for seint, og jeg synes kl 8 er for tidlig å stå opp..... 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Avhengig av årstiden. Liker hverken å fryse eller svette om natten. Om vinteren vil jeg ha tykk dyne gjerne med pledd over, om sommeren er en tynn dyne alt for mye. Men klarer ikke å sove bare med et laken. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? På siden eller magen inntil kjæresten eller mens jeg holder rundt ham/han holder rundt meg. Våkner som regel på siden/magen vendt vekk fra ham. 4. Hvordan er sengen din? 120 cm bred med en god madrass fra IKEA. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Varierer. Noen drømmer husker jeg, andre ikke. De er som oftest halvveis relatert til virkelige hendelser/personer. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Varierer fra årstid også. Naken når det er temperatur til det, nattkjole + sokker om vinteren.
Gjest gjest1 Skrevet 22. mai 2005 #8 Skrevet 22. mai 2005 Hvordan sover du?? 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Trenger 6-7 timers søvn, men sier ikke neitakk til 8-9 timer. Slik som natt til i går sov jeg kanskje 11 timer, men natt til i dag sov jeg ca 7 timer. Mye bedre å våkne i dag. Jeg tror jeg er et A-menneske, står iallfall opp tidlig dagen etter en tur på byen og sitter leeeenge på morraen og kjeder meg før venner våkner 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Grått sengetøy med firkanter og lyseblått laken nå. Tjukk dyne, og ei pute som jeg alltid har hatt, yndlingsputa!! 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Legger meg på siden innover mot veggen. Våkner på magen eller ryggen. 4. Hvordan er sengen din? Helt vanlig firkantet treseng uten stolper 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Husker alltid drømmene mine, spesielt når det er noe som opptar meg mye til vanlig drømmer jeg om det om natta garantert, og drømmer gjerne om morraen mens jeg har på snooze på vekkerklokka at exen min har skrevet noe på msn til meg til jeg står opp for jeg håper det så veldig. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Sover i trusa. Når jeg overnatter sover jeg i truse og bh for å være høflig, men ikke det at noen pupper har skadet en seng før.. vet ikke hvorfor jeg
Armonia Skrevet 22. mai 2005 #9 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Sover vanligvis ca 7 timer hver natt. Har en uvane med å sovne på sofaen, så jeg våkner midt på natten å må gå å legge meg i sengen 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Er frysepinne. Tykk dyne, helst flanell sengesett og må ligge med hodet gøyt- har tre puter. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Ligger på siden når jeg skal sovne. Våkner som regel på siden, eller på ryggen. Når jeg våkner på ryggen har jeg som regel armene over hodet, noe som som gjør at armene sover. Det er ganske ubehaglig. 4. Hvordan er sengen din? Furuseng, med stjrnemadrass(tror jeg) 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Husker stort sett drømmene mine. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Sover i trusa
Gjest Virvel Skrevet 22. mai 2005 #10 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Jeg trenger nok ganske mye søvn. For å kunne fungere må jeg ha åtte timer, men gjerne mer. Hvis ingen vekker meg sover jeg glatt ti timer selv om jeg ikke har gjort noe spesielt dagen/kvelden før. På hverdager blir det nok bare 6-8 timer, fordi jeg ikke er noe flink til å legge meg tidlig. Og jeg er definitivt B-menneske, men jeg skulle ønske jeg våknet tidlig av meg selv litt oftere, for det er egentlig veldig deilig å være oppe tidlig. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Jeg har en tykk vinterdyne som består av to lag med luft imellom. Den er herlig - og helt uunværlig, ettersom jeg må ha åpent vindu, selv i 15 minusgrader. Om sommeren har jeg en tynnere dyne, men hvis det er skikkelig varmt bruker jeg bare dynetrekket. Én pute. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Jeg ligger mest på ryggen eller delvis på siden, faktisk så mye at jeg noen ganger våkner av at jeg er stiv fordi jeg har ligget for lenge i samme stilling. Jeg liker også godt å ligge på siden, delvis sammenkrøllet, og helst med ansiktet ut mot rommet. Hvis jeg ligger vendt mot veggen, eller på magen, føler jeg meg liksom så sårbar. 4. Hvordan er sengen din? Ikke slik jeg helst vil ha den, i hvert fall! Skulle gjerne hatt en kjempestor seng, men den jeg har er en ganske standard brisk med to skuffer under. Målene er vel 90 x 200 cm. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Jeg husker ikke hva jeg drømmer hver natt, men ganske ofte. Drømmene mine blir veldig påvirket av ting jeg ser, hører om eller opplever. Mareritt har jeg heldigvis svært sjelden, men jeg har hatt noen som er så tvers igjennom jævlige at jeg grøsser ennå. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Pysj om vinteren, nattkjole om sommeren. Hadde jeg bodd alene, hadde jeg nok sovet naken, i hvert fall om sommeren. Som sagt må jeg nemlig ha vinduet oppe uansett vær og temperatur, så det kunne kanskje blitt litt kaldt uten pysjen om vinteren... brr. Da jeg var liten hadde jeg en periode hvor jeg ikke fikk sove uten sokker. Jeg trodde det var en løve under sengen, og at den kom til å bite av meg tærne hvis jeg ikke hadde sokker... :oops:
