Gå til innhold

Hva synes folket om Joker?


oysterlover

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg at filmen var fantastisk bra. Terningkast 6! Veldig bra karakterskuespill av Joaquin Phoenix. Han er jo kjent for å være weirdo (wannabe rapper, vokste opp i Children of God), så rollen virket som skapt for ham. Daten min (som virkelig elsker Joker-arketypen), ga den kun 3,5, noe som overrasket meg. Hva synes KVerne: Er dette tidenes Joker, i så fall hvorfor/ hvorfor ikke?

 

Endret av oysterlover
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett den, men har sett interessante kommentarer om at filmen er en kommentar på det neoliberalistiske systemet i USA der vanlige folk blir overkjørt og ikke får hjelp, mens den rike eliten koser seg og bare blir rikere og rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den bedre enn filmene i «superhelt-universet». Den er mer realistisk og skremmende på en psykologisk måte, og det er vel de filmene jeg liker best. En stor favoritt hos både meg og mannen min i år. 

Anonymkode: c8c1c...2a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Har ikke sett den, men har sett interessante kommentarer om at filmen er en kommentar på det neoliberalistiske systemet i USA der vanlige folk blir overkjørt og ikke får hjelp, mens den rike eliten koser seg og bare blir rikere og rikere.

Det er interessant at National Review promoterer filmen så mye da, og kaller den årets viktigste film.

Anonymkode: 08e99...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker er en fin butikk det. Min lokale er åpen 24 timer i døgnet, praktisk. 

Anonymkode: 3235a...9dd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde trodd jeg skulle like den bedre. For all del, det var en bra film, men noen kjedelige sekvenser. Spesielt starten. 

Anonymkode: a5a85...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treffer tidsånden. Men langt igjen til TaxiDriver. Personlig tror jeg han blir et symbol for fortvilte og vanskeligstilte menn som gir opp og går bananas i vestlige samfunn. De er sultefora på symboler og lederstjerner. Ja, veldig bra film. Ga meg et godt samfunnsgufs.

Anonymkode: 15935...5d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jabx skrev:

Har ikke sett den, men har sett interessante kommentarer om at filmen er en kommentar på det neoliberalistiske systemet i USA der vanlige folk blir overkjørt og ikke får hjelp, mens den rike eliten koser seg og bare blir rikere og rikere.

Jepp. Det jeg mener med tidsånd. Det er så mange mennesker som føler seg sånn nå. Jeg tror det er mange som kommer til å "identifisere" seg med Joker. Det morsomme er jo at han er jo ikke i seg selv noen bevisst lederstjerne. Han blir presset til det ytterste, og hevner seg. Han er et nærmest psykologisk determinert subjekt, men han kommer til å bli et symbol for små subgrupper rundt omkring. Det er min teori.

Anonymkode: 15935...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett, men synes Joker i Rederiet var en genial karakter. Men skuespilleren døde for noen år siden :(

Anonymkode: 06883...3fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var helt fantastisk. Bare scenen hvor han danser i trappa fortjener en Oscar i seg selv. Jeg jobber med mennesker som sliter psykisk, så den traff meg ekstremt. Fikk vondt av Arthur, sånn på ekte.

En av de beste filmene jeg har sett.

Anonymkode: c56ce...1a7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så filmen. Syntes det var en god film, kanskje terningkast 5.  Synes det var greit å få en mer tragisk versjon av Joker. Fint å se noe mindre tegneserie- og superheltaktig.  

Anonymkode: 322b3...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Aragorn ll Elessar said:

Jeg skal se den, men jeg tror jeg venter til den er ute på DVD. Kanskje ser jeg den på kino har ikke bestemt meg helt.

Så filmen og synes det er like greit å vente til den kommer på DVD. Det er ikke en film man må se på et stort lerret eller med kinolyd for å kunne nyte. Så da er det like greit å se den hjemme, så blir det litt billigere og man kan ta tissepauser om man trenger det. 

Anonymkode: 322b3...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

God film som skal beskrive hvordan Joker ble til "The Joker".

Synes Jaquin Phoenix er en fantastisk skuespiller. Har sett han i "walk the line" og "Gladiatoren", men denne filmen er hans beste innen karrieren hans. For en tolkning av karakteren Fleck! 

Og denne filmen er slående for vestlig samtid. Kanskje også for land i sør Amerika og Asia som er på økonomisk opptur? (Sør-Korea f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lily_88 said:

Og denne filmen er slående for vestlig samtid. Kanskje også for land i sør Amerika og Asia som er på økonomisk opptur? (Sør-Korea f.eks.)

Mye er vel også tidløst. At folk som sliter psykisk ikke får hjelpen de trenger eller forståelse fra sine medmennesker er vel slik det alltid har vært. Samme gjelder nok det med at de som lever i overflod ikke så lett klarer å relatere seg til de som ikke har. Lett å tenke man "er sin egen lykkes smed" når man selv har godt betalt jobb.  

 

Anonymkode: 322b3...10e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...