Gå til innhold

Tips til julebord, gave, overraskelse, aktivitet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg Skal avholde julebord for venninner og vil gjøre det spesielt. 

Jeg skal holde det hjemme og har ikke all verdens med midler men tenker at vi skal ha pakkelek hvor alle må ta med egen gave. Men jeg vil gjerne gjøre noe spesielt... har kjøpt søte ting på eBay for å pynte opp Men trenger flere tips. Lyst til å ha julenisse men det koster med julegave til alle sammen. Tenkte lage poser med noe fyll i, men det kan også bli fort dyrt. Tips til hva jeg kan fylle i posen som ikke koster så mye. Gjerne noe praktisk. 

Eller andre gode ideer 🙂

Anonymkode: 368f9...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere? Studenter eller yrkesaktive? Så kan vi gi deg bedre tips. 🙂

Anonymkode: b5853...e6b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gamle er dere? Studenter eller yrkesaktive? Så kan vi gi deg bedre tips. 🙂

Typisk kg. Kan ikke svare med en gang.

Anonymkode: db910...1a3

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk kg. Kan ikke svare med en gang.

Jeg ville bare vite hvem jeg gav tips til. Dameklubb på 40+ eller jentegjeng på 19-20. Jeg ville gitt ulike forslag til disse vidt forskjellige gjengene.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare vite hvem jeg gav tips til. Dameklubb på 40+ eller jentegjeng på 19-20. Jeg ville gitt ulike forslag til disse vidt forskjellige gjengene.

Hva med å komme ned forslag med en gang i stede, utrolig irriterende dette her åsså.

Dette er for 18-19 åringer er det en eldre jentegjeng 40 pluss anbefaler jeg dette i stedet.

La oss gjør ting litt lettere...

Anonymkode: c5800...979

• Liker 2
Skrevet (endret)

Anbefaler pakkeøeker og kanskje du kan skaffe en nisse..  hvordan bør du? Hva med hest hvis det er snø. Ingenting er så koselig som hest og kjerre 

Endret av cinderella_h
Skrevet

Ts her 

Vi er i 30 årene. 

Skrevet
1 minutt siden, cinderella_h said:

Anbefaler pakkeøeker og kanskje du kan skaffe en nisse..  hvordan bør du? Hva med hest hvis det er snø. Ingenting er så koselig som hest og kjerre 

Ikke ta, men bra forslag, passer til alle aldre.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ts her 

Vi er i 30 årene. 

Jeg håper du for noen gode svar. Tviler, men håper for din skyld.

Skrevet

Aktivitet: Quiz med tema. Det kan så klart være juletema, eller andre tema dere har til felles. Hva med å redigere inn nisselue og skjegg på bilder av kjente personer fra ungdomstiden deres? Litt sånn a la Se&Hør. Alt dette funker både på papir og på Kahoot.

Gave: 

Hvis du vil gi en liten gave kan du godt lage noe selv. Hjemmelaga te-blanding, en god marmelade eller urtesmør? Noe som holder seg litt, og som kan spises både før og etter jul er bra.

Du kan også kjøpe god konfekt.

Olivenolje eller balsamicoeddik av høy kvalitet er også en gave mange damer i 30-årene setter pris på (kanskje ikke like aktuelt til 18 år gamle studenter...), men det kan fort bli veldig dyrt! - Men det finnes noen butikker som har bittesmå flasker.

Et annet gavealternativ kan være hver sin fine julekule.

Eller hva med en svibel? Eller en annen plante de kan plante ut i større potter senere.

- Eventuelt kan gaven også være selve bordkortet. En liten pose med noe spiselig eller F.eks en julekule. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil ha noen superbillige gaver, så bruk aliexpress, de har ekstremt mye rart og morsomt der for 1 dollar eller 2 inkl. frakt.

Jeg er glad i helt meningsløse tullegaver som penisballonger eller frø til å gro en kjøttetende plante fra Super Mario, men dersom du vil ha noe mer "seriøst" så kan du få manikyrsett, sheet masks, kule hårbånd, armbånd, smykker og øreringer osv. Listen er uendelig lang, bare fantasien som setter grenser egentlig. De har ekstremt stort varelager.

Har handlet der mange ganger, det er lang leveringstid (gjerne en måned) og klærne er bittesmå og passer ikke norske kvinner selv om du kjøper XL, men ellers fornøyd. 

Anonymkode: 8e030...7bf

Skrevet

Pepperkaker som man pynter pent, gjerne snøfnugg etc er fin og billig pynt, og kan også gjøre seg i poser. Brente mandler er ganske greit å lage selv, så kan man ha i kremmerhus i posene. Man får kjøpt sånne bittesmå bokser med håndkrem rundt om, og eBay har søte neglefiler som kommer i små pakker med ymse mønster. Om dere drikker en del kan du putte oppi Ibux til morgenen etter.

Sånne mini candy canes er fine til pynt osv. Har du googla christmas dessert table? 

07c0218cee8f09f2dc5c92a152df769a.jpg

c7acd62028542822d3eaabe84ffb7f53.jpg

images.jpeg

Anonymkode: 76a4f...531

• Liker 1
Skrevet

Dere er gull! 

Tusen takk 

Tar gjerne imot mer tips 

Gjest theTitanic
Skrevet

Lage julekaker; pepperkaker, kokosmakroner, hjemmelagde sjokoladekuler etc som du pakker inn i cellofan. Mye fint som kan lages av sjokolade.  Kanskje finner du ideer om du googlet pascal eller andre konditorer.

Det er en pen gave. Som blir spist.

Det er vanskelig å finne små billige ting som faktisk er til nytte og glede, så tenk nøye igjennom. Ingen vits å gi for å gi om det bare er småvås. 

Skrevet

Tips til gave.

Gå på ein bruktbutikk og kjøp eit krus som passer hver enkelt person. Legg oppi kakao eller andre varme drikker, legg oppi marsmellows/sjokolade . Skriv eit lite kort med 3 ting du liker med vedkommende og ønsk god jul.

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, Idylloghverdag said:

Tips til gave.

Gå på ein bruktbutikk og kjøp eit krus som passer hver enkelt person. Legg oppi kakao eller andre varme drikker, legg oppi marsmellows/sjokolade . Skriv eit lite kort med 3 ting du liker med vedkommende og ønsk god jul.

Jeg er ikke ts, men synes dette var en super idé! Tar med meg den videre.

Anonymkode: 76a4f...531

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ts og synes dette var en knall god idé! Den skal jeg benytte meg av:-) Tusen takk!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...