Gjest Berry Skrevet 22. mai 2005 #11 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? B-menneske. På hverdager sover jeg vel rundt en 8 timer, i helgene 10-11 timer. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Tykk dyne hele året. To puter, en under hodet (ellers snorker jeg...) og en til å holde rundt. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Jeg ligger på høyresiden min. Både favorittstilling, og slik jeg våkner. 4. Hvordan er sengen din? IKEAseng, 180 bred. Den er god å ligge i, bortsett fra at det nå har kommet en stor grop midt i senga! (Mellommadrassen består av to 90-madrasser, og de har klart å vri seg på en rar måte..) 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Jeg husker ofte drømmene mine! Og jeg drømmer helt bisarre drømmer... (Når jeg forteller om dem får jeg bare rare blikk.) I natt drømte jeg at jeg var på en slags sommerleir, og legen min foretok GU på alle som var der. Undersøkelsen foregikk utenfor bymuren, der folk gikk frem og tilbake- og ungene jeg jobber med fløy omkring. I tillegg var sayed fra lost med for å se på undersøkelsen, for han hadde ikke gjort det før... (Og nå kom jeg på at legen min brukte en metallpølsklype for å se på mandlene mine, og da han dro den ut var den full av gul guffe... Her er det nok litt av hvert å tolke!!!!) Ellers har jeg ofte drømt fortsettelsesdrømmer (fra tidligere netter) og også "filmer." "Filmene" vises som en film, og jeg ser på- ingen jeg kjenner er med i drømmen, bare skuespillere. (En gang drømte jeg Haisommer 16, og det var en utrolig god plot! I allefall i drømmen!!!) 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Jeg sover naken når sambis er hjemme, ellers sover jeg med pysj, en trøye eller nattkjole. (Det som er for hånden.)
Rio Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2005 Artig lesing :D Så kjekt at så mange har svart!
Arkana Skrevet 22. mai 2005 #13 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Jeg trenger 10 timer for å være fornøyd, men lever på 6-8 på hverdagene. Jeg er definitivt B-menneske! 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Dundyne om vinteren, sommerdyne vår/høst, om sommeren bruker jeg bare et tynt laken over meg. En tykk og god pute, bruker to når jeg leser. Bruker ellers kun bomullssateng-sengetøy, fordi det er mest behagelig. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Favorittstillingen er på magen med den ene armen under hodet og det ene benet bøyd, eller på siden. Våkner som oftest på siden. 4. Hvordan er sengen din? En helt vanlig dobbeltseng i tre. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Ja, jeg drømmer mye og husker dem alltid. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Naken, det er det beste.
Gjest Gjesten Skrevet 22. mai 2005 #14 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Eg treng 6 timar omlag, søv eg mindre så blir eg hyper, det er litt digg faktisk. Er absolutt B- menneske, likar ikkje å stå opp før halv ni, er sur den første halvtimen etter eg står opp. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Sengetøyet er alltid av bomull. Stoor, dobbel dundyne, to gode dunputer. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Sovnar på høgre sida, med høgre del av ansiktet på puta. Vaknar på magen midt i senga. 4. Hvordan er sengen din? Senga mi er 180* 200, stor m andre ord, og eg treng all plassen sjølv. Når eg har besøk søv eg ikkje skikkeleg, eg får jo ikkje ligge midt i senga... 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Veit at eg drøymer, stort sett alltid gode draumar, av og til litt stressa, men eg hugsar dei veldig sjelden... 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Naken, alltid!! Unntatt når venninner ligg over, då ligg eg i stor H&M pysj...
Gjest Formosiss Skrevet 22. mai 2005 #15 Skrevet 22. mai 2005 Jeg er en god blanding; jeg kan legge meg sent og stå opp igjen grytidlig uten å bli gretten/trøtt, men jeg kan ikke legge meg tidlig og stå opp sent, da får jeg for mye søvn og blir grinete som få. Har ingen vanskeligheter med å komme meg opp av sengen om morgenen og vil heller stå opp med en gang jeg våkner enn å ligge og dra meg. Dynen min er tykk, det samme er putene mine (bruker to). På dem er det "silke"-trekk. Enten må det være det, eller så må det være trekk av den harde, ruglete typen. Da sover jeg best. Når jeg skal sove alene, må jeg alltid ligge på venstre side, eller magen. Klarer aldri å sovne på høyre side eller rygg når jeg ligger alene - aner ikke hvorfor. Når jeg ligger ved siden av kjæresten må begge sovne med ryggen til hverandre, aner ikke hvorfor - vi våkner som regel opp tvinnet inn i hverandre uansett ;-) Jeg husker som regel alle drømmene mine, men i perioder med stress så drømmer jeg "ikke".
Gjest Leola Skrevet 22. mai 2005 #16 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Jeg sover 7-8 timer på hverdager, lenger i helger og ferier. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Har nettopp kjøpt nytt sengtøy. Tykke dundyner og dunputer til vinteren, og tynne sommer-dundyner til sommerbruk - sommerstid har jeg kjøpt noen såkalt "intelligente" puter - dvs. man blir aldri klam og varm av å ligge på dem .... Jeg må ha 2 puter - mannen har 1. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Ligger på ryggen - jeg leser som regel helt til jeg sovner. Hvordan jeg våkner vet jeg rett og slett ikke. 4. Hvordan er sengen din? Har en gedigen seng i massiv bjørk med tilhørende nattbord - oppi sengen har vi kjempedeilige, litt faste madrasser ... fikk et nytt liv med ny seng Den er 180 x 200 cm. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Husker sjeldent drømmene mine ... 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Uten en tråd ...
Gjest Darcy Skrevet 22. mai 2005 #17 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? Klarer meg fint med 7 timer om sommeren, men trenger 9 om vinteren. A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Jobben min tvinger meg til å være A, ellers ville jeg nok vært en mellomting. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Dyna er hverken tynn eller tykk, 1 pute. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Ligger enten på sida eller på magen. favoritten er på sida med ene beinet trukket opp under magen og det andre strukket ut. Tenker aldri over hvordan jeg våkner, men tror det er på sida. 4. Hvordan er sengen din? Stor og god. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Husker sjelden drømmene mine. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Uten en tråd. Av og til med sokker om vinteren.
Cr@sh Skrevet 22. mai 2005 #18 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Jeg er nok en liten variasjon av A og B. Før vi fikk barn var det deilig å sove lenge... og å være opp lenge om kvelden. Etter at gutten vår kom, er jeg fremdeles lenge oppe om kvelden - men har stort sett ikke problemer med å stå opp i 6-7-tida. I helgene sover jeg en av dagene til rundt ni (den andre dagen sover mannen ). Trenger vel rundt en 6-8 timer for ikke å være stuptrøtt...men det går stort sett greit på 4-5 timer også. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Jeg er veldig opptatt av sengetøy. Det skal være myyyk, delikat, deilig og rent. Foretrekker Høie el. lign. Tror jeg har fått akkurat dette inn med morsmelka Når det gjelder dyna mi, så har jeg en stor, tykk og tung dyne som former seg rundt meg. Og en diger, tung pute som ikke blir til kun en liten ball, men som er stor og god selv om man ligger på den. Jeg bruker ikke sommerdyne, men er det fryktelig varmt hender det jeg bruker kun et laken, eller våkner uten dyna. 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Når jeg legger meg for å sove, legger jeg meg alltid på magen med hendene under puta og med den ene bene litt opp.... Aner ikke hvorfor - men det er sånn jeg sovner raskest. Er jeg forkjøla starter ofte natten på ryggen, og ender på magen. 4. Hvordan er sengen din? Har en rammemadrasseng på 150 x 200. Ønsker meg større! Og en som er litt hardere... 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Husker som regel ingenting av drømmene mine. Var annerledes da jeg var gravid - da drømte jeg masse og husket også veldig mye av det.... Men det variere selvsagt. Er det en ting jeg tenker mye på - så ender jeg ofte opp med å drømme om det. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? Naken, evt. en stoooor t-skjorte.
Gjest lillelou Skrevet 22. mai 2005 #19 Skrevet 22. mai 2005 Denne var morsom :-) 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? Absolutt B-menneske. Trenger minimum 8 timer for å være optimal. 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? Ganske tynn dyne-liker ikke å være for varm når jeg sover, to puter,ellers får jeg rar nakke :-) 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? På magen, med armene rundt puta. Våkner som regel sånn også, eller på sida. 4. Hvordan er sengen din? Det er en 150x200 Jensen rammemadrass. 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Kjempeaktivt drømmeliv, som regel husker jeg drømmene mine i DETALJ. 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole Som oftest naken. Hvis jeg sover borte har jeg singlett og truse.
Gjest seroxata Skrevet 22. mai 2005 #20 Skrevet 22. mai 2005 1. Hvor mye søvn trenger du? A, B-menneske? Hvor mye sover du vanligvis? heh, b menneske! men om jeg må opp, så kan jeg overleve på en 3 timers søvn, men da er jeg ganske gåen også! 2. Hvordan er sengetøyet ditt? Tykk, tynn dyne? Hvor mange puter? helårsdyne, og ei nydelig god pute som former seg etter hodet mitt! Og akkurat nå har jeg leopardsengesett.. litt tacky, men 3. Hvordan ligger du når du legger deg? Hva er favorittstillingen? Hvordan våkner du? Jeg legger meg alltid på siden. og våkner som regel slik også.. Helst skal jeg ligge gnudd inntil veggen, med nesa nedi sprinklene 4. Hvordan er sengen din? helt ok, men ønsker meg sprinkelseng 5. Husker du drømmene dine? Har du et aktiv drømmeliv? Jeg skriver ned drømmene mine. synes det er ok å bla tilbake, og prøve å finne ut om det er noen mening bak de. drømmer helt skrudde drømmer 6. Hva sover du i? Pysj, naken, sokker, nattkjole? aller helst i trusa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå