Gå til innhold

Reise på ferie uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og far vurderer å ta en liten weekend tur alene. Dette har vi aldri gjort i løpet av de siste 10 årene som foreldre. Ungene er med på alt hele tiden og det er jo så klart hyggelig det, men vi kunne også trengt litt alenetid. Vi har så og si aldri barnepass, men får dårlig samvittighet hver gang vi har det. Vi har som sagt sett på weekend tur og jeg sjekka syden også for morro skyld og det ble omtrent samme prisen. Det blir jo da en hel uke. Er det dårlig gjort å reise 1 uke fra ungene til syden og at de ikke får bli med? De vil da så klart være hos familie som passer på de. 

Anonymkode: 32c6a...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er faktisk veldig lurt, for å ta vare på forholdet ♥️ Så lenge barna er godt ivaretatt av folk de er trygge på så er kjærestetur et meget godt tiltak for bevarelse av familien. Lokk barna med reisegaver 😘 og legg fra dere dårlig samvittighet 👍🏼

Anonymkode: ddbe5...c95

• Liker 15
Skrevet

Nei, bare reis og kos dere!

Anonymkode: cd1d0...72f

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal det være dårlig gjort? Jeg skjønner ikke hva som er det potensielle problemet her. Dårlig samvittighet når dere har barnepass? Hvorfor? Får du også dårlig samvittighet når barna dine er i barnehagen eller skolen?

Anonymkode: 0e733...33f

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det selv , en helg ja men en hel uke nei

Anonymkode: f19f0...224

Skrevet

Gitt at dere ikke har en baby på to uker ser jeg ikke noe problem med det. 

Anonymkode: b0d2c...2b9

• Liker 4
Skrevet

Har dere ikke engang reist på weekend-tur alene på 10 år?! Jeg hadde kveltes!

Anonymkode: ad4ad...f17

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal det være dårlig gjort? Jeg skjønner ikke hva som er det potensielle problemet her. Dårlig samvittighet når dere har barnepass? Hvorfor? Får du også dårlig samvittighet når barna dine er i barnehagen eller skolen?

Anonymkode: 0e733...33f

Ja fordi ungene er vårt ansvar og ikke andres. Barnehage og skole har jeg ikke dårlig samvittighet for å benytte. Skole er jo ikke valgfritt. Og barnehage betaler vi for slik at vi kan jobbe. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt «ungefri» 3 ganger på 10 år. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er faktisk veldig lurt, for å ta vare på forholdet ♥️ Så lenge barna er godt ivaretatt av folk de er trygge på så er kjærestetur et meget godt tiltak for bevarelse av familien. Lokk barna med reisegaver 😘 og legg fra dere dårlig samvittighet 👍🏼

Anonymkode: ddbe5...c95

Dette. 

Reis med god samvittighet og nyyyt! ❤️

• Liker 4
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke det og det er et valg vi har tatt , jeg koser meg med barna.

Gjest RødeFare
Skrevet

Det er bra for barn at mamma og pappa har det fint sammen. Det er også bra for dem å danne gode relasjoner med voksne som ikke er foreldrene deres. Så skaff barnevakter som er glade i ungene deres, og som ungene er glade i og reis med god samvittighet! 

God tur!

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men det er ikke fordi jeg tror barna hadde blitt skadet på noe vis av det, men fordi jeg ikke vil bruke en av de fem ferieuken vi har tilgjengelig uten barna mine.

En langhelg i ny og ne derimot, hvor vi avspaserer litt på torsdag/fredag har jeg ikke noe trøbbel med.

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og far vurderer å ta en liten weekend tur alene. Dette har vi aldri gjort i løpet av de siste 10 årene som foreldre. Ungene er med på alt hele tiden og det er jo så klart hyggelig det, men vi kunne også trengt litt alenetid. Vi har så og si aldri barnepass, men får dårlig samvittighet hver gang vi har det. Vi har som sagt sett på weekend tur og jeg sjekka syden også for morro skyld og det ble omtrent samme prisen. Det blir jo da en hel uke. Er det dårlig gjort å reise 1 uke fra ungene til syden og at de ikke får bli med? De vil da så klart være hos familie som passer på de. 

Kos dere på tur😍🙌👍

• Liker 1
Skrevet

Om det er dårlig gjort å reise bort en uke uten barna? Det synes jeg ikke. Det er ikke dårlig gjort å vise barna at mor og far har et så godt forhold at de kan reise vekk og ha det fint sammen. Her i huset har mannen min og jeg reist på kjærestetur hver høst, som da går over tre eller fire netter, og barna har aldri vært skuffet fordi de ikke får være med. Derimot har vi en større familieferie utenlands hver påske, og hver sommer reiser vi rundt i Skandinavia med dem. Ikke at det nødvendigvis er om å gjøre å reise med dem, for de er veldig lite opptatte av det.

Om dere får til ei uke borte fra dem, og alt ordner seg med pass av barn og sånt, så hvorfor ikke? Det finnes besteforeldre som mer enn gjerne tar barna ei uke, og om dere har noen slike i familien, så hvorfor ikke? Reis, nyt og kos deg med mannen din - den investeringen kan være veldig betydelig for forholdet deres ☺️

Anonymkode: 360a2...02c

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

er dert så rart. Første gang vi var på helgetur uten unger var eldstemann 13. Yngste bare 1, Men svigermor var barnevakt og hun var utdannet barnepleier. Første gang vi var på ferie 1 uke  uten noen unger var yngstemann 13. Har alltid prioritert ferien med ungene og kost oss med det.

Skrevet

Regner med dere har store barn siden dere ikke har vært på tur alene på 10 år. Vet de hva «syden» er? Reiser dere på slike turer jevnlig? Jeg ville nok hatt vanskelig for å fortelle barna at de voksne skulle på en type tur som barna nok gjerne kunne ønske seg, men at de ikke får være med.

Jeg tenker også som en over her at det ville sitter langt inne å bruke en hel ferieuke uten at hele familien nøt godt av det. På samme måte som både mannen og jeg reiser på tur alene med venner, men ikke bruker feriedager på det. 

Når det er sagt: tur uten barn er helt innenfor og viktig for parforholdet 💕

Anonymkode: d49ff...264

• Liker 1
Skrevet

Ferie er ikke ferie, hvis ikke den er uten barn.

Ferdig snakka.

Anonymkode: dee0b...ed6

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ferie er ikke ferie, hvis ikke den er uten barn.

Ferdig snakka.

Dummeste jeg har hørt.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dummeste jeg har hørt.

Enig, i motsatt betydning.

Man har ikke fri og kan slappe av, med mindre man ikke må passe på barn samtidig.

Da har man ikke fri og kan slappe av.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...