Gå til innhold

Liker du True Crime-shows?


Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

Gjest Familytree

Det er fascinerende hvordan de forklarer kriminelle sinn, men for noen kan dette være tryggering. Hva tenker du?
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kågebruker skrev:

Jeg synes det er litt suspekt at folk liker å se på true crime. 

Hvorfor det?

Anonymkode: a907b...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: a907b...cb6

Makabre og grusomme ting blir underholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Det er fascinerende hvordan de forklarer kriminelle sinn, men for noen kan dette være tryggering. Hva tenker du?
 
 

Hva mener du med tryggering?

Mine absolutte favorittprogram er dokumentarer - av ulike sjangre, men jeg liker veldig godt  krim dokumentarer fra virkeligheten typ Making a Murderer, Staircase killer,Conversations with a killer:Ted Bundy Tapes osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kågebruker skrev:

Makabre og grusomme ting blir underholdning. 

Men det er det allerede uten true crime.

Anonymkode: a907b...cb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Man lærer jo litt om hva diverse sinnslidelser kan få folk til å gjøre. At folk i dyp psykose kan ta flere liv fordi det virker riktig av dem å gjøre. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
18 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg synes det er litt suspekt at folk liker å se på true crime. 

Ja, Jeg trodde det samme, fordi jeg kanskje lette etter informasjon om hvordan du kan skjule en forbrytelse? Noen fans av seriemordere ser på disse programmene?

 

13 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Hva mener du med tryggering?

Mine absolutte favorittprogram er dokumentarer - av ulike sjangre, men jeg liker veldig godt  krim dokumentarer fra virkeligheten typ Making a Murderer, Staircase killer,Conversations with a killer:Ted Bundy Tapes osv.

Mennesker som opplevde voldtekter eller brutale angrep, sensitive mennesker eller virkelige bilder som viser programmene. Noen kan føle seg kvalme eller lide forslag og tenke at noen vil drepe dem når som helst. Disse showene kan forårsake forskjellige følelser hos mennesker.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Augustotejerina skrev:

Ja, Jeg trodde det samme, fordi jeg kanskje lette etter informasjon om hvordan du kan skjule en forbrytelse? Noen fans av seriemordere ser på disse programmene?
 

Det kan man lære av vanlige krimserier. man trenger ikke se true crime for å lære det.

Anonymkode: a907b...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Ja, Jeg trodde det samme, fordi jeg kanskje lette etter informasjon om hvordan du kan skjule en forbrytelse? Noen fans av seriemordere ser på disse programmene?

 

Mennesker som opplevde voldtekter eller brutale angrep, sensitive mennesker eller virkelige bilder som viser programmene. Noen kan føle seg kvalme eller lide forslag og tenke at noen vil drepe dem når som helst. Disse showene kan forårsake forskjellige følelser hos mennesker.
 

Du mener at det kan trigge noen. Ordet tryggering finnes ikke, det var nok derfor vedkommede spurte. :) 

Anonymkode: 1d011...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker True Crime.  Dokumentarer og Podcasts. Sluker det.

Det er helt feil at det er "triggering" på noen som helst måte. Heller motsatt. For meg så bunner det i en fascinasjon for individer som er så langt fra det følelsesaspektet og empatiskaleen som vi anser som menneskelig og normalt. Man kan ikke forholde seg til seriemordere på noen som helst måte. Og det er nettopp det som gjør de fascinerende. 

Og du kan si det samme om feks underholdning som omhandler andre verdenskrig og Hitler. Hvor mange serier, filmer og bøker har ikke blitt produsert hvor en av de verste forbrytelsene mot menneskeligheten blir tematisert. Det hjelper ikke å lukke øynene og nekte å forholde seg til alt det grusomme som har skjedd og skjer. 

 

Anonymkode: e263a...08d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at det kan trigge noen. Ordet tryggering finnes ikke, det var nok derfor vedkommede spurte. :) 

Anonymkode: 1d011...f3c

Ja, takk😊 Det var et frivillig feil. Jeg kjenner ikke det ord i norsk derfor jeg beukte det i engelsk. Beklager😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man lære av vanlige krimserier. man trenger ikke se true crime for å lære det.

Anonymkode: a907b...cb6

Selvfølgelig, Jeg mener før jeg tenkte på dette, da jeg var ti år så jeg disse seriene i skumringen da jeg hadde å gjøre med søvnløshet. 

Det er et feil i komentaren min. Jeg ikke ønsker å lære det hahahah🤣 de*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næh, det er bare litt avansert ukebladunderholdning. Fullt av spekulasjoner, hobbypsykologisering, feilslutninger og sensasjonalisering.

Anonymkode: 4807f...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...