Gå til innhold

Ufattelig sliten...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt i ny jobb etter ett års sykemelding pga psykiske problemer/generalisert angstlidelse. jobben er deltid, så det er ikke fullt kjør, frem til nå har jeg stort sett gjort lite krevende oppgaver ettersom jeg fortsatt er under opplæring.

Tidligere har jeg vært en person som har kunnet jobbe 120% i et veldig stressende yrke uten problemer, eller ihvertfall merkbare problemene, men etter bare en uke i den nye jobben med  bare deltid og enkle oppgaver er jeg altså helt kjørt! 

Det eneste jeg merker er at jeg er ufattelig redd for å gjøre feil, det kjenner jeg litt på kroppen ila arbeidsdagen, men at jeg skal bli helt på felgen av å bare jobbe 3-4 timer om dagen er jo helt uforståelig? 

Jeg har tidligere i forbindelse med graviditet og barselpermisjon vært borte fra jobb i ett år++, Uten at det ble sånn her da jeg begynte igjen.. 

noen som har noen gode råd? Hva er det som skjer med meg?

Anonymkode: 5bfdf...406

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske vanlig å være sliten i oppstartsfasen på ny jobb?

Skrevet
16 minutter siden, moreno skrev:

Er vel ganske vanlig å være sliten i oppstartsfasen på ny jobb?

Det er kanskje det? Jeg har hatt noen jobber opp igjennom, som har vært mye mer krevende både mentalt og fysisk helt fra oppstart, men jeg har aldri følt på denne typen utmattelse før.. 

ts

Anonymkode: 5bfdf...406

Skrevet

Om du har vært sykemeldt i ett år vil jeg tro kroppen din fremdeles er litt «kjørt» og dermed har litt liten toleranse en vanlig mot påkjenninger som gjør at du blir fort sliten. Tenker du burde forsøke og bremse ned litt og lytte til kroppen så du ikke går på en ny smell. 

Anonymkode: f750e...5d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i alle nye jobber måttet legge meg etter jobb de første ukene. Er fortsatt mye mer sliten enn vanlig de første ukene etter ferie. Det kommer seg nok etterhvert, tror det er viktig å hvile litt mer enn vanlig og ha struktur på dagen ellers, med mosjon, kost, søvn etc. Vil tro at angstlidelse også ta veldig mye krefter (?) Lykke til❤️

Anonymkode: 745c4...a65

Skrevet

Du må nok bare jobbe deg opp en «buffer» igjen. I tillegg til at ny jobb innebærer mye nytt som gjør deg sliten, er du sannsynligvis uten mentalt og fysiskoverskudd etter sykemeldingen. Jeg husker jeg begynte å jibbe igjen etter en depresjon. Depresjonen gav meg blant annet veldig dårlig konsentrasjon og hukommelse. Jeg brukte halvannet år på å kunne lese en hel fagartikkel igjen uten pause. Hukommelsen min var helt på tur, jeg klarte for eksempel ikke å huske avtaler som var inngått samme dag (avtalte på formiddagen å møte mamma på ettermiddagen, og glemte det).

Jeg ville gitt det litt tid. Dette er ikke uvanlig. Belag deg på en stund hvor det meste handler om jobb og hvile, og hvor du behandler deg selv godt mens du ikke er på jobb. Lykke til. :)

Anonymkode: b1913...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...