Gå til innhold

Anorakk eller jakke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som foretrekker å bruke anorakk som man drar over hodet og glidelåsen går bare litt nedover. Det er en stor lomme på midten. Er det slitsomt å måtte dra den over hodet hver gang man skal ta av og på den? Hva foretrekker du?

Har sett litt på de populære twentyfour med pels på hetta. Kanskje dumt med anorakk? Hva er fordeler med anorakk kontra vanlig jakke med lang glidelås helt ned foran?

Anonymkode: f27ef...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jakke.

Anorakk er upraktisk av alle grunne du nevner.

Ser pent ut da, men ikke særlig anvendelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakke, du får se 24 anorakkene som jakke også. 

Anonymkode: cbb1c...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakke! En ting er at det er tungvint å dra den over hodet. En annen ting er at det er umulig å regulere temperaturen ved å åpne og lukke glidelåsen. Og selvfølgelig at man ser ut som et pinnsvin på håret til en hver tid! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker anorakk, men på fjelltur, ikke på byvandring. Syns skalljakke ofte blir klamt og varmt, men trenger den vindtette effekten som anorakken har. Liker også at det ikke kommer glidelås eller lommer under hoftereimen på sekken. Temperaturen reguleres ved å åpne i halsen, greit med stor lomme i front hvis buffen bare skal av i ti min eller vottene må legges et sted mens jeg sjekker kartet eller tar bilde. Så det kommer vel an på hva du skal bruke den til og hvilket behov du har. Men jeg er en av særingene som liker knikkers og da, og jeg er ikke over 70 😂

Anonymkode: 04f23...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anorakk er det verste plagget jeg noen sinne har hatt. Det å drive å dra en jakke over hodet hele tiden gidder jeg ikke. ser noen av medstudentene mine har anorakk som de bruker nå, har fortsatt til gode å se at de tar den av seg

Anonymkode: d1a5a...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anorakk er suverent på fjelltur, for du får en hel vindtett flate foran. Men i byen er det bare upraktisk dill. Og de plastanorakkene til 24 er dårlige enten du bruker dem på fjellet eller i byen. Puster ikke, og dermed blir du fuktig selv om du ikke svetter. Min gikk til Fretex i fjor.

Anonymkode: 93500...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...