Gå til innhold

Jeg har blitt alkoholiker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skriver anonymt her pga jeg ikke vil bli gjenkjent ift det jeg skriver.

Jeg har innsett en stund at jeg har klart å gjøre meg selv til alkoholiker. Jeg har opplevd mange traumatiske hendelser opp gjennom, og har vel alltid reagert med å søke tilflukt i alkoholen. Men før har jeg alltid kommet tilbake til normalen automatisk uten å ha måttet jobbe for det. Denne gangen derimot, er det annerledes. Etter ett dødsfall for 6 mnd siden har jeg blitt sittende fast i det samme mønsteret. Det føles som om at en av grunnene er at jeg ikke helt har sett poenget med å kutte denne gangen. Samtidig innser jeg jo at det ikke fungerer i lengden. Jeg har snakket litt med fastlegen om det, men er rett og slett redd for å være "for ærlig". Jeg har full jobb, og kan ikke si at det ødelegger for hverken den eller andre forpliktelser. Men det hjelper ikke så lenge jeg har ett sug, og kan drikke opptil 6 dager i uken. Nå har jeg tatt tak i det på egenhånd, og har satt meg selv på en nedtrappingsplan (bråslutt har aldri fungert for meg, uansett hva det har omhandlet), så har gått fra 6- til 5- til 4 dager i uken på 3 uker. Og målet er selvfølgelig 0. Har fått litt mer troen på at det kommer til å gå nå, selv om det kan være litt vanskelig enkelte dager. Føler det kommer veldig mye ann på stress, humør og andre påkjenninger. Så hodet er nok mer avhengig enn kroppen. Har aldri hatt fysisk abstinens. Om noen andre sitter i samme situasjon, eller har erfaringer på godt og vondt vil jeg gjerne høre fra dere. Kanskje vi kan hjelpe hverandre.

Anonymkode: 157fc...e24

Videoannonse
Annonse
Gjest Warrior
Skrevet

Heier på deg💪🏻Dette klarer du👏🏻

Skrevet

Så bra du er oppmerksom på det og vil gjøre noe med det. Jeg ville snakket med fastlege så du kan henvises til et ordentlig behandlingsprogram. 

Anonymkode: bc67a...201

Skrevet

Jeg har drukket opptil alle dager i uken siden jeg begynte i jobb (2,5 år siden, synes overgangen fra studier til jobb var ufattelig tøff). Hos meg ble det oppdaget hos legen da leververdiene var unormale. Jeg la bare alle kortene på bordet, og etter flere samtaler med legen kom hun frem til at jeg ikke faktisk var alkoholiker, men selvmedisinerte med alkohol pga. underliggende psykiske problemer som ikke har blitt tatt tak i. Skal begynne i terapi på ruspoliklinikken til uka, håper det hjelper. Du er flink hvis du klarer å ta tak i det helt på egenhånd.

Anonymkode: e3226...114

• Liker 2
Skrevet

Kom gjerne inn i skravletråden og snakk med oss andre 😊

Anonymkode: 598b4...fc6

• Liker 1
Skrevet

Bra at du er klar over det. Anbefaler deg å være 100% ærlig med fastlege. Den eneste konsekvensen er at du får bedre hjelp. 

Anonymkode: a74bd...0e4

Skrevet

Det er en tråd her jeg vil anbefale som heter "Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet" ☺️ Sjekk den ut !

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...