Gå til innhold

Ulla Gam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har pratet med Ulla Gam, en dansk dame som bruker å besøke Norge 1-2 ganger i året.

Anonymkode: a26eb...54e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Fant denne og lurer også på om det er noen som har erfaring med Ulla Gam?

Anonymkode: a26eb...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Litt seint svar, men jeg har altså vært hos Ulla Gam. Jeg tror overhodet ikke på sånt, men en venninne dro meg med. Hun hadde vært til Ulla før og «alt» Ulla hadde sagt, hadde stemt. Vel, jeg fant ut at jeg skulle synke så dypt at jeg brukte penger på sånt tull bare for å se.

Hun spurte kun om fornavnet navnet mitt og om jeg hadde søsken (tror jeg? Er noen år siden). I bestillingen hadde jeg også oppgitt kun fornavn og mobilnummer. Jeg har hemmelig nummer pga jobb, så i teorien burde det være umulig å finne ut noe om meg på forhånd.

Når jeg kom inn, skulle jeg sette meg på en stol et stykke fra henne, og hun begynte å tegne. Hun tegnet lenge, med fargeblyanter.

Når hun var ferdig, satt jeg meg bort til henne. Siden jeg er skeptiker så prøvde jeg å være bevisst på kroppsspråk og mimikk og ikke gi noen bekreftelser/avkreftelser på det hun kom til å fortelle. Kledde meg også helt nøytralt sånn at det ikke skulle være mulig å tyde noe ang personligheten min gjennom stilen. 

Altså... jeg vet ikke hva som skjedde. Vil ikke gå i altfor mange detaljer, men hun tok for seg tegningen fra hodet til føttene og gikk gjennom både personlighet (det stemte til minste detalj og var overhodet ikke noe generelt pjatt), forholdet jeg var i (at det var usunt), jobben, sykdom jeg har hatt og sa en god del om hva jeg burde gjøre fremover og hva som kom til å skje det nærmeste året. Hun stilte ikke spørsmål, hun kom bare med utsagn og la gjerne til «men dette trenger jeg egentlig ikke si til deg, dette vet du»

Eksempler på ting hun sa som ingen kan vite:

Det aller første hun sa, var: «en ting skal du vite; alle menn er ikke som din far» og så utbroderte hun det - med detaljert info som ingen andre enn jeg vet om

Personligheten min: Hvordan jeg reagerer, hvordan jeg er på jobb, at jeg er rastløs, kjeder meg lett, flink til å iverksette men dårlig til å gjennomføre. «Og hva ER det som gjør at du hele tiden går rundt og tenker «jeg er ikke pen nok, jeg er ikke slank nok». Du ER pen, du ER slank, du må slutte med det der. Det er pga din far og det er derfor du har valgt feile menn flere ganger» Altså - ingen spørsmål, bare et statement. OG... det stemte 100%, på den tiden tenkte jeg det inni meg hver eneste dag, selv om fasaden utad var annerledes.

Leilighetskjøp. «Jeg ser du kommer til å kjøpe leilighet i nær fremtid». Jeg hadde akkurat fått tilslag på bud, men det var ikke tinglyst enda, så det var ikke registrert i noe offentlig register.

Sykdom. Jeg har hatt en spesifikk sykdom som ga meg plager i lang tid etterpå. Hun hadde tegnet opp hvor på kroppen jeg hadde plager - og det var ikke sånn typisk rygg/nakke som alle har.

Til slutt satt jeg bare og gråt (så hun fikk jo bekreftelse på at hun hadde rett). Det tok vel ca 2 timer totalt, alt ble tatt opp og jeg fikk tilsendt lydfil i etterkant.

Mulig hun er utrooolig flink til å lese folk, men jeg ble slått i bakken av en del av detaljene hun kom med. Jeg sov hele resten av dagen og skjønte ingenting. Jeg har ikke fortalt om dette til andre enn hun venninnen min som var med, for det er så... usannsynlig og sprøtt. Det hun sa om fremtiden (blant annet mnd jeg ville få ny jobb!!) har også stemt. Alt har faktisk stemt.

Hun hadde sagt helt, helt andre ting til venninnen min, så det er ikke noe samlebåndsgreier. Der også var det helt konkrete råd/utsagn om hennes livssituasjon og problemstillinger (blant annet at hun kom til å oppleve problemer med å få barn. Det viste seg å stemme også).

Som sagt, jeg vet ikke hva som skjedde der på kontoret. Jeg ser ikke hvordan hun kan ha lest/fått alle de opplysningene (jeg har utelatt det mest spesifikke/detaljerte, men det var myyyye om oppvekst, personlighet, utfordringer, handlingsmønstre - og fremtiden).

På en måte har jeg lyst å gå tilbake hvis hun dukker opp i nærområdet. På den andre siden - jeg får meg ikke til å tro på dette her. At noen faktisk er «synske». Hvordan er det mulig?

Hun stilte ingen spørsmål, hun visste fornavnet mitt, hun er fra Danmark og jeg er overhodet ikke i noen alternativ omgangskrets. Jeg deler ingenting på sosiale medier heller. Sååå, alt slo meg egentlig helt ut og den dag i dag, mange år etter, så vet jeg fremdeles ikke hva jeg skal tenke om det. Det var en veldig spesiell opplevelse.

Anonymkode: 4aa88...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kostet det?

Anonymkode: 0bb2e...79f

Husker ikke helt nøyaktig, men tror det var enten 1600 eller 1800. Er vel 3-4 år siden. 

Anonymkode: 4aa88...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke helt nøyaktig, men tror det var enten 1600 eller 1800. Er vel 3-4 år siden. 

Anonymkode: 4aa88...ff9

Da er det lureri...

Anonymkode: 0bb2e...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...