AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Siden vi bestemte oss for å oppgradere fra en to-roms til et lite hus, ender jeg nå opp med å få et eget rom hvor jeg kan dille og dalle og styre i fred. Dessverre har jeg nada tanker om hvordan jeg vil ha det nede i hula mi, så jeg lurer på om det er noen her inne som har noen tips og triks til diverse løsninger? Garn og annet stæsj til diverse håndarbeid skal oppbevares på dette rommet, så dersom noen har tips til smarte løsninger for sånt hadde det vært kjempefint. Anonymkode: 13767...0b4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Pinterest.com har masse ideer til hobbyrom. Anonymkode: 5ea5c...3fd
Fru Uperfekt Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Vi har 1 vanlig kontorpult (går og på kortsiden) og 1 hevsenk på ene lang siden og 2 hevsenk pulter på andre langsiden. Har 3 pc'er 1 på hver pult, tegne og perle stasjon og systasjon
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Ville absolutt ha investert i en hev-senk pult! Jeg har denne https://fagmobler.no/flere-rom/hjemmekontoret/skrivebord/linus-heve-senkebord, men finnes også med hjørner osv. Anonymkode: 7968c...48d
Pikeliten Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Siden vi bestemte oss for å oppgradere fra en to-roms til et lite hus, ender jeg nå opp med å få et eget rom hvor jeg kan dille og dalle og styre i fred. Dessverre har jeg nada tanker om hvordan jeg vil ha det nede i hula mi, så jeg lurer på om det er noen her inne som har noen tips og triks til diverse løsninger? Garn og annet stæsj til diverse håndarbeid skal oppbevares på dette rommet, så dersom noen har tips til smarte løsninger for sånt hadde det vært kjempefint. Anonymkode: 13767...0b4 Nå vet jeg ikke helt hva du tenker med dette rommet. Kontor du skal jobbe på eller bare oppbevaring for håndarbeid og garn? Hvis kontor, så tenker jeg å plassere pulten foran vinduet, gir godt med lyst og hyggelig å se ut av vinduene når man jobber. 1
Jytte Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 (endret) Pc-bord ved vinduet og et arbeidsbord (gjerne et stort spisebord) til høyre av pc-bordet eller motsatt om du er venstrehendt. Det er godt å hvile armen på når du bruker musa og plass til å ha ting på når du jobber med flere hobbyer. Hvor stort er rommet? Arbeidsbordet kan du også bruke til symaskinen. En god stol du kan heve og senke. Hyller med litt rom og høyde med kurver til garn og tøy sortert etter farge, og til papirer (sortert i permer og inn- og utpost), oppslagsbøker /hobbybøker er ofte dekorative. Ett par planter hvis det er plass og lys nok. Par bilder du er glade i. Glass (gjerne syltetøyglass) til penner og tusjer. En god lenestol eller en liten sofa du kan slappe av på. Musikk, dvs. god forsterker til pc-en, en radio. Yogamatte, manualer, treningstrikk. Staffeli eller bord-staffeli hvis du liker å male. Oppslagstavle. Ullteppe(r). Hvis det er plass nok ville jeg møblert så det var rom for venninnebesøk. Deilig å kunne trekke seg tilbake med kaffe, te eller vin. Jeg ville prøvd å fått det til å bli som din andre stue, som er bare din. Du er kjempeheldig, lykke til. Endret 11. oktober 2019 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 9 timer siden, Pikeliten skrev: Nå vet jeg ikke helt hva du tenker med dette rommet. Kontor du skal jobbe på eller bare oppbevaring for håndarbeid og garn? Hvis kontor, så tenker jeg å plassere pulten foran vinduet, gir godt med lyst og hyggelig å se ut av vinduene når man jobber. Det skal brukes som et kontor/hobby-rom. Pulten min skal stå under for å få inn lys, og vinduene er fint plassert i det ene hjørnet. Anonymkode: 13767...0b4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 6 timer siden, Jytte skrev: Pc-bord ved vinduet og et arbeidsbord (gjerne et stort spisebord) til høyre av pc-bordet eller motsatt om du er venstrehendt. Det er godt å hvile armen på når du bruker musa og plass til å ha ting på når du jobber med flere hobbyer. Hvor stort er rommet? Arbeidsbordet kan du også bruke til symaskinen. En god stol du kan heve og senke. Hyller med litt rom og høyde med kurver til garn og tøy sortert etter farge, og til papirer (sortert i permer og inn- og utpost), oppslagsbøker /hobbybøker er ofte dekorative. Ett par planter hvis det er plass og lys nok. Par bilder du er glade i. Glass (gjerne syltetøyglass) til penner og tusjer. En god lenestol eller en liten sofa du kan slappe av på. Musikk, dvs. god forsterker til pc-en, en radio. Yogamatte, manualer, treningstrikk. Staffeli eller bord-staffeli hvis du liker å male. Oppslagstavle. Ullteppe(r). Hvis det er plass nok ville jeg møblert så det var rom for venninnebesøk. Deilig å kunne trekke seg tilbake med kaffe, te eller vin. Jeg ville prøvd å fått det til å bli som din andre stue, som er bare din. Du er kjempeheldig, lykke til. Det er nå et soverom. Tipper rommet er et sted mellom 8 og 12 kvadrat stort. Pulten vår er to Alex-kommoder med en 150-plate oppå, så det er godt med plass. Tenker egentlig at dersom jeg føler jeg trenger større plass etter hvert, kan det være like greit å skaffe en ekstra Alex-kommode og plate og utvide på den måten. Platen vi har finnes også i flere lengder. Tusen takk! Og lenestol var en kjempegod idé. Anonymkode: 13767...0b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå