Bonito Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Hei Jeg lurer på om det er noen av dere her inne som har erfaring med tisper og forløper til løpetid? Har min første tispe nå, har bare hatt hannhund tidligere. Løpetid har jeg jo alltid visst om, men forløper før den kommer er nytt for meg. Hun er 19 mnd nå og er på vei inn i sin andre løpetid. Og jeg må si jeg gleder meg til den kommer, for erfaringen fra den første var at hun var vesentlig mer normal når det stod på. 😂 Merket for ca 1 mnd siden de samme tegnene som sist. Kort fortalt går det ut på at hun blir mye mer reaktiv på ting hun ikke bryr seg om til vanlig. Feks om det ramler noe i gulvet. Nesa går i ett på tur og skvettes skal det overalt. Hun har der vanskelig med å slå seg til ro, piper og peser. Men det mest merkbare, og til tider ekstremt irriterende, er at hun oppfører seg som ett klistremerke med dobbelt lag lim! Om hun hadde kunnet velge tror jeg hun hadde bodd oppå meg hele døgnet, skal være så nær som mulig. Her om dagen slumret jeg litt på sofaen, og våknet at hun prøvde å legge seg oppå meg, i samme retning som jeg lå. Hun veier jo nesten 60 kg, så det er ikke akkurat behagelig. Akkurat nå ligger hun ved siden av meg og vil gjerne sleike meg på henda, i ansiktet, i øret osv. Når hun ikke får lov til det så sleiker hun fornærmet på buksa mi. Erfaringer settes stor pris på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå