Gå til innhold

Vanessa Rudjord Stilkoden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har kjøpt boka? Kan den i så fall anbefales?

Anonymkode: bf08d...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt den og likte den veldig godt!

Den er ryddig og delikat laget, men uten overdrevne adjektiv. Det gjør den lett å slå opp i. Når jeg leste den, så kjente jeg igjen sjargongen til Vanessa. (Jeg ble positivt overrasket, fordi det for meg er et bevis på at hun faktisk har skrevet den, uten at den er blitt omskrevet og kraftig språkvasket av andre)

I tillegg har hun fokus på ordentlig materiale på klær!! (Hadde hun anbefalt polyester så hadde jeg blitt skuffet...)

Jeg håper det kommer en bok til.

Anonymkode: 92d40...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har fått med meg om «Stilkoden» og essensen av den med base i klassiske kvalitetsplagg, supplere med accessories og statements osv er virkelig old news. Rart at det tok henne så lang tid å oppdage det. Sikkert fine eksempler og bilder.

Anonymkode: ed678...bff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri orket å passe inn i et sånt formular...

Anonymkode: 1646b...7b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde aldri orket å passe inn i et sånt formular...

Anonymkode: 1646b...7b3

Det er ikke en veldig smal «formular», veldig mye som går under «klassisk» og tommelfingerregler når det gjelder hvor mye av moteeffekter (er jo ikke sånn at msn kan måle 10%). Så det er gode tips som alle kan følge, særlig om man ikke vil bruke mye tid på shopping og å følge med på moten. Det er bare at dette har jo vært viden kjent i flere tiår, så litt rart at det tok en som har jobbet i bransjen tjue år for å oppdage dette. 

Anonymkode: ed678...bff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tittet i den tidligere i dag da jeg var innom en bokhandel. Den er helt ok, men passer best for folk som liker en enkel og klassisk stil. Selv er jeg alt for glad i farger, mønstre og detaljer til å trives med rådene som gis i boka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa på IG at den perfekte hvite T-skjorten MÅ ha rund hals, den skulle absolutt ikke være v. 

(Regner med at hun siterte fra boken :) ) 

Hva med oss med litt større bryster? Jeg har blitt «opplært» til at v hals er finest da 😅 synst jeg passer det bedre enn rundt hals også .. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vanessa Rudjord er så vakker,har hun fikset mye på utseendet eller det filter på bildene?

Anonymkode: 48c2c...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
På 14.10.2019 den 21.55, *Stjerne*støv* skrev:

Hun sa på IG at den perfekte hvite T-skjorten MÅ ha rund hals, den skulle absolutt ikke være v. 

(Regner med at hun siterte fra boken :) ) 

Hva med oss med litt større bryster? Jeg har blitt «opplært» til at v hals er finest da 😅 synst jeg passer det bedre enn rundt hals også .. 

jeg stusset og over det. Hun gjentok det med den oversizede genseren, at den må ikke ha v-hals. Jeg var i 20-årene da jeg oppdaget at jeg kler v-hals mye bedre enn rund hals, så for meg blir dette litt merkelige råd som går på tvers av rådet som å finne hva som kler akkurat din kropp best.

Jeg synes boka var helt ok. Litt lettvint, men jeg liker budskapet, og hun skriver morsomt. Lo høyt av uttalelsen om "mensentruse": De skal kun brukes ved to anledninger - når du faktisk har mensen, og når du er på første date med en fyr som er så interessant at du ikke vil risikere å ligge med ham første kvelden.

Men som stilkodebok, så er budskapet hennes omtrent det samme som i Parisian Chic og How to be Parisian, og jeg synes begge de er bedre.

Anonymkode: fcc8f...74f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg leste denne nå, og likte den kjempegodt! Har hatt en detox av klesskapet og har flere ting hun anbefaler i boka på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.4.2020 den 14.53):

Vanessa Rudjord er så vakker,har hun fikset mye på utseendet eller det filter på bildene?

Anonymkode: 48c2c...75a

Veldig mye filter på bildene, men for all del, hun ser ok ut uten også! Boka er veldig basic, kan være nyttig for de som ikke har vært noe opptatt av klær og stil før, for andre gir den ikke noe nytt.

Anonymkode: 965d8...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...