Gå til innhold

Hva skal man forvente av 1. date?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har truffet en del gjennom Tinder, men jeg er egentlig litt usikker på hva man skal forvente av 1. date? Alle datene jeg har vært på har vært hyggelige, men det har på en måte ikke vært så mye mer? Jeg har ikke følt noe særlig gnist eller seksuell kjemi, og det har på ingen måte ligget et kyss i lufta når vi tar farvel, men er det for mye å forvente etter at to fremmede mennesker har truffet hverandre for først gang og snakket et par timer? Føler også at hele settingen er litt sånn stivt og unaturlig enn hvis man prater med noen på jobb for første gang i lunsjen feks. Flere som føler det sånn? 

Hva mener dere man skal forvente? Vi har som regel utvekslet noen meldinger etter første date, men det har aldri blitt noen date nr 2 med noen av dem (samtalene i etterkant har bare dødd ut og det har ikke blitt noe mer). 

Anonymkode: f00b5...38c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyss er litt voldsomt men enn vis interesser eller nysgjerrighet burde det være for deit nummer 2 er aktuelt. 

Anonymkode: c18f5...8bb

Skrevet

Hva har dere gjort på disse datene?

Anonymkode: f351a...5e5

Skrevet

Du må snakke med han først for å se hvordan er han, hva vil han, på hva tenker han for å finne (eller ikke) en kjemi mellom dere og etter du kan kysse, klem, gjøre sex eller bare prate

Du må se hva "vibe" er han for deg

Det er ikke verdens ende hvis han er ikke god for deg,

men hvis han er bra med deg en klem for 1. date er "ok" for å følle lit 

2. date kysse

3.date, i generelt menn forventer for sex, men det er ikke obligatorisk, noen mennesker bruker Tinder bare for sex og andre for å kjenne

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid hatt en klar følelse av "dette vil jeg gå videre med" etter en vellykket første date.

Men skal sies at jeg har bare kveldsdater for første date. Møtes kanskje kl.19. og tar et glass vin, og hvis man liker hverandre blir det en matbit også. Så blir kvelden så lang som den blir, ut ifra hvor god stemning det er. De gangene jeg har hatt en vellykket første date, har det gått timesvis. 

En lunsjdate midt i jobbdagen har jeg aldri hatt som første date. Det høres veldig traust og kleint ut.

Anonymkode: 8a3fa...fb4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror veldig på kjemi ved første date. Man kan alltids jobbe det opp om det ikke er der. Men da skal man like personen godt, noe man ofte ikke gjør når det ikke er nok kjemi. 

Jeg ville ikke lagt så mye i første date. Ta det som et hyggelig møte over et glass vin eller kaffe. Kort og godt, takker man for seg og smiler hvis det ikke er noe. 

Jeg er uenig i at det forventes sex. En kaffe og så sex liksom? 

Hilsen ei som er gift med sin tinder date. 

Skrevet

Man må hjelpe naturen litt tenker jeg.

Dating skal være hyggelig og lystbetont for at det i det hele tatt skal fungere. Når jeg er på jobb er jeg i jobbmodus (og jobbklær...) og kan bare avse en begrenset mengde tid i lunsjen. Det er ikke et godt utgangspunkt for en date. 

Når jeg skal på en første date (da jeg drev med det, har truffet noen nå...) så dro jeg hjem fra jobb, og hadde litt tid på å gjøre meg klar. Dusjet, brukte god tid på sminke og hår. Tok et glass vin, satt på litt musikk, lakkerte neglene. Og gledet meg til en date på en hyggelig restaurant eller vinbar jeg ikke hadde vært før. Og så kribler det litt i magen og man er litt nervøs, men det er en del av det hele.

Jeg har snakket med noen jenter som mener det er "mye" å gjøre for en første date. Jeg synes ikke det. Et absolutt minimum er at jeg viser meg fra min beste side (fysisk + humør). Hvis det virker som mye stress for en date, så tror jeg terskelen for å si ja til en date er for lav, eller at innsatsen er det. 

Anonymkode: 8a3fa...fb4

• Liker 1
Skrevet

Er det faktisk mulig å møte noen fysisk gjennom Tinder? Har fortsatt ikke matcha med noen som er der for noe annet enn tidsfordriv.
Jeg forventer bare at første date skal være hyggelig. Jeg faller ikke pladask for en kvinne umiddelbart, det kommer litt etter litt.

Anonymkode: 3a8a8...b5b

Skrevet

Forventer å finne ut av om det er en slags kjemi der. På en virkelig vellykket første date for meg går praten godt, ler en del, tiden går raskere enn vi tror, det er flørting der med blikk, også en god klem og kanskje et kyss når vi skilles. Ideelt sett er et nytt møte planlagt under eller rett etter daten. Det er disse første datene som har ført til langvarig dating.

Forventer ikke at alt over er på plass for at det er en fin første date, men jeg trenger minimum kjenne en grei kjemi i praten og at han viser noe interesse ut over rent vennskapelig. Også en god klem. Et halvhjertet klapp på ryggen gir fint lite. 

Skrevet

Hvor kommer dette med date i lunsjen fra? Står ingenting om det i HI. Står kun at det føles mindre naturlig enn første møte med en kollega i lunsjen. 

Jeg tenker at man har en viss følelse etter første date om det er noe å bygge videre på. Om det er noen man er eller kan bli tiltrukket av. Men man kjenner jo sannsynligvis ikke hverandre, så det er nok for tidlig å si om det kan bli noe varig. 

Anonymkode: 6ca8b...2e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